Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

modul inchidere geam


fwfw

Recommended Posts

vreu o schema ptr oprirea unui motor atunci cand el nu mai poate sa imi ridice geamul de la masina ,,vreu ca atunci cand geamul a ajuns sus si sa inchis, motorul sa se opreasca.vreu sa fie un montaj electronic nu cu un intrerupator un montaj care sa isi de-a seama ca motorul consuma curent mai mult de cat este nevoie ceva de genul asta.si apoi sa si opreasca curentul catre motor

Link to comment
  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • niq_ro

    37

  • nassus

    24

  • fratello

    17

  • bercioiu

    16

si comanda de oprire cum o realizez cine imi da impulsul de oprire , cu masuratul consumului ma descurc eu , ma-i adapteaza-mi la ultima schema modulul de comanda , care zic eu ca trebuie sa aiba si un releuptr. taiere curentului la motoras

Link to comment

si comanda de oprire cum o realizez cine imi da impulsul de oprire , cu masuratul consumului ma descurc eu , ma-i adapteaza-mi la ultima schema modulul de comanda , care zic eu ca trebuie sa aiba si un releuptr. taiere curentului la motoras

pai montajul ala taie curentul.. cand depaseste o anumita valoare.. tu de unde iei impulsul de pornire? de la alarma? atunci ar indeajuns montajul asta, fara nici un releu.. da' da-mi toate datele si atunci realizam ceva...functional si practic :wink:
Link to comment

pai uite ce vreu sa fac, cand inchid usile din telecomanda, daca geamurile sunt deschise vreu sa se inchida si geamurile , impuls de pornire a motorului iau de la acuator prin intermediul unor diode ca sa mearga decit pe partea de inchiderea a usilor iar apoi cand ajunge geamul sus de se inchide vreu ca motorul sa se opreasca si vreu sa fac oprirea fara un intrerupator ci prin intermediul unui montaj motorasele de le folosesc sunt de la cielo de la geamurile electrice

Link to comment

ok, am retinut ideea.. si pe mine m-a pasionat, o perioada, treaba asta, da' mi-am luat alarma care poate da comanda separat pentru geamuri .. ori 2 secunde ori 30... hai ca o sa ma apuc zilele astea de "gandit" :shock:bun.. da' te rog sa faci masuratori ... mers in gol, cand ridica geam, cand e geamul inchis... sa putem face o schema perfect functionala :wink:

Link to comment

bun... am mai discutat cu cineva despre acest modul de inchidere a geamurilor... cele "specializate" "citesc" curentul prin motor de 3 ori... pentru a evita comenzile false de oprire... acum ca am toate datele, ma pun pe studiat :d

Link to comment

pentru inceput am conceput o schema logica :shock:

 

Posted Image

 

ideea ar fi urmatoarea: se primeste impuls de "pornire" (de la alarma: del aactuatoare sau pin comanda geamuri, daca are), se porneste un numarator, se intarzie 1 secunda (pentru a "trece" de curentul de pornire), se compara curentul consumat de motoras (printr-o rezistenta legata in serie), daca e curent mare (geam sus sau blocaj mecanic) se repeta de 3 ori pasii de intaziere si ccomparare si daca curentul este tot asa mare se opreste motorul; daca curentul e normal motorasul functioneaza normal pana cand se "simte" un curent mare, s.a.m.d

 

practic, va fi realizata schema cu un comparator, un numarator cu 10 stari decodificate CD4017, un monostabil... :shock:

 

da' pana aatunci astept pareri si idei 8)

Link to comment

sunt de acord cu schema , suna si frumos, dar vreu sa vad si montajul ,iar eu stiam ca este un mmc de are 10 iesiri decodificate MMC 4017 cred nu mai sunt sigur , sper sa nu iasa ceva asa de complex ca nu ma descurc cu cablajele , nu le suport , ok astept montajul cu tot cu piese asa cum se lega intre ele si ce fel de comparator trebuie acolo ,

Link to comment
Guest eugenro2001

Stiu ca exista alarme care au functia de a inchide geamurile, nu stiu ce algoritm au alea.Eu vad o problema: armezi alarma cu geamul deschis si pleci stiind ca iti va inchide geamurile. Dar daca dintr-o cauza sau alta motorul consuma mult si montajul opreste alimentarea cu geamul pe la jumatate nu te anunta nimeni ca nu s-a inchis geamul. Vreau sa spun ca trebuie sa existe confirmarea ca geamul s-a inchis si nu ca a consumat mult din cauza ca s-a blocat.Tot legat de geamuri, ma intereseaza un montaj care sa faca ca la masinile noi, daca ti apasat ceva mai mult se inchide sau deschide singur.La apasari scurte actioneaza doar cat ti apasat.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines