Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Identificare termostat-siguranta termica


Recommended Posts

Va salut,

Am primit imaginile de mai jos, cu o siguranta termica (altii ii zic termostat) de la aeroterma unei rulote.

Defectiune: aceasta siguranta deschidea circuitul cam o data pe sezon. Se poate reseta manual. Cu timpul, a inceput sa deschida circuitul cam la cateva ore sau chiar mai des. Evident, e incomod sa o resetezi in timpul noptii.  Trebuie inlocuita.

Am identificat urmatorul cod:

2450CM8675-1 L450 97/30

Asadar, tind sa cred ca modelul este 2450CM (ceramic, cu resetare manuala) si temperatura de 97 grade. As dori sa confirme cineva mai priceput.

Va rog sa-mi indicati de unde poate fi achizitionata din Romania, asemenea piesa. Sau ceva similar, care sa se potriveasca si sa prezinte siguranta in functionare.

 

IMG-20221001-WA0005.jpg

 

IMG-20221001-WA0010.jpg

 

IMG-20221001-WA0008.jpg

 

https://prod-edam.honeywell.com/content/dam/honeywell-edam/sps/siot/en-us/products/sensors/temperature-sensors/thermostats/documents/sps-siot-commercial-thermostats-ps-009053-2-en-ciid-49660.pdf?download=false

Link to comment
  • Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hai că nu tuşeşte nici cu alte tipuri.Important e să fie acelaşi tip de acţiune, adică să decupleze la atingerea temperaturii.Iar faptul că nu sunt ,,resetabile manual,, nu influenţează cu nimic, dacă temperatura critică scade, se resetează singure.Până la urmă sunt destinate evitării unor supratemperaturi, nu sunt făcute să lucreze continuu, ca un termostat...

Link to comment

In general , produsele de la Honeywell sint cu destinatie militara / navala/ aerospatiala si implicit , pretul lor este ff mare ... Termostatul original este cu bimetal si este normal inchis ...el este pus acolo ca un element de protectie la supratemperatura ...acel buton este pt supra-protectie , in caz ca lamelele Ramin cumva accidental conectate ...

Cauta asa  ...un thermostat cu bimetal , normal inchis , de 100 grade ...110 grade , de 16 amperi , care sa aiba musai corpul din portelan alb ...butonul acela pt ruperea contactului Ridica foarte mult pretul termostatului in sine ...El nu este neaparat obligatoriu...daca vrei sa fii mega-protejat , atunci Mai inseriezi cu termostatul Inca o siguranta termica cu 10 grade Mai mare decit termostatul , tot de 16 amperi si gata ...

Link to comment

Inainte de inlocuire eu as face niste teste simple cu acel termostat.

Il scot de acolo si-l montez pe un radiator mic, pun la bornele lui un multimetru setat pe functia de continuitate, iau un alt multimetru cu sonda de temperatura pe care o pun in contact termic cu radiatorul apoi un pistol cu aer cald cu care incalzesc radiatorul si ma uit la ce temperatura comuta termostatul si care e si rezistenta de contact.

Refac testul de cateva ori pentru precizie si aflu daca intr-adevar termostatul e decalibrat sau nu. 

Link to comment

Nu este nevoie de nici un radiator...cel Mai simplu test este urmatorul ...se baga un fier de calcat in priza si se aseaza cu talpa in sus ...se Pune termostatul cu partea metalica direct pe talpa fierului de calcat..daca in jurul temperaturii de 100 de grade face click ferm , atunci contactul se VA deschide si rezistenta intre cei 2 papuci va face un salt de la aproximativ zero ohmi la infinit ...teoretic cel Putin ...

Daca nu se Aude acel click si nu se deschide contactul ...atunci poti sa-l arunci la tomberon...

Link to comment

E ok si asa dar fierul de calcat se incalzeste repede si se raceste greu, controlul asupra testului e mult mai slab.

 

LE: Termostatul s-a precizat deja ca decupleaza ok, problema e ca o facs aparent prea devreme, deci singura problema a sa ar putea o decalibrare ( mi se pare putin probabil, de asta sugerat testul ).

Link to comment

Dat fiind că prin contactele lui trece un curent mare, e posibil să aibă oxidare, iar functionarea în apropierea pragului de declanșare să slăbească mai mult acel contact deja slab.Ar fi bine să se verifice și aeroterma, să nu fie cumva obturat vreun traseu de aer și asta să ducă la o supraîncălzire ,,pe bune,, caz în care termostatul chiar își face treaba...

Testarea cu fierul de călcat e cea mai la îndemână, sonda termometrului unui multimetru putându-se ușor introduce în una din găurile de abur de pe talpă, sau prinde cu o clemă elastică de tablă.Temperatura fierului se poate regla initial sub cea de declanșare, urmând să o ridici treptat din termostatul fierului până când se declanșează.Mai ales că citirea temperaturii se face cu o anumită inertie, dependentă de termocuplul utilizat și de contactul lui termic.

Link to comment

Din citiva ani de experienta cu termostate asemanatoare, care insa si rupeau curenti mari ( aprox 8A ) am ajuns la concluzia ca nu merita sa le mai testam, le schimbam direct insa la noi era o diferenta, el era elementul de limitare, aici poate fi si alta "minune" iar el sa-si faca de fapt datoria.

Testarea trebuie sa includa si curentul care trece prin el daca este mare, motivul este simplu, la o temperatura mica este perfect, la temperatura ridicata incep sa slabeasca contactele, sa se miste intre ele si crestea rezistenta de contact ducind la deconectarea mult sub temperatura normala.

Deci daca duce curent mare e posibil sa fie el defect, daca insa curentul este mic ar trebui verificat si restul cazanului.

 

Edited by Ion_Bumbu
Link to comment

Revin cu masuratori.

Am pus termostatul pe talpa unui fier de calcat si sonda de temperatura de la aparatul de masura, intr-o gaura pe unde iese aburul.

Termostatul nu deschide contactul nici la 170 grade Celsius, temperatura maxima la care ajunge talpa fierului de calcat. Am tinut cam un minut termostatul lipit de talpa fierului. Terminale (papuci) conectate la un alt aparat de masura pus pe continuitate (buzzer).

 

Am incalzit termostatul la flacara unei brichete si contactul se deschide dupa ce am tinut varful flacarii cam 10 secunde in contact cu talpa termostatului ; apreciez ca temperatura ajunge la vreo 300-400 de grade Celsius, sau chiar mai mult.

 

In concluzie:

1 - daca temperatura de deschidere este de 97 de grade (dupa cum am indicat eu, ghidandu-ma dupa cod), atunci termostatul este defect.

2- o problema grava la aeroterma. Corpul aerotermei se incinge la temperaturi periculoase. Presupun ca elementul de incalzire este in contact cu carcasa metalica si aerul nu circula printre acestea.

 

Voi reface masuratori (si cu un termometru IR) in momentul in care rulota va ajunge in urbea in care locuiesc. Asta cam intr-o luna sau doua.

 

Aeroterma Carver Fanmaster. O schita aici: http://www.myidealcaravan.co.uk/fanmaster.html

 

Pe eticheta e notat:

Volts: 230V a.c. 50Hz

Watts: 1830W

Fuse Rating: 10 amps

 

Later edit: Tind sa cred ca temperatura de deschidere este 450 grade Celsius (dupa partea din cod L450) si nu 97 de grade. 97/30 este posibil sa fie anul, respectiv saptamana datei de fabricatie.

Asa ar cam avea sens masuratorile facute pana acum. 

Dar, o sa revin cu masuratori cand voi avea acces la aeroterma.

Edited by norad
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines