riderinblack_tm Posted March 22 Share Posted March 22 Cauzele aparitiei acelei erori pot fi mai multe. Citeste aici cam ce ar trebui sa verifici. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florin berdila Posted March 22 Author Share Posted March 22 Domnilor în seara asta mia dat asa pe tester tot p0420 cod și asta poza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florin berdila Posted March 23 Author Share Posted March 23 Am măsurat sonda azi cu aparatul de masura și îmi da 5'4 ohmi pe firele 1 și 2 în rest nu mai da nimic are 4 fire numerotate 1 2 3 4 doar pe 1 și 2 este cumva dusa ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riderinblack_tm Posted March 26 Share Posted March 26 Ca sa iti dai seama daca sonda lambda este defecta sau nu trebuie mai intai sa sti cum functioneaza. In cazul tau sonda are 4 terminale: -primele 2 din ele sunt pentru incalzitorul sondei (culoarea ambelor fire fiind identica) si au o valoare de cativa ohmi (5.4 ohmi in cazul tau, deci partea de incalzire a sondei este functionala), cele 2 terminale fiind masurabile cu ohmetrul. -ultimele 2 sunt sonda in sine. Aceasta la o anumita caldura (cateva sute de grade) genereaza o tensiune cuprinsa intre 0.1 si 0.9 volti. Este logic ca nu poti masura aceste fire cu ohmetrul! Se poate masura sonda in 2 feluri: -a) pe masina, cu motorul pornit, cu interfata de diagnoza conectata si urmaresti valorile in milivolti returnate de catre sonda. Daca nu sti verifici cu diagnoza atunci masori direct in mufa cu un milivoltmetru (la mufa introduci 2 ace de cusut pe langa protectia de cauciuc, asta ca sa nu te apuci sa deteriorezi izolatia firelor) -b) cu sonda scoasa de pe masina, cele 2 fire conectate la un milivoltmetru si varful sondei fiind incalzit de o lampa pe gaz (sau pe aragaz). La fel, pe milivoltmetru trebuie sa ai o tensiune pana in 0.9 volti. Daca ai masurat sonda cum am specificat eu si valorile sunt in limite (teoretic ar trebui sa ai valoare normala pe masina aproximativ 0.5 volti dar acea valoare va fluctua, nu va ramane fixa) atunci trebuie sa verifici sa nu traga masina aer fals sau sa nu fie vreo fisura la sistemul de evacuare intre motor si sonda lambda deoarece la fel, valoare citita nu va fi cea corecta. In ultima instanta catalizatorul este de vina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florin berdila Posted March 27 Author Share Posted March 27 Pai catalizatorul mam uitat pe orificiul sondei cu lanterna și se vede curat domnule 'pe tester la comparația dintre cele doua sonde pe cea de linga motor prima ai arata ca este cu probleme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florin berdila Posted March 28 Author Share Posted March 28 Domnule 'trebuie neapărat și conectata la 12v? Eu am scoso din mufa și pe cele doua fire care nu sunt identice am pus un aparat de măsură pe milivolti și în acesi timp am incazito cu lampa de gaz și nu mia dat nimic 'am mai avut o sonda de la o skoda și am procedat la fel la asta îmi dădea pe milivolti cind o înfierbântam pe a mea pe care am scos-o nimic ''dar vam spus nu am conectat niciuna la 12 volți 'e ok ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riderinblack_tm Posted March 28 Share Posted March 28 Nu trebuie conectata la nimic, daca la incalzire nu genereaza tensiune sonda este defecta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florin berdila Posted March 28 Author Share Posted March 28 Mulțumesc domnule ''vreau sa va mai întreb la cea de a doua sonda cea după catalizator tot asa se verifica ''ele sunt identice sondele? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riderinblack_tm Posted March 29 Share Posted March 29 Da, tot asa o verifici dar aia se defecteaza mai greu deoarece temperatura ei de lucru e mai mica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florin berdila Posted March 29 Author Share Posted March 29 Am rezolvat prob cu sonda ''dar mia apărut un alt cod p0171 și mia balbait mașină în mers apoi sia revenit ce sa mai fie de data asta ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riderinblack_tm Posted March 30 Share Posted March 30 Uite ce scrie aici despre acea eroare. Mai exact ori debitmetrul de aer nu functioneaza sau functioneaza eronat (da valori gresite) ori motorul trage aer fals. Debitmetrul se masoara cu interfata de diagnoza monitorizand parametrii acestui senzor, mai exact trebuie sa vezi cate grame de aer intra in motor la relanti, o interfata buna de diagnoza iti spune atat valoarea citita de catre senzor cat si valoarea care ar trebui sa fie citita. Aerul fals se depisteaza cu un generator de fum (ma indoiesc sa ai asa ceva) sau incerci sa pulverizezi ceva spray prin zona furtunelor de vacuum, daca simti o crestere a turatiei cauti in acea zona deoarece pe acolo trage aer fals (in cazul tau a tras vapori de spray). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florin berdila Posted March 30 Author Share Posted March 30 Ce om '''mulțumesc pt ajutor gff mult acel debitmetru la masina mea unde este exact va rog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRANCA Posted March 30 Share Posted March 30 Florin berdila.Poate ai noroc să fie debitmetrul şi să nu tragă aer fals. De la Dacia noastră veche simptomul cel mai evident de aer fals era că nu stătea turaţia la relanti. Cãteva observaţii aici; https://hondafan.ro/forum/forum/aria-tehnica/motor-ecu/7275-aerul-fals-ce-trebuie-sa-stim-despre-el Pentru debitmetru cred că ar trebui mers la un service bun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRANCA Posted March 30 Share Posted March 30 Uite şi nişte obs pertinente pe net: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florin berdila Posted March 30 Author Share Posted March 30 Îmi puteți spune care este.debitmetru la wv polo 1.2 benzina 9n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.