dorinromeo Postat Decembrie 15, 2022 Autor Partajează Postat Decembrie 15, 2022 Și apropo, mulțumesc pt ajutor, am reușit să ridic turația motorului prin modificarea parametrului de frecvență cu care a venit presetati convertizorul. Acum pot seta turația in funcție de specificațiile discului de taiere. Rămâne de văzut dacă are suficientă putere, dar asta când primesc discul comandat. Mulțumesc încă o dată pentru ajutor. Revin cu video, curând. Citează Link spre comentariu
iop95 Postat Decembrie 15, 2022 Partajează Postat Decembrie 15, 2022 Cuplul este de aprox 3 ori mai redus fata de cel nominal... Citează Link spre comentariu
Stan Valentin Postat Decembrie 23, 2022 Partajează Postat Decembrie 23, 2022 Salut. Am achiziționat acest tip de inverter. Am vrut sa pornesc un motor de 0.75 kw, dar nu merge. Motorul este trifazic, dar se poate porni și la 220 V. Înainte îl porneam cu condesator. Nu înțeleg care e problema. Citează Link spre comentariu
bentanioan Postat Decembrie 27, 2022 Partajează Postat Decembrie 27, 2022 Pune o poza cu placuta motorului sa vedem ce motor ai. Spune cum e legat (stea sau triunghi) ,daca incerci sa-l pornesti in sarcina sau in gol , care e frecventa minima setata pe invertor , da mai multe detalii. Citează Link spre comentariu
dorinromeo Postat Ianuarie 26 Autor Partajează Postat Ianuarie 26 (editat) La 14.12.2022 la 18:28, Ion_Bumbu a spus: Mda, in fapt la ora asta e 400Vac, daca merge, merge, daca nu luati un VFD 230Vac/400Vac trifazic, sint si din acelea. Problema mare este ca aveti motor Dahlander si ala nu mai poate fi legat in triunghi, daca era normal il legati in triunghi si cu asta basta. Bună ziua, ați avut dreptate, învârte dar nu are putere. Revin după o pauză în care la început am incercat să îl folosesc cu convertizorul yl 600, fără succes, o pânză ruptă, deci cheltuieli și dezamăgire, am vândut convertizorul. Acum doresc să mai fac o încercare și am recitit ceea ce mi-ați recomandat să încerc, anume, cu un vfr 1x230-3x380. Am găsit vre-o doua modele pe OLX și v-as ruga să îmi spuneți care dintre acestea este potrivit pt motorul mașinii de tăiat metal. Adaug și poza cu specificațiile motorului, vă rog să vă uitați peste ele. Mulțumesc mult. Editat Ianuarie 26 de dorinromeo Citează Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 26 Partajează Postat Ianuarie 26 Pentru ca m-a interesat la un moment conectarea unui motor tip Dahlander la un convertizor de frecventa, o sa pun aici unele informatii pe care le-am aflat. Nu am pus in practica informatiile, asa ca toate sunt teoretice, dar sper ca sunt corecte. Poate ca vreun coleg mai familiarizat cu domeniul se va folosi de ele pentru a te ajuta sa rezolvi problema. O descriere a motorului tip Dahlander gasesti aici: https://www.lmphotonics.com/InductionMotor/dahlander_motor.php O posibila schema de conectare este asta: Schema este creata pentru un convertizor specific, dar se poate adapta si la altele. Este pentru un motor de strung, deci se poate simplifica un pic, pentru ca in aplicatia ta nu ai nevoie de toate circuitele si interblocajele unui strung. Schema nu este conceputa de mine, este preluata de pe un grup de pasionati ai strungului respectiv. Succes! PS Am fost sfatuit sa folosesc doar o singura viteza (viteza mare) a motorului pentru o simplificare a conectarii cu convertizorul, urmand ca intreaga plaja a vitezelor si cuplurilor motorului sa fie acoperita prin programarea convertizorului. Nu am pus in practica inca. Citează Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 26 Partajează Postat Ianuarie 26 Fiind de 2,2kW si la 400Vac este ce trebuie. Problema la motoarele electrice este ca pe eticheta aveti puterea la arbore iar la VFD-uri este data puterea electrica, prin urmare totdeauna este bine sa tineti cont de asta si VFD-ul sa fie cu o treapta mai sus ca putere. Citează Link spre comentariu
dorinromeo Postat Ianuarie 26 Autor Partajează Postat Ianuarie 26 Mă scuzați că nu am fost explicit la pozele postate. In prima, cea cu eticheta este un vfd și în următoarele două este al doilea. Diferența este prețul, cam 150 lei. Sunt ok amândouă? Citează Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 26 Partajează Postat Ianuarie 26 Dupa etichete da, ambele sint OK. Citează Link spre comentariu
dorinromeo Postat Ianuarie 26 Autor Partajează Postat Ianuarie 26 Mulțumesc mult pt ajutor. Citează Link spre comentariu
iop95 Postat Februarie 12 Partajează Postat Februarie 12 (editat) La 26.01.2024 la 11:34, Ion_Bumbu a spus: Fiind de 2,2kW si la 400Vac este ce trebuie. Problema la motoarele electrice este ca pe eticheta aveti puterea la arbore iar la VFD-uri este data puterea electrica, prin urmare totdeauna este bine sa tineti cont de asta si VFD-ul sa fie cu o treapta mai sus ca putere. Puterea activa specificata pe convertizoarele de frecventa se refera la puterea motorului pe care-l poate alimenta (puterea la ax). La unele este specificata si puterea aparenta sau doar aceasta; cu factorul de putere si randamentul unui motor anume se poate calcula puterea activa. Editat Februarie 12 de iop95 Citează Link spre comentariu
dorinromeo Postat Februarie 27 Autor Partajează Postat Februarie 27 Bună ziua, in sfârșit am primit convertizorul de frecvență comandat in China, am ales să îl iau direct pentru că este mult mai ieftin, 350 lei cu transport inclus. L-am montat la mașină și funcționează impecabil, mașina taie fără efort orice grosime de material. Dar bineînțeles că mai am o problema pe care incerc să o rezolv și vă rog să mă ajutați. In aceasta configurație, comanda pentru oprit/ pornit motorul mașinii se face de pe panoul convertizorului. Motorul are din fabricație un întrerupător pentru cele două turații respectiv 1-O-2. De la acest întrerupător, acum pot selecta doar turația, fără să pot porni motorul mașinii. Pot să setez convertizorul pentru a putea porni/opri mașina din întrerupătorul original? Sau, dacă este nevoie să instalez un întrerupător suplimentar on/off pe panoul mașinii, legat direct la convertizor. Modelul convertizorului este HE200-T3S-2R2G Citează Link spre comentariu
draku Postat Februarie 27 Partajează Postat Februarie 27 Inteleg ca intrerupatorul de selectare a vitezelor face parte din schema originala a masinii si conecteaza cele doua bobinaje diferite ale motorului la convertizor, care este conectat inaintea lui. Cred ca cel mai corect ar fi sa montezi un buton suplimentar de pornire/oprire la convertizor, la bornele x1/x2/x3 conform schemei. Atentie ca trebuie sa setezi convertizorul sa primeasca comenzile de la butonul exterior si nu de la panoul propriu. Butonul ar fi bine sa fie de tipul cu contact momentan (push-buton) si automentinere. Se complica un pic schema dar ai protectie la intreruperea si revenirea tensiunii de alimentare (utilajul nu porneste singur la revenirea tensiunii dupa o eventuala oprire ). Manualul convertizorului nu este foarte detaliat, insa prezinta toti parametrii care pot fi modificati. Daca nu ai manualul, contacteaza vanzatorul sa ti-l trimita prin email. PS Nu prea imi dau seama cat de bine functioneaza un singur convertizor cu doua seturi diferite de parametri ai motorului Practic, cand schimbi vitezele, conectezi alternativ doua motoare cu parametri diferiti la iesirea convertizorului, daca am inteles bine.. Citează Link spre comentariu
dorinromeo Postat Februarie 27 Autor Partajează Postat Februarie 27 Mulțumesc pentru răspuns. Să înțeleg că pot monta un buton separat de tip push, cu revenire, doar că cu două contacte separate, unul pt pornire legat la X1 și grd, al doilea pt oprire legat la X2 și grd, grd fiind comun, și din setările convertizorului activez varianta P0.02 cu valoarea 1 (terminal control)? Așa ceva? Citează Link spre comentariu
dorinromeo Postat Februarie 27 Autor Partajează Postat Februarie 27 Cred că acest buton dă semnalul de pornire/oprire, după care revine in poziția 0. Sau am nevoie de buton care rămâne circuit închis până la apăsarea celei de-a doua poziții, moment în care deschide primul circuit și inchide al doilea care rămâne închis. Nu știu cum să mă explic mai bine, aceste lămuriri sunt pt că să înțeleg eu situația exactă, nu pentru a supăra pe cineva cu insistenta mea. Mulțumesc pentru răbdare. Citează Link spre comentariu
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.