Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masuratori releu pornire frigider/bun sau defect?


miniMAX19

Recommended Posts

O zi frumoasa va urez la toata lumea 

Am facut niste masuratori pe releul de Start (banuiesc ca este releul de start)la un frigider BEKO NDP9660WD,pe care-l banuiesc responsabil de problemele de repornire .

Cu respect rog pe cine are timp sa se aplece asupra problemei;sa-mi spuna parerea sa ,daca este bun sau defect.Si daca da exista sansa sa-l repar daca-l desfac?

Multam!

releu pornire masuratori 01 (2).jpg

Link to comment
  • Replies 18
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • miniMAX19

    11

  • validae

    6

  • gica70

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dacă era montat chiar pe bornele compresorului, atunci are şanse mari să fie releul de pornire.Dacă nu, probabil nu are nicio treabă cu asta.

Desfă ghiduşia cu atenţie, cred că e varianta cu termistor.Dacă e aşa, problema e dată de un contact imperfect între lamele şi feţele pastilei termistorului.

Link to comment

Necunoscând cum era conectat pe bornele motorului nu aş putea spune dacă trebuia sau nu să aibă conducţie.Mai ales că nu am putut identifica modelul de releu din acea poză.Ce simptome avea frigiderul, nu mai pornea deloc ?

Link to comment

Releu Starter MSDA3 Desfacut

Pastila SPARTA

Dupa cum se vede in cele 2 Fig. :

1)      PASTILA SPARTA

2)       Contactele de pe capacul din stinga Oxidate

 Intrebarea este din ce a-si putea face pastila?

-Nu stiu daca aceasta piesa are legatura cu termenul de „POZISTOR”

Banuiesc ca trebuie sa aibe ceva greutate,sa reziste la temperatura si probabil fetele sa fie bune conducatoare electrice.

Ea pare facuta dintr-o Rasina

Ma gindesc la o rasina auto incorporind cele doua fete tablita din inox.

Sau poate o piesa din cupru sau doua discuri din cupru lipite senvis pe un dielectric.

 Stiu .Sfatul cel bun :ALTA

M-am uitat pe net si modelul acesta nu l-am vazut.

Plus ar fi o provocare.(Daca nu dau foc la casa)

Orice indrumare este de folos.

_RAspunsul la intrebarea Dv: nu pornea decit daca-l lasam vre-o 2 ore,si nu mai mergea dupa vre-o 10-12 ore (CIND I-si atingea temperatura  de Aproximativ :Congelator =-18 gr.C

                     Frigider      =+9gr.C

 Temperatura ambianta (EXTERIOARA)=26-30 gr.C

 -Cu incalzirea peretilor laterali sus (ce incadrau congelatorul)

....................

Am o chestie de la un frigider vechi,dar nu stiu daca este releu de pornire.

 

rel spartttt.jpg

Piesa frigider vechi 4.jpg

starter pastila disc_sparta_1.jpg

Link to comment

Cumpără alt releu, nu poţi reconstrui termistorul acasă.În cel mai bun caz, poţi folosi un releu de alt tip, recuperat de la alt frigider.Ca cel din ultima poză, acela e chiar un releu de pornire clasic, cu bobină şi contact mobil.

Link to comment

Vizavi de nelamurirea Dv. daca a fost conectat la bornele motorului;

Da:a fost infipt cu cele doua (gauri "borne") la cele 2 borne de jos ale motorului iar a 3-a(cea de sus conectata la firul negru al releului de protectie). Respectiv:

borna -S la capatul bobinei 12,6 ohmi (cu comunul (Borna de sus))

          -R la capatul bobinei 14,8 ohmi (cu comunul (Borna de sus))

Deci bornele de la motor care intrau in acest aparat respectiv in S si R masurau intre ele 26 ohm.

intelegind de la Dv. ca Comun +S = bobina de functionare (12,6 ohm),

                                  Comun +R = bobina de pornire (14,8 ohm)

                                La Comun =unul din firele releului de protectie (Rotund                                                      de culoare neagra).

 Cu Respect

O sa incerc cu releul celalalt daca spune-ti ca mergesi este de pornire.

Va multumesc mult

Link to comment

O sa incerc cu releul celalalt daca spune-ti ca mergesi este de pornire.

Va multumesc mult

Pot indrazni la explicatii minime cum se leaga acest releu

Link to comment

am incercat sa rezolv problema cu releul din poza "RPFM /cod 8280-2=87".

1)Intrucit bornele care le infigi in compresor (cele doua de jos),sint invers decit cel original.

2)Intrucit pentru a-l face sa corespunda trebuia sa intorc cu susul in jos releul.

3)Intrucit releul  constructiv este cu desfacerea contactului Gravitational;si nu lureaza intors.

-Intrucit = prea multi de "INTRUCIT":

a)tot erea demontat cel original,l-am montat cu un prespan (de bobinaj (deci rezistent si la temperatura))Intre contacte;pe care l-am infipt in compresor si cu doua fire papucite,am plecat de la papucii corespunzatori(ai releului original,le-am infipt in releul (pe care vreau sa-l pun in loc).

b)in rest am efectuat toate conexiunile cum ereau inainte.Cu exceptia faptului ca nu am mai pus Condensatorul de pornire la compresor,deoarece fata de schema frigiderului si constructia releului pe care vroiam sa-l pun in loc,i-mi apareau niste semne de intrebare si am preferat sa evit o posibila boacana,deoarece am citit din postarile de pe sait ca sint rare situatiile cind se pune condensator.Iar pentru imbunatatirea factorului de putere...(nu prea ii duceam grijea).

Deci in consecinta conectind la retea :"S-a rezolvat dar NU se poate":

1) S-a rezolvat faptul ca acum pot sa scot din priza si sa-l bag cit i-mi pofteste inima.Deoarece porneste de fiecare data.

2) Nu se poate :pentru ca dupa 1,10 minute,releul intrerupe circuitul(deci ceva nu este in regula)si reporneste ciclul din 1,10 in 1,10 minute;la nesfirsit.

-Drept urmare caut si nu gasesc releu original

 

 

 

Link to comment

Din cate stiu un releu de pornire merge in serie cu un releu termic. Releul de pornire (releu de curent) are initial contactul desfacut, in momentul pornirii creste curentul si este atras introducand o infasurare suplimentara, bobina de pornire. Dupa ce compresorul a pornit curentul scade si astfel bobina de pornire se deconecteza. In cazul in care releul de pornire nu isi face datoria se activeaza releul de curent cu acel delay de 1,1 minute. Releele de pornire sunt de regula de 1,1A (sper ca-mi amintesc bine). Eu am refacut contactele  (curatat) unui asemenea releu, pe vremuri. Desigur l-am schimbat, nu am gasit in magazine, am mers la un atelier de reparatii si am platit si manopera! Ma intriga acea poza, apare ca un releu termic, nu vad contactele. Posibil ca releul sa fie doi in unul! Da, acel releu cu sarma rosie este un releu de pornire.

 

Edited by gica70
Link to comment

Releul lui este cu termistor PTC, nu cu bobină.Când se alimentează motorul, PTC-ul are o rezistenţă mică şi alimentează bobina de pornire.După scurt timp, rezistenţa PTC-ului creşte foarte mult şi curentul prin bobina de pornire scade la o valoare nesemnificativă.

Link to comment
La 10.08.2022 la 16:43, gica70 a spus:

Din cate stiu un releu de pornire merge in serie cu un releu termic. Releul de pornire (releu de curent) are initial contactul desfacut, in momentul pornirii creste curentul si este atras introducand o infasurare suplimentara, bobina de pornire. Dupa ce compresorul a pornit curentul scade si astfel bobina de pornire se deconecteza. In cazul in care releul de pornire nu isi face datoria se activeaza releul de curent cu acel delay de 1,1 minute. Releele de pornire sunt de regula de 1,1A (sper ca-mi amintesc bine). Eu am refacut contactele  (curatat) unui asemenea releu, pe vremuri. Desigur l-am schimbat, nu am gasit in magazine, am mers la un atelier de reparatii si am platit si manopera! Ma intriga acea poza, apare ca un releu termic, nu vad contactele. Posibil ca releul sa fie doi in unul! Da, acel releu cu sarma rosie este un releu de pornire.

 

multumesc pentru timpul acordat ,inca mai "sap!".Cu respect.

Link to comment
Acum 1 minut, miniMAX19 a spus:

multumesc pentru timpul acordat ,inca mai "sap!".Cu respect.

releul cu sirma rosie (l-am desfacut si curatat contactele)Este format din bobina ce se vede si doua ploturi ce se pun in contact de o lamela.

Pozitia de lucru este una singura ,intrucit lamela foloseste gravitatia.altfel nu merge (intoarsa cu susul in jos,De aceea am fost nevoit sa schimb bornele intre ele ca sa mi se potriveasca corespunzator bobinei de lucru si celei de protectie).MULTAM !

 

La 10.08.2022 la 18:03, validae a spus:

Releul lui este cu termistor PTC, nu cu bobină.Când se alimentează motorul, PTC-ul are o rezistenţă mică şi alimentează bobina de pornire.După scurt timp, rezistenţa PTC-ului creşte foarte mult şi curentul prin bobina de pornire scade la o valoare nesemnificativă.

Multumesc mult pentru explicatie.nu intelegeam principiul de functionare.

O seara Frumoasa.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines