Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Varistor identificare


Recommended Posts

Buna seara. Detin o masina de spalat rufe bauknecht 824 zen, iar dupa o pana de curent, masina fiind conectata la retea, la revenirea tensiunii a plesnit ceva in ea. Am desfacut placa de baza si am constatat ca a plesnit varistorul. 

As dori sa stiu ce fel de varistor sa caut, pentru ca pe cel vechi nu se mai vede mare lucru.

Masina afiseaza eroarea F20

20221025_100519.jpg

Edited by bloower
Link to comment
  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu varistorul este problema acolo.

Da, trebuie si ala schimbat dar asta nu va repara masina pt ca odata cu el s-a mai dus si alt ceva, dar cum s-a spus si mai sus daca era doar varistorul masina ar fi functionat.

 

Poze detaliate la placa cind vedem? 

Masina este direct drive? Cel putin invertorul se poate vedea in posele postate de pe net.

Edited by sesebe
Link to comment

Codul F20 ar ţine de motor, de exemplu perii uzate.Greu de crezut că exact odată cu pana de curent s-au dus şi periile, dar n-ar strica o verificare totuşi.Dacă e inverter, posibil invertorul defect.

Altfel spus, înainte de a crăpa varistorul, s-a mai defectat ceva pe placă....

Link to comment
Acum 16 ore, sesebe a spus:

Nu varistorul este problema acolo.

Da, trebuie si ala schimbat dar asta nu va repara masina pt ca odata cu el s-a mai dus si alt ceva, dar cum s-a spus si mai sus daca era doar varistorul masina ar fi functionat.

 

Poze detaliate la placa cind vedem? 

Masina este direct drive? Cel putin invertorul se poate vedea in posele postate de pe net.

Da, este cun invertor

Link to comment

Pozele sint prea neclare si au rezolutie prea mica pt o analiza de la distanta a placii dar macar pot demonstra cu ele ca nu ai analizat suficient de detaliat placa.

In poza editata de mine se poate vede cel putin un traseu ce s-a EVAPORAT de pe placa desi tu spui ca arata bine placa. Cu rosu am incercuit traseul evaporat iar cu galben am incercuit un traseu ca referinta.

 

065a866.png

 

Traseul marcat de mine cu rosu nu cred ar trebui sa duca la eroarea masinii dar arata ca placa trebuie analizata mult mai in detaliu. Eu ajung de foarte multe ori sa analizez placile la microscop inainte sa zic ca nu am gasit nimic defect.

 

Eu vad si multe lipituri ce par crapate dar nu pot fi sigur din cauza rezolutiei imaginii.

 

Verifica mult mai bine placa.

Edited by sesebe
Link to comment

Prima poza se vede bine dar la ultima cu imaginea de ansamblu rezolutia este slaba.

 

Legat de problema: 

  • la motor inverter nu cred ca ai carbuni, cel putin pe motoarele vazute de mine (dar nu la masini de spalat) si deci identificarea erorii cu defectiune carbuni nu prea se potriveste.
  • ar putea sa fie mapate pe aceeasi eroare defectiunile de la inverter.
  • Verifica / refa lipiturile pt ca unele lipituri par ca si cum ar fi cratate (se poate de la vibratii sa se rupa partial lipiturile)
  • verifica cu atentie (tu sau un specialist) partea de inverter.
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines