Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bateria se descarcă în staționare


Recommended Posts

Salut!

 

Am un Cielo din 2007 ,doar cu AC, la care se descarca bateria în staționare. Am măsurat consumul si mi a dat 0.17 A, ceea ce mi se pare puțin ca bateria sa se descarce in vreo 10-12 ore,am incercat si cu alta baterie aceeasi chestie, m-am gandit ca este de la alternator pentru ca, atunci cand am pus multimetrul pe el avea continuitate in ambele sensuri, dar nu mereu, adică in sensul in care trebuia să aibă stiam ca trebuie ca valoarea aia sa fie intre 500-800, iar la mine era 462, dar cand am inversat cablurile a arătat 1902,dupa o secunda doua arata 1600 si ceva, dupa 2 secunde 1800 si ceva , urca scadea, am dat jos cablul din spatele alternatorului sa pun multimetrul in serie dar nu arată ca ar consuma ceva, poate stie cineva ce ar putea avea.

Link to comment
  • Replies 20
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Un consum continuu de 170mA nu mi se pare normal.Trebuie să vă verifice instalaţia un electrician auto, pot fi probleme şi la demaror, de exemplu o punte conductivă formată prin particule de cărbune sau cupru căzute de pe colector.Uneori din cauza unui scurtcircuit puternic, unele cabluri ale instalaţiei se pot încinge şi izolaţia cedează în unele zone.Calculatorul maşinii are protecţii la supratensiune sau inversarea polarităţii, care pot fi străpunse din cauza scoaterii accidentale sau voite a unei borne a bateriei în timpul funcţionării motorului.Asta cauzează rapid creşterea tensiunii în instalaţie la peste 20V.

Link to comment
3 minutes ago, validae said:

Un consum continuu de 170mA nu mi se pare normal.Trebuie să vă verifice instalaţia un electrician auto, pot fi probleme şi la demaror, de exemplu o punte conductivă formată prin particule de cărbune sau cupru căzute de pe colector.Uneori din cauza unui scurtcircuit puternic, unele cabluri ale instalaţiei se pot încinge şi izolaţia cedează în unele zone.Calculatorul maşinii are protecţii la supratensiune sau inversarea polarităţii, care pot fi străpunse din cauza scoaterii accidentale sau voite a unei borne a bateriei în timpul funcţionării motorului.Asta cauzează rapid creşterea tensiunii în instalaţie la peste 20V.

Ma gandeam ca ar fi de la alternator ,in orice caz la electrician o sa merg,dar la consumul acesta nu se putea descarca asa repede peste noapte(10-12h),un consum de pana in 0.30 de obicei este normal,am incercat sa scot si fiecare siguranță,dar valoarea nu scade.

Link to comment
55 minutes ago, stefannnnn said:

un consum de pana in 0.30 de obicei este normal

Total fals! Un consum de până în max 50mA (nu 300!) este normal. Eu am 20mA.

Verifică şi becurile, dacă ai vreunul ars, de acolo poate fi.

Edited by Mike1alike
Link to comment
13 hours ago, Mike1alike said:

Total fals! Un consum de până în max 50mA (nu 300!) este normal. Eu am 20mA.

Verifică şi becurile, dacă ai vreunul ars, de acolo poate fi.

Acum o luna doua am descoperit ca becurile de la iluminarea nr de inmatriculeare erau arse, chiar daca nu imi erau de mare folos,le-am schimbat si acum merg dar se poate sa fie vreo problema,ma gandeam ca se poate sa intre si apa in carcasa aceea chiar daca are garnituri deoarece unele din clemele alea de prindere rupte,si parca stiam ca o sa patrunda apa,dar se poate sa fie de la asta?

Link to comment

Am scos acel cablu din spatele alternatorului care duce direct spre baterie pe la ora 5 ,după ce am oprit masina bateria avea 12.54V(când masina era oprita),iar pe la ora 8 avea 12.30,asa ca presupun ca e ceva de la electromotor cum spuneeau si altii pe acest topic,este vreo solutie sa depistez daca electromotorul este devină fara al demonta de pe masina?

Link to comment
22 hours ago, draku said:

Daca ai cumva vreo navigatie android chinezeasca montata in bord, verific-o si pe aia, unele nu se opresc de tot de la buton ...

Sau ceva casetofon/cd...

Întradevăr casetofonul stătea aprins peste noapte dar intr-o seara l-am deconectat si tot se descărca.

Link to comment
On 2/22/2023 at 4:59 AM, validae said:

Eu am tot spus să laşi alternatorul în pace, că nu e de la el. Fiind oricum destul de greu de ajuns la electromotorul demaror, mai bine-l dai jos de tot.

Revin din nou,am luat un electromotor sh si l-am schimbat,am fost si la cineva priceput care a mai curățat electromotoare,la curățat si pe asta si masurat etc. Pentru orice eventualitate,l-am montat si tot se descarca,asa ca iar am revenit la alternator ,am luat si un dina ala,continuitatea "cred" ca este buna si este aproape nou,dar unde ar trebui sa aiba continuitatea am masurata o valoare de vreo 1200-1300 si stiam că valoarea aia trebuie sa fie intre 500-800,deci este bun sau nu?

Link to comment
16 minutes ago, string said:

Alternatorul ăsta chiar îți încarcă bateria sau doar ”se preface”?

image.jpeg.261095503bc003c58f8d4cfead966290.jpeg

Adică ai 14,2-14,4V în mers sau mai puțin?

Am 14.4 îmi încarcă bine,se pare ca am rezolvat acel consum de 170 mA ,fiind din cauza pozitiei a 4-a de la viteza ventilației de la panoul ala de control...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines