fwfw Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 vreu o schema ptr oprirea unui motor atunci cand el nu mai poate sa imi ridice geamul de la masina ,,vreu ca atunci cand geamul a ajuns sus si sa inchis, motorul sa se opreasca.vreu sa fie un montaj electronic nu cu un intrerupator un montaj care sa isi de-a seama ca motorul consuma curent mai mult de cat este nevoie ceva de genul asta.si apoi sa si opreasca curentul catre motor Link to comment
niq_ro Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 ceva am descris eu pe la http://www.tehnic.go.ro/limitare.htm ideea e sa masori curentul pe il consuma motorasele la mers normal, sa tii cont si de cel de pornire, de cel consumat cand geamurile ajung sus, etc... Link to comment
fwfw Posted February 7, 2005 Author Share Posted February 7, 2005 si comanda de oprire cum o realizez cine imi da impulsul de oprire , cu masuratul consumului ma descurc eu , ma-i adapteaza-mi la ultima schema modulul de comanda , care zic eu ca trebuie sa aiba si un releuptr. taiere curentului la motoras Link to comment
niq_ro Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 si comanda de oprire cum o realizez cine imi da impulsul de oprire , cu masuratul consumului ma descurc eu , ma-i adapteaza-mi la ultima schema modulul de comanda , care zic eu ca trebuie sa aiba si un releuptr. taiere curentului la motoraspai montajul ala taie curentul.. cand depaseste o anumita valoare.. tu de unde iei impulsul de pornire? de la alarma? atunci ar indeajuns montajul asta, fara nici un releu.. da' da-mi toate datele si atunci realizam ceva...functional si practic :wink: Link to comment
fwfw Posted February 7, 2005 Author Share Posted February 7, 2005 pai uite ce vreu sa fac, cand inchid usile din telecomanda, daca geamurile sunt deschise vreu sa se inchida si geamurile , impuls de pornire a motorului iau de la acuator prin intermediul unor diode ca sa mearga decit pe partea de inchiderea a usilor iar apoi cand ajunge geamul sus de se inchide vreu ca motorul sa se opreasca si vreu sa fac oprirea fara un intrerupator ci prin intermediul unui montaj motorasele de le folosesc sunt de la cielo de la geamurile electrice Link to comment
niq_ro Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 ok, am retinut ideea.. si pe mine m-a pasionat, o perioada, treaba asta, da' mi-am luat alarma care poate da comanda separat pentru geamuri .. ori 2 secunde ori 30... hai ca o sa ma apuc zilele astea de "gandit" :shock:bun.. da' te rog sa faci masuratori ... mers in gol, cand ridica geam, cand e geamul inchis... sa putem face o schema perfect functionala :wink: Link to comment
fwfw Posted February 7, 2005 Author Share Posted February 7, 2005 ok ,asta seara imi vin motorasele si o sa le masor consumul , in gol in sarcina , si acolo cand forteaza sus ,ok Link to comment
fwfw Posted February 8, 2005 Author Share Posted February 8, 2005 am masurat consumul:-in gol consuma 3 Amperii-cand ridica geamul oscileaza intre 6 A si 8A -iar sus cand forteaza inchiderea intre 10A si 10,5A MAXIM Link to comment
niq_ro Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 bun... am mai discutat cu cineva despre acest modul de inchidere a geamurilor... cele "specializate" "citesc" curentul prin motor de 3 ori... pentru a evita comenzile false de oprire... acum ca am toate datele, ma pun pe studiat Link to comment
fwfw Posted February 9, 2005 Author Share Posted February 9, 2005 ok astept schema si multumesc ptr. intelegere Link to comment
Guest TheOne Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 de unde ai motorasele ? cu cat ? Link to comment
fwfw Posted February 15, 2005 Author Share Posted February 15, 2005 de la un amic pretul a ramas, sa ma descurc cu el in mare cred ca , cam 500 bucata Link to comment
niq_ro Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 pentru inceput am conceput o schema logica :shock: ideea ar fi urmatoarea: se primeste impuls de "pornire" (de la alarma: del aactuatoare sau pin comanda geamuri, daca are), se porneste un numarator, se intarzie 1 secunda (pentru a "trece" de curentul de pornire), se compara curentul consumat de motoras (printr-o rezistenta legata in serie), daca e curent mare (geam sus sau blocaj mecanic) se repeta de 3 ori pasii de intaziere si ccomparare si daca curentul este tot asa mare se opreste motorul; daca curentul e normal motorasul functioneaza normal pana cand se "simte" un curent mare, s.a.m.d practic, va fi realizata schema cu un comparator, un numarator cu 10 stari decodificate CD4017, un monostabil... :shock: da' pana aatunci astept pareri si idei 8) Link to comment
fwfw Posted February 19, 2005 Author Share Posted February 19, 2005 sunt de acord cu schema , suna si frumos, dar vreu sa vad si montajul ,iar eu stiam ca este un mmc de are 10 iesiri decodificate MMC 4017 cred nu mai sunt sigur , sper sa nu iasa ceva asa de complex ca nu ma descurc cu cablajele , nu le suport , ok astept montajul cu tot cu piese asa cum se lega intre ele si ce fel de comparator trebuie acolo , Link to comment
Guest eugenro2001 Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Stiu ca exista alarme care au functia de a inchide geamurile, nu stiu ce algoritm au alea.Eu vad o problema: armezi alarma cu geamul deschis si pleci stiind ca iti va inchide geamurile. Dar daca dintr-o cauza sau alta motorul consuma mult si montajul opreste alimentarea cu geamul pe la jumatate nu te anunta nimeni ca nu s-a inchis geamul. Vreau sa spun ca trebuie sa existe confirmarea ca geamul s-a inchis si nu ca a consumat mult din cauza ca s-a blocat.Tot legat de geamuri, ma intereseaza un montaj care sa faca ca la masinile noi, daca ti apasat ceva mai mult se inchide sau deschide singur.La apasari scurte actioneaza doar cat ti apasat. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now