Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Polizor unghiular Skil 550w reparatie


Postări Recomandate

Buna ziua stimati domni.

Am un polizor unghiular(flex) Skil cu puterea de 550wati la care am o problema si cateva intrebari la care, daca aveti timp disponibil, va rog sa ma indrumati.

In timpul functionarii, flexul modelul de mai sus, s-a oprit in timpul functionarii(taiam o teava de 10 mm de aluminiu, imi trebuia o bucata lunga de 10 cm).

Discul folosit era Carbodeb pt taiat metale, 115 mm si grosime de 1mm...am demontat flexul si, dupa cateva ore petrecute cu curatarea, masurarea si fotografierea lui si a componentelor, am obtinut urmatoarele:

1.Rotorul s-a oprit din cauza neglijentei mele de a verifica periile colectoare...una dintre perii s-a uzat la maxim si mi-a deformat si lamelele rotorului, o curbura concava adanca fata de forma normala cu aproape 1 mm in adancime.Am masurat valoarea rezistentei intre lamelele rotorului si la o pereche de bobine, valoarea masurata era de 19,6 ohmi, intre toate celelalte lamele valoarea masurata este cuprinsa intre 1.0 si 1.1 ohmi

2.Am desfacut si carcasa cu angrenaje, am scos si rulmentii de pe axul rotorului(axul are la capatul angrenajelor un locas de pana situat imediat dupa partea filetata cu conul angrenajului care vine prins pe axul rotorului cu 2 piulite de M10)...rulmentii au uzura foarte mica(dpdv "ochiometric" si al rularii lor manuale,dupa demontare)

3.La demontarea rulmentului de sub angrenajul carcasei, am avut o mare problema in desfacerea suruburilor bucsei de protectie de forma ovala alungita...unul am reusit sa-l scot, celalalt s-a rupt corpul filetului in carcasa de aluminiu(totul se vede in foto atasate acestei postari)...surubul este cu cap semi inecat, M5 filet maruntel

Periile colectoare banuiesc ca sunt model  Makita CB70 sau CB51(dimensiuni L=8mm, latime=5mm si inaltime h=12-13mm(inaltimea suportului port-perii este de 16mm)

Rulmentii: cel de langa colectorul rotorului este 608 2RS sau zz, cel de langa axul angrenajului dintat este model 6000 2RS...cel de sub angrenajul carcasei unde este axul surubului rupt nu l-am scos inca pt a-l masura

Intrebari pentru dvs si membrii cu experienta:

A. Cum pot scoate corpul surubului din carcasa de aluminiu ?am incercat (cu un Proxxon de la un vecin si un spiral de 4mm sa incerc sa dau o gaura cat mai centrata...dar s-a rupt spiralul si nu mai am, momentan, altul de calitate...o sa caut unul bun dar...dureaza si nu este nici al meu...trebuie sa-l dau vecinului inapoi si sa-i explic problema..

B. Am cautat un rotor compatibil cu acest model si nu am gasit...pana la urma, am intrebat un bobinator de meserie(service auto ..nu dau numele marcii ca nu e voie) si mi-a cerut 200 de lei pe bobinat si echilibrare rotor...ma puteti indruma sa cumpar un rotor de acest model de prin tara asta Romaneasca(magazin online, depozit...etc)...am fost si la reprezentante Bosch si Makita si nu au pe stoc(cineva mai amabil mi-a spus ca astfel de chinezarii nu mai au piese de schimb nici macar pe e-bay...

C. Pentru activitati mici de pe langa gospodarie(apartament) ce model imi recomandati ? Oscilez intre Makita si DeWalt, flexuri de putere mica (700 - 800 wati)

Multumesc pentru amabilitatea citirii problemelor la flexul meu casnic si pentru amabilitatea eventualelor indrumari  primite de la dvs.
Respectele mele si multa sanatate va doresc, Dan, PHezyzoMr.jpegWpeLC1X.jpegVa6LcDz.jpeg0sS4i5m.jpeg

Editat de zarzarel
cota scrisa gresit "rulment 600 2RS", corect este "6000 2RS"
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Eu zic să renunţi la depanarea acestui flex, defectul rotorului nu (mai) merită efortul.Pentru o utilizare ocazională acasă, recomand un polizor ,,no-name,, de 60-70 Lei de la Leroy Merlin.Face toţi banii...şi chiar nu văd de ce ai cumpăra pe bani foarte mulţi Makita sau Dewalt, în scopuri neprofesionale...

Am două, unul acasă şi unul la serviciu.Super mulţumit, repet, folosite ocazional şi nu în regim continuu...fac ce trebuie şi la fel cu scule de marcă.

Nu am găsit momentan pe site chiar modelul meu (chiar nu are un nume) dar am găsit ceva asemănător.Având doi ani garanţie, eu zic că merită.

Am fost coleg de serviciu care se ocupă cu instalaţii sanitare, cumpără doar scule ieftine şi trage pe ele până cad, le schimbă în garanţie şi primeşte altele în loc, dat fiind preţul redus.Face şi treabă ieftin şi nu-l doare capul.

https://www.leroymerlin.ro/produse/polizoare/712/polizor-unghiular-practyl-900-w-125-mm/23166

Link spre comentariu

Multumesc pt raspuns stimate domn..am inteles, nu se merita reparatia mai ales dpdv al rotorului...totusi, avand in vedere experienta dvs si a altor membrii ai forumului, imi sta "in gat" modalitatea de a scoate restul surubului din carcasa de aluminiu...chiar nu ma duce mintea la vreo alta posibilitate, in afara de ce am explicat ca am facut eu...macar sa nu deteriorez iremediabil carcasa...poate va avea altcineva nevoie de ea...

Cat despre modelul recomandat de dvs, aveti dreptate...doar ca "garantia" de la distanta dintre sediul vanzatorului si al meu este cam mare...cel putin 100 km...2 ani nu este putin si, tinand cont ca merit si eu unul nou, urmeaza negocierile cu sefa casei...ea se bucura ca s-a stricat polizorul ca imi tot faceam de lucru cu el, in sensul sa-l mai desfac si sa masor diverse componente interne(asa cum arata schema din prima imagine)...

Raman indatorat pentru amabilitatea dvs si a indrumarilor date...respect si multa sanatate tuturor, Dan, PH

Link spre comentariu

Pentru scos șuruburi rupte există extractoare dedicate.Se găsesc ieftin la chinezi, dar și prin magazine online sau fizice de la noi.Sunt practic niște ,,biți,, cu două capete, unul de burghiu iar celălalt ca un șurub conic cu filet multiplu pe stânga.Se găurește prima dată cam 5 mm din capul șurubului ce nu iese, apoi se introduce capătul de șuruburi și se rotește spre stânga.Capătul conic se va înfige și va antrena în sensul deșurubării....

Căutați ,,Extractor șuruburi,,. 

res_889adc621b57e2fd64868b178bcb3f86.jpg

Link spre comentariu

Makita GA5030 sau copiile lui chinezesti din piata

750 w (parca), disc de 125 mm, suficient de puternic pentru folosirea uzuala pe langa casa, corpul e subtire si il poti tine cu o mana

Cred ca surubul rupt a fost prea lung si s-a impanat in fundul gaurii.

Daca era de lungime potrivita, o data ca nu se rupea, iar doi, iesea usor restul ramas acolo..

Nu merita chinul de a il scoate...foloseste timpul respectiv in alte scopuri

Daca era mai mare de M4, puteai incerca cu extractoare, sudura, etc

Dealtfel cred ca flexul merge si fara tabla aia acolo, odata stransa carcasa in suruburi rotorul nu are unde sa plece si oricum are o saiba elastica in spatele rulmentului mic din spate, ca sa impinga tot axul spre carcasa pinioanelor...

Link spre comentariu

Stimati domni si domnule moderator...va multumesc mult pentru amabilitatea dvs de a ma ajuta cu sfaturile primite si cu bunavointa de a-mi impartasi din experienta dvs...azi am comandat on-line un Makita ga4530...219 lei + 25 lei transportul...dar, tot o sa incerc sa scot surubul ala blocat...cu setul recomandat de dl.Validae, sau cu spiral si tarod...vad eu cum iese si promit ca o sa revin cu imagini si cu descrierea "operatiunii monstrul"...o sa purced catre magazine sa caut setul de extractoare..poate gasesc si vreun extractor de rulmenti mai mic, cu doua brate....respectele mele si multumesc inca odata tuturor care ati avut amabilitatea de a-mi da sfaturi pentru a ma ajuta...multa sanatate si numai de bine in continuare tuturor, Dan, PH

Link spre comentariu

carcasa_surub_reparat-removebg-preview.pAm reusit sa scot surubul...gaura data cu spiral de 2, apoi spiral de 4(la turatie cat mai mica posibil) apoi am folosit un tarod de 4...au iesit niste resturi de filet al surubului vechi si apoi am dat filet interior cu tarod de 5 mm...acum caut un surub semi innecat cu cap stea(sa fie carcasa completa, fara rulmenti si angrenaje) si o "tin" pentru vreo ocazie...pentru cineva care are nevoie

Cu acceptul domnilor moderatori si al admin-ilor, imi dati voie sa intreb(fara sa mai deschid alt post) ce dimensiuni au periile de carbune la un "flex" modelul Parkside pws 125 D3?este tipul cu papuc la capatul periei...la flexul respectiv nu exista nici suportii port-perie, ca era mai usor de aproximat...nu ma apuc de reparatii flexuri sau altele de genul, este prea scump si, in plus, am uitat cum se bobineaza un rotor + "varsta care are probleme cu vederea" ,deci nu fac concurenta atelierelor de service in domeniu...multumesc pt amabilitate, ajutor si indrumari, respectele mele si multa sanatate tuturor, Dan, PH

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări