Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Am nevoie de schema încărcătorului auto RING RECB208


Recommended Posts

  • Replies 21
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Problema la acest încărcător este că am verificat toți semiconductorii diode, tranzistori și un integrat pe care l-am înlocuit cu unul nou. 

Problema se prezintă în felul următor. La final am un tranzistor mos-fet ( verificat cu un tester și e bun) care nu primește curent de deschidere pe Grilă ( poartă). Tensiunea de aproape 14v ajunge la tranzistorul final dar nu se deschide. Am aceași tensiune atât pe Grilă cât și pe Sursă de cca 14v dar nu se deschide să dea tensiune în Drenă. Poarta nu e polarizată cum trebuie.

Nu am verificat deocamdată toți condesatorii.

Dispun și de tester pentru tranzistori și de esr-metru. Probabil e o problemă la una dintre componentele pasive dar nu am descopit-o încă.

Link to comment

Cand nu ai schema iti faci una scotand ce este vizibil si masurabil pe placa.

Si ai un mosfet care zici ca nu isi face treaba, foarte bine, identifici ce tip de mosfet e ( polaritatea, nu neaparat seria, adica verifici daca e canal N sau P ) si te apuci si schitezi o schema cu ce e pe langa el, cu traseele lui principale, de unde vin si unde duc, o pui aici si... vedem. 

Eu cand repar ceva rareori caut schema si doar daca nu ma descurc si stiu sigur ca ar trebui sa se gaseasca, in schimb imi formez schema in minte, urmaresc traseele, identific configuratia si asa stiu cu ce am de-a face, de acolo stiu si ce am de facut.

Link to comment

Pune o poză clară faţă/spate de aproape cu placa electronică.Poate observăm ceva ce ţi-a scăpat.

O metodă de postare a pozelor de mare rezoluţie:

Plasaţi fotografia sau fotografiile alese pe desktop-ul PC-ului sau laptopului.La telefon nu e cazul.

Deschideţi aplicaţia din link (https://imgur.com/upload)

Trageţi (drag&drop) imaginile dorite de pe desktop (sau selectaţi manual) în caseta de upload a aplicaţiei.De pe telefon, selectaţi fotografiile dorite manual din dosarul corespunzător (DCIM) sau ,,Imagini,,.

După ce fotografiile s-au încărcat pe site (apare ,,upload complete,,), daţi click dreapta pe fiecare poză şi selectaţi ,,Copy image,,.Fără a închide fereastra aplicaţiei, întoarceţi-vă pe forum şi în postarea topicului, daţi click şi alegeţi ,,Paste,,.

Imaginea va fi copiată ca link direct şi va apărea oricui ca o fotografie reală, nu ca link pe care să dai click pentru vizualizare.

Link to comment

Tranzistorul MOS-FET e bun la fel ca și restul semiconductorilor tranzistori și diode. Din măsurători am observat următoarele:

-tensiunea ajunge la MOS-FET dar tranzistorul nu se deschide din cauză că nu e polarizat cum trebuie în Poartă ( grilă). 

-în circuitul de control al încărcării și monitorizare are un amplificator operațional LM 358. Cred că acolo e problema,  respectivul integrat nu are tensiune pe pinii de alimentare.  Nu cred că e defect fiindcă am pus unul nou în loc. 

Mai trebuie să verific rezistorii care sunt mici de 0,25w. Vizual rezistorii arată bine dar oare pot fi rezistori care să nu se cunoască vizual când sunt arși? Eu parcă știu că se înnegrește (carbonizează) când se ard.

Aparatele de care dispun sunt multimetru digital și un esr-metru Multifunction Tester TC1 care verifică foarte bine și tranzistori de orice tip.

Link to comment

Dacă ai lipsă alimentare pe operaţional, urmăreşte traseul de alimentare şi vezi unde se opreşte tensiunea ce nu ajunge la pinii V+ şi Gnd.Poate fi o întrerupere a unui traseu, cauzată de o cădere violentă, sau de un rezistor întrerupt sau dezlipit.Ars nu prea cred, fiindcă un operaţional lucrează cu curenţi extrem de mici care n-ar putea arde nici rezistori de 1/10W.

Dar menţionez totuşi că am găsit personal un rezistor de 100k (!!!) întrerupt, fără a fi fost spart, zgâriat sau care să fi suportat supratensiuni la borne, cu atât mai mult că era din circuitul de St-by al unui amplificator de radio auto....

Spui că tensiunea ajunge în poarta tranzistorului dar acesta nu se deschide.Dar ai luat în calcul că tranzistorul n-o mai fi pe treaba lui ? Ajunge o tensiune pozitivă de minim 5V în poartă ? Sau negativă, dacă e canal P ? Eu când nu sunt sigur pe măsurători (doar un scurtcircuit D-S sau G-S e sigur 100%), scot tranzistorul şi-l pun într-un mic montaj de test cu lampa de continuitate.Dacă pe aia o aprinde, e OK...

Am cerut poze cu placa, nu ştiu dacă ai ignorat sau nu ai văzut postarea mea...

Link to comment
1 hour ago, Florin Munteanu said:

-tensiunea ajunge la MOS-FET dar tranzistorul nu se deschide din cauză că nu e polarizat cum trebuie

Mama lui de mosfet ca esti mai abstract decat un politician... ce tip de mosfet e?

Ce polaritate? N sau P?

Si ce comuta el mai exact? Adica pe ce traseu sunt inseriati pinii D si S?

Comuta plusul iesirii? Comuta minusul?

Comuta vreo bobina?

Si ce anume il comanda in poarta? 
De unde trebuie sa vina tensiunea aia in poarta?

Vezi ce spuneam prin "cineva priceput"?

Link to comment
Acum 3 ore, validae a spus:

Dacă ai lipsă alimentare pe operaţional, urmăreşte traseul de alimentare şi vezi unde se opreşte tensiunea ce nu ajunge la pinii V+ şi Gnd.Poate fi o întrerupere a unui traseu, cauzată de o cădere violentă, sau de un rezistor întrerupt sau dezlipit.Ars nu prea cred, fiindcă un operaţional lucrează cu curenţi extrem de mici care n-ar putea arde nici rezistori de 1/10W.

Dar menţionez totuşi că am găsit personal un rezistor de 100k (!!!) întrerupt, fără a fi fost spart, zgâriat sau care să fi suportat supratensiuni la borne, cu atât mai mult că era din circuitul de St-by al unui amplificator de radio auto....

Spui că tensiunea ajunge în poarta tranzistorului dar acesta nu se deschide.Dar ai luat în calcul că tranzistorul n-o mai fi pe treaba lui ? Ajunge o tensiune pozitivă de minim 5V în poartă ? Sau negativă, dacă e canal P ? Eu când nu sunt sigur pe măsurători (doar un scurtcircuit D-S sau G-S e sigur 100%), scot tranzistorul şi-l pun într-un mic montaj de test cu lampa de continuitate.Dacă pe aia o aprinde, e OK...

Am cerut poze cu placa, nu ştiu dacă ai ignorat sau nu ai văzut postarea mea...

Voi face mâine poză cu placa.     La mos-fet e aceași tensiune atât pe Poartă cât și pe Grilă (-14v). Practic nu e nici o diferență de potențial între Poată și Grilă. Am verificat tranzistorul MOS-FET atât cu multimetru cât și cu testerul din poză. Poză cu testerul e în timp ce verificăm un tranzistor banal. 

img_1675276098147.jpg

Edited by Florin Munteanu
O mică completare.
Link to comment
1 oră în urmă, Marian a spus:

Mama lui de mosfet ca esti mai abstract decat un politician... ce tip de mosfet e?

Ce polaritate? N sau P?

Si ce comuta el mai exact? Adica pe ce traseu sunt inseriati pinii D si S?

Comuta plusul iesirii? Comuta minusul?

Comuta vreo bobina?

Si ce anume il comanda in poarta? 
De unde trebuie sa vina tensiunea aia in poarta?

Vezi ce spuneam prin "cineva priceput"?

Și eu mă pricep doar că nu am destulă experiență.  Cum am zis mai înainte tranzistorul MOS-FET l-am verificat și e bun. Tranzistorul este TP76N075T și se află la final. Practic acest tranzistor oprește alimentarea baterie când este încărcată și este comandat de un mic etaj de amplificare în clasă B format de doi tranzistori complementari care fac parte din circuitul de monitorizare a încărcării. Mâine mă voi ocupa de tensiunea lipsă pe alimentarea amplificatorului operatîonal și voi pune și o poză. O seară bună !

Edited by Florin Munteanu
Greșeli de tastatură.
Link to comment

IXTP76N075T

E posibil ca tranzistorul să nu comute doar în sistem On/Off ci să lucreze cumva  în regim PWM şi de aceea nu înţelegi logica funcţionării.Dacă ar lucra ca un banal comutator Pornit/Oprit ar fi comandat în poartă cu o tensiune pozitivă pentru a-l aduce în conducţie/saturaţie  şi cu una negativă pentru a-l bloca. Dar dacă el e comandat în impulsuri cu polaritate alternativă, iar tu măsori cu voltmetrul pe curent continuu, nu realizezi nimic...acolo ar fi mai util un osciloscop chiar de jucărie, ori măcar două leduri roşii legate ,,antiparalel,, înseriate cu un rezistor de limitare de câteva sute de Ohmi.Dacă ledurile  sau măcar unul din ele se aprinde, ai o comandă pe poartă....

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines