Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

aproximare putere transformator


Recommended Posts

am primit un transformator E+I ce provenea de la o sursa cu mai multe tensiuni la iesire. Traful are sectiunea de 22.5 cm^2, dar problema e ca are 5 borne la secundar ... Cum imi trebuia un traf de vro 10V in secundar, m-am pus cu voltmetru pe masurat si am obtinut o droaie de tensiuni intre cele 5 borne, tensiuni ce variaza intre 2.7V si 12.7V ... printre care este si tensiunea de care aveam nevoie .... 10V. Mai jos e un mic desen in paint cu tensiunile obtinute intre diferite borne ... prima cu fiecare, a doua cu fiecare, a treia cu fiecare, a patra cu fiecare. Cele 5 fire din secundar sunt de 1.1 ... 1.2 mm diametru. In momentul testului, la retea erau aprox 215VIntrebarea mea e urmatoarea .... cati amperi pot treage cu aproximare de la borna din dreapta si borna a doua din stanga ... adica la 10V?

Link to comment
  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

sectiunea care se ia in considerare la calculul puterii aparente a unui traf este cea a pilonului central,pe care sta bobina si in cazul tau e (4,5*5/3)^2asta e un traf de 60w(am mai vazut unul identic,si pe el scria 60)pt 10v,ai putea obtine pana la 6A,dar ar trebui rebobinatcu sarma actuala(sectiune ~1,3mm^2) si cu 3,5A/mm^2 poti obtine 4,5Adaca il folosesti pt un amplificator,pune conzi mai mari,si poti trage panal a 60w peak din eleventual pune-l la testatintrarea nu cumva e trifazata?

Link to comment

intrarea nu e trifazata .... are 3 socluri cu borne, dar doar extremitatile sunt conectate la primar ;) in legatura cu aproximarea puterii care se poate stoarce din traf eu stiam ca e sectiunea la patrat .... adica (4.5*5)^2 .... de unde apare acel 3?nu am nevoie pt amplif, ci ma gandeam sa il folosesc la un redresor autoInca o intrebare: pt un traf ce debiteaza un curent X si un consumator ce trebuie sa traga un curent maxim X, se mai foloseste vro limitare de curent intre traf si consumator? Ma refer evident la un redresor auto, si regimul de incarcare cu 1/10 din capacitatea acumulatorului.

Link to comment

Acumulatorii auto nu sunt chiar asa de "gingasi".Pune dupa traf o dioda (sau 4), leaga acumulatorul si masoara curentul de incarcare. Vezi cum se comporta in timp. In maxim 6 ore ai aflat raspunsurile la toate intrebarile tale si asta la modul cat mai precis posibil si nu numai pe hartie.

Link to comment

sectiunea 'pilonului' central dicteaza puterea unui traf,nu sectiunea pachetului de tole(n-am aparat foto/scanner la indemana,ca postam o documentatie)pt incarcare acumulatori auto,traful trebuie sa aiba ~14-15v(ca),iar curentul de incarcare sa nu depaseasca 1/10 din curentul acumulatorului(un curent mai mare ii scurteaza viata)incarcarea trebuie oprita la 14,4v(cand incepe sa "fiarba",la fel,depasirea tensiuni scurteaza viata si mai trebuie si completat cu apa)

Link to comment

sectiunea 'pilonului' central dicteaza puterea unui traf

exact asta am si masurat ... 4.5 cm latimea si 5 cm lungimea "dreptunghiului" din interiorul plasticului ce sustine primarul respectiv secundarul. Iar daca e cum stiam eu, si anume serctiunea la patrat, adica aria "dreptunghiului" la patrat, rezulta ca ar avea o putere de (4.5*5)^2 adica 506.25 VA

pt incarcare acumulatori auto,traful trebuie sa aiba ~14-15v(ca),iar curentul de incarcare sa nu depaseasca 1/10 din curentul acumulatorului(un curent mai mare ii scurteaza viata)

La curent sunt deacord, dar o tensiune de 14 .. 15 V alternativ mi se pare enorma .... in continu vine undeva la 21V.Am reparat un redresor auto cu robot de pornire ce avea in puntea de redresare 2 diode arse, iar traful ce il avea inauntru scotea in secundar 11Vca. Redresorul era facut de Elba, pe partea de pornire debita cam 20 de amperi (robot de pornire cu baterie in tampon) iar pe partea de incarcare limitarea era facuta cu o sarma de nichelina; pe panoul frontal avea un ampermetru de 8Aef max si un voltmetru de 15Vcc max.
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines