ionutz2013 Posted April 1 Share Posted April 1 Recent am descoperit o metoda de a coroda placile de cablaj imprimat. Si anume corodarea in curent continu iar ca solutie folosita apa+ sare de bucatarie. Rezultatele se pot vedea in poze. Doar ca am nimerit o vopsea foarte proasta. Si s-au cam macinat traseele, procedura fiind destul de agresiva. Cablajul din poze l-am corodat inainte de al gaurii. Am facut doar ceva de test momentan. Ulterior il voi gaurii, voi reface traseele afectate si la final montarea componentelor. Dupa ce s-a terminat de corodat ramanand prin unele locuri strat infirm de cupru, am dat cu letconul incins dar fara sa pun fludor si acel strat se razuie imediat ramanand doar traseele care trebuie sa ramana. Pentru a folosi aceasta metoda este nevoie de o vopsea foarte rezistenta. Inca nu am gasit o solutie finala pentru acest procedeu. Daca aveti si alte idei ce vopsea ar putea rezista puteti sa o postati aici. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
validae Posted April 1 Share Posted April 1 Cea mai bună e smoala dizolvată în diluant, asta foloseam când corodam cu acid azotic sau clorură ferică.Dacă trasai suficient de precis, nu intra nimic sub stratul de smoală, plus că fiind negru era foarte ușor de urmărit și de văzut o eroare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ionutz2013 Posted April 1 Author Share Posted April 1 Acum 2 minute, validae a spus: Cea mai bună e smoala dizolvată în diluant, asta foloseam când corodam cu acid azotic sau clorură ferică.Dacă trasai suficient de precis, nu intra nimic sub stratul de smoală, plus că fiind negru era foarte ușor de urmărit și de văzut o eroare. Asa faceam si eu inainte tot cu clorura ferica sau acid azotic ce aveam la indemana. Acum ne mai avand niciuna din variante am incercat varianta de mai sus. Mai se pot desena cu un marker toate traseele si corectat daca exista erori sterse si corectate, iar la final dat cu vopsea peste ele si bagat la corodat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRANCA Posted April 1 Share Posted April 1 Smoală foloseam şi eu dizolvată in toluen. La metoda cu curentul merge ca final să o bagi in clorură ferică,pt finisare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ionutz2013 Posted April 1 Author Share Posted April 1 Acum 27 minute, BRANCA a spus: Smoală foloseam şi eu dizolvată in toluen. La metoda cu curentul merge ca final să o bagi in clorură ferică,pt finisare. Ca finisare dau cu un letcon incins si se ia extrem de repede si usor tot surplusul. La final ramanand ca in foto(am avut vopsea proasta care nu prea a rezistat) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ion_Bumbu Posted April 1 Share Posted April 1 Am inceput cu vopsea de sobe Titan, foarte bine mergea insa trebuia sa astepti sa se usuce sau sa o pui in cuptor. Am trecut pe ceva marker dedicat, probabil Edding pentru circuite imprimate insa prin anii 78-80 era cam 100-150 lei al drak de mult si nici nu tinea foarte mult insa era excelent si scotea trasee de 0,5mm, sa iei 2 -3 pentru dimensiuni diferite era gaura in buzunare si ca student vindeai cartela si faceai foame... Dupa 80 un amic radioamator m-a dotat cu vopsea serigrafica, mno aia era minunata doar ca era import vest si era tot mai greu de gasit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grosu99 Posted April 1 Share Posted April 1 In ziua de azi metoda foliei (PNP in cazul meu ) este cea mai buna si rapida.Corodare cu clorura feerica ! Cat despre ce a iesit ...mai bine ma abtin ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marele Savant Posted April 1 Share Posted April 1 In armata, maistrii foloseau saciz dizolvat in nustiu ce solvent folosit la parcul auro pentru spalat diverse piese cind se desfaceau motoarele! colorat cu pasta de pix ca sa fie vizibil. apui se turna intr-un mic rezevor prins de un creion, pentru usurinta in manipulare. din rezevor iesea un ac de seringa prin care trecea un fir de sirma de bobinaj, imita deci un rotring! firul iese cu citeva zecimi de mm din virful acului. desenam cu el ca cu creionul, iar corodarea se facea in acid azotic! cablajul era punctat si gaurit inainte, iar traseele figurate cu creionul negru. am incercat si eu acasa cu diversi solventi, dar nu mi-a iesit la fel de bine! Acuma, desigur China, dar la nevoie mai am folii pnp blue originale, la chestiile mai fine film si cablaj pozitiv, la chestii marunte hirtie lucioase si imprimanta laser. am una veche, un xerox phaser, care nu se zgirceste cu tonerul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antemir Posted April 1 Share Posted April 1 (edited) 2 hours ago, ionutz2013 said: Picasso ar fi fost invidios. Edited April 1 by antemir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ion_Bumbu Posted April 1 Share Posted April 1 Unii mai foloseau tus Carmin la corodat cu clorura ferica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yo9hrb Posted April 1 Share Posted April 1 Inca mai am tus carmin. Partea faina este ca il desenezi cu penita. Daca nu iti tremura mana, iese lucrare de arta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PavelR Posted April 1 Share Posted April 1 Acum 47 minute, Marele Savant a spus: apui se turna intr-un mic rezevor prins de un creion, pentru usurinta in manipulare. din rezevor iesea un ac de seringa prin care trecea un fir de sirma de bobinaj, imita deci un rotring! firul iese cu citeva zecimi de mm din virful acului. desenam cu el ca cu creionul, iar corodarea se facea in acid azotic! cablajul era punctat si gaurit inainte, iar traseele figurate cu creionul negru. am incercat si eu acasa cu diversi solventi, dar nu mi-a iesit la fel de bine! Despre asa ceva e vorba? am cateva stilouri de acest gen , si sunt curios daca se pot folosi la desenat cablaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonic11 Posted April 1 Share Posted April 1 Rezultatele se vad si nu vor fi cele asteptate din cauza ca electroliza se face cu degajare de caldura si gaze care vor exfolia pe margina vopseaua plus ca este posibil sa ramana insule de cupru ne coradat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlpHs00 Posted April 1 Share Posted April 1 (edited) Acum 3 ore, grosu99 a spus: In ziua de azi metoda foliei (PNP in cazul meu ) este cea mai buna si rapida.Corodare cu clorura feerica ! Cat despre ce a iesit ...mai bine ma abtin ! Tot aceiasi metoda folosesc si eu.Nu inteleg de ce lumea cauta alternative cand clorura ferica se gaseste la 2 clickuri distanta. Btw, poti detalia daca si de ce a iesit bine sau rau. Oricum eu pt a indeparta hartia de pe cablaj dau cu un spray degresant pe baza de soda caustica, inmoaie hartia dupa care sub dus sau jet de apa se curata foarte usor ramanand circuitele curate. Asta e ultimul meu cablaj, e cam rapanos ca l-am vopsit cu sacaz diluat in alcool pt. a preveni oxidarea traseelor: Edited April 1 by AlpHs00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antemir Posted April 1 Share Posted April 1 1 hour ago, PavelR said: Despre asa ceva e vorba? am cateva stilouri de acest gen , si sunt curios daca se pot folosi la desenat cablaje Esti detinatorul acestor ustensile din poza de mai sus ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.