Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentarea motoarelor trifazate


Recommended Posts

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

La legarea in stea, infasurarile din motor (care sunt de 220V) se alimenteaza la reteaua de 220v.La legarea in triunghi , infasurarile din motor (care sunt tot de 220V) se alimenteaza la reteaua de 380V (adica 220 inmultit cu radical din trei).Explicatia stiintifica e destul de complicata si tine de fazori, defazaje, etc...e in cursul de electrotehnica de masini electrice, daca CHIAR te intereseaza...Ideea e ca un motor trifazat legat in triunghi alimentat la 220V TRIFAZAT se comporta exact la fel ca acelasi motor legat stea la 380V trifazat.Tu insa nu ai 220 trifazat asa ca il "pacalesti" cu condensatorul ala, dar pacaleala asta scade din putere. Nu-ti convine? suna la renel sa iti traga trifazic acasa... :bataie

Link to comment

Vad ca nu ne intelegem.Ce diferente sunt adica putere mai mare ,turatie mai mare ,perioada de functionare mai lunga a motorului fara sa se incalzeasca intre stea si triunghi ,asta ma intereseaza

Link to comment

Vad ca nu ne intelegem.Ce diferente sunt adica putere mai mare ,turatie mai mare ,perioada de functionare mai lunga a motorului fara sa se incalzeasca intre stea si triunghi ,asta ma intereseaza

Daca ai 220 trifazat legat in triunghi , sau 380 legat stea , nu e NICI O DIFERENTA!Tu nu ai trifazat deloc insa! deci CU CONDENSATOR va avea turatie mai mica, putere mai mica si randament mai prost.Daca il legi cu condensator , si in stea, la 220, va fi SI MAI PROST.Clar?
Link to comment

Doamne doamne ca nu ne intelegem de loc .IN viitorul apropiat am sa imi trag 380 v trifazat clar .SI te intreb ce diferenta e intre legatura in stea si legatura in triunghi la 380 v chiar nu e nici o diferenta ? EU cred ca diferenta este la pornirea in sarcina.Motorul legat in triunghi este mult mai puternic in sarcina decat acelasi motor legat in stea corect . Ce greu a fost

Link to comment

ca sa fie putin mai clar:1.sunt motoare(de obicei de puteri mici)care trebuie legate in stea pentru 380v(acele motoare merg si alimentate la 220v cu infasurarile legate in triunghi)2.sunt motoare (puteri mai mari),care merg la 380v cu bobinele legate in triunghi..pentru pornirea acelor motoare se foloseste schema de pornire stea-triunghi(cum am mai zis....e vb de motoare de puteri mari...)la motoarele de la pct.1 vei vedea scris pe cutia de borne:stea-380v/triunghi-220vla motoarele de la pct.2 vei gasi pe cutia de borne scris:stea-690v/triunghi-380vdeci un motor care se leaga in stea la 380v nu poate fi legat si in triunghi la 380v....in triunghi un astfel de motor merge la 220v...bineinteles cu condensator...deci in cazul motorului tau..daca iti tragi trifazic,vei lega motorul in stea....daca il vei lega in triunghi il vei arde.....acu e clar?

Link to comment

Gresit motoarele ce depasesc 5 kw eu cred ca sunt considerate motoare de putere mare .Motoru meu are vreo 40 kile in greutate. Pe cutia mea de borne are desenate 2 scheme scheme cum se leaga la curent adica triunghi si stea ok.CAnd am cumparat motorul de la cineva care lo scos dintr-o fabrica ,motorul era legat in triunghi. SI eu l-am probat tot legat in triunghi la 380 v

Link to comment

Scrie asa pe capac :COUPLAGE POURTENSION INFRE asta ii cu triunghiuTENSION SUPRE asta ii legatura in steasi jos de tot mai scrie ALIMENTATION ok

Link to comment

NU vad sa scrie vreo tensiune ca tablita de pe motor o fost vopsita si nu se mai vede tot scrisu .Eu lam pornit la 380 v cu cele 3 faze legat in triunghi si nu am observat nimica dubiosIn stea nu l-am pornit ,oare trebuie pus si nulu ???????

Link to comment

Zimi si mie care ii diferenta la motorul asta intre triunghi si stea ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines