Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vorbim aproape de toate


Recommended Posts

Acum 7 ore, Sharky a spus:

Masini se fac in continuare si uite ca din cauza crizei nu se pot face destule. Aia e problema de acum.

Cerere este.

 

Este cerere pt că asta ti se spune, asta trebuie să știi. Ete cerere, și dacă scormonești netul, mai găsești lămuriri.

https://www.4tuning.ro/vanzari-economie/cimitirele-de-masini-noi-ce-se-intampla-cu-autoturismele-nevandute-22540.html

 

De aia trebuie sa trecem la electrice, că dacă îi durea in lupa de mediu, o rezolvau de mult, nu-și băteau joc de planeta cu industrie în fugă după bani .

Link to comment
  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 9 ore, doru3160 a spus:

Nu te obliga nimeni sa cumperi. Ne vor aduce in faza in care o sa ne rugam sa ni le vândă, și o să stăm și la coadă, cuminți . Benzina o sa se vanda la spray și o să te dai la sub braț că sa miroși a șofer. Azi am citit un mare adevăr pe care noua ordine mondiala ni-l baga pe gât...nu poți vinde mașini electrice, cat timp benzina va fi ieftina. Deci, prețul va crește. Compensarea e un joc de glezne că sa tempereze pofta de răzmeriță din stațiile de benzină, dar e doar un analgezic pt calmarea pulimii.

Adevarat. Insa mie imi pare cel putin paradoxal ca desi intelegem (unii) situatia actuala nu putem face nimic impotriva. Povesti cu iesitu-n strada si urlat la luna sunt de domeniul trecutului. feisbucu, mass-media si presa sunt de partea lor, deci care ar fi o eventuala optiune de impotrivire? Sau nu e cazul....

Link to comment

"care ar fi o eventuala optiune de impotrivire? "

Mersul pe jos, pe bicicleta (fie si electrificata), carul cu boi, pardon, cai (astia nu pîrtzîie metan) etc. Cu trei decenii în urma, 90% din poporul român n-avea avtamobil si nici nu murea de grija lui.

Am tras linie si am adunat; daca nu aveam masini si cheltuielile aferente, mi-ar fi ajuns jumatate din salariul actual pentru acelasi nivel de trai.

Edited by franzm
Link to comment

Nu prea ai cum te împotrivi. Cel puțin nu la nivel de individ. Și cata vreme nu te poți organiza în mulțime nemulțumită, cu individul e mai ușor sa te descurci. Dacă au început sa se organizeze în turma și au protestat chiar timid în stațiile de benzina, au apărut și răspunsuri. Îți dai seama ca 50 bani sau 1 leu cât vor plafona ei e praf în ochi, dar asta va potoli elanul protestatarilor, le va da satisfacție ca au obținut ceva. Uite numai cu prețul la energie și combustibili. Putin nici nu gândea sa invadeze Ukraina și preturile la energie au explodat. Războiul din Ukraina pt ce se întâmplă acum în lume, e exact ca scuza că o mașină îți este livrată în 12 luni, pt ca nu au cip-uri. Pe bune? Când o mașină iese din banda la câteva minute... care e treaba, îți face mașina comandata și așteaptă 1 an un cip din Taiwan? Marfa deficitara e mai dorita decât marfa în exces. Sunt multe de spus, dar în rezumat, asa e, nu prea avem ce face. Mergem cu turma. Câțiva băieți deștepți sunt la butoane și restul se bucura ca trăiesc în democrație și pot face ce doresc (din ce le este permis, bineînțeles). 

Link to comment
Acum 2 ore, doru3160 a spus:

Este cerere pt că asta ti se spune, asta trebuie să știi. Ete cerere, și dacă scormonești netul, mai găsești lămuriri.

https://www.4tuning.ro/vanzari-economie/cimitirele-de-masini-noi-ce-se-intampla-cu-autoturismele-nevandute-22540.html

Este cerere, dar nu este oferta. Pentru ca cu sunt capabili sa livreze. Lipsesc pe ici pe colo, prin partile esentiale, cipuri. Asa ca se produc masini incomplete în asteptarea unor vremuri mai bune. Si se descompleteaza modelele mai ieftine pentru a le completa pe alea scumpe. Acolo unde este posibil. Desi asta este o idiotenie. Sper sa avem parte de o "cura de slabire" si masinile sa redevina ceea ce au fost, mijloc de transport, nu spartfion pe roti.

Link to comment

Articolul respectiv e vechi si nu stiu daca mai e valabil.

Pana la urma o masina cum arata si cate are in ziua de azi nu e asa scumpa datorita tehnologiei de producție in masa.

Plus ai alternative la cazane sh. Nu te tine nimeni blocat. Si oricum se faceau prea multe masini, daca in 5 ani masina luata noua era evaluata la jumatate sau chiar mai putin.

 

Asta vi se parea normal?

Link to comment
Acum 2 minute, franzm a spus:

Este cerere, dar nu este oferta. Pentru ca cu sunt capabili sa livreze. Lipsesc pe ici pe colo, prin partile esentiale, cipuri. 

Mda, vad ca a prins bine varianta cu lipsa cip-urilor. Dacă acum se oprește aprovizionarea cu hârtie igienica, în secunda 2 când se baga la raft, se cumpără cu baxul și de către cei care nu au nevoie. Metoda asta prinde mai bine decât orice reclama care te îndeamnă sa cumperi produsul respectiv. Nu cred ca asa, peste noapte, niște cip-uri nu se mai pot produce, și din cauza asta întreaga industrie auto de pe glob stagnează. Fenomenul de supraproductie și-a făcut efectul. Acum vedem rezultatele. Vezi prezentările constructorilor auto de înainte de criză. La 3 min iese un autoturism de pe banda. Deci în același ritm trebuie sa găsești și client pt mașina aia, altfel produci pe stoc. Le fac ei cu perioada limitata de exploatare în detrimentul fiabilității, dar tot nu se găsesc 20 cumpărători pe ora, dispuși sa schimbe cazanul. Și asta dacă ne raportam la un singur producător. Ca să-ți faci o idee globală , restul e aritmetică. 

Link to comment

Amu, numai TVA e vreo 20% din pretul uneia noi.

Acum 2 minute, doru3160 a spus:

Mda, vad ca a prins bine varianta cu lipsa cip-urilor.

Lucrez în domeniu, nu repet ceea ce se zice pe sticla. Încercati sa luati un banal LM3886 de la un dealer autorizat si pe urma mai vorbim.

Link to comment
Acum 12 minute, Sharky a spus:

Articolul respectiv e vechi si nu stiu daca mai e valabil.

Ai dreptate, între timp alea au fost reciclate și au produs altele. Doar nu-ți închipui ca între timp au apărut clienții ca ciupercile după ploaie. 

Link to comment
Acum 29 minute, franzm a spus:

 

Lucrez în domeniu, nu repet ceea ce se zice pe sticla. 

Pai pe sticla taman asta ni se spune, nu sunt cip-uri. Nu eu repet asta, ci alții care lucrează în domeniu. 

 

Individul trebuie sa aibă mintea ocupată cu fel de fel de probleme, altfel ii vin idei și iese din rand. Acum mai nou ne-au dat tema cu holera. Nu va mai gândiți ca e scump totul, ca nu aveți benzina ieftina... vedeți ce faceți cu holera, ca altfel crăpați. Cu covidul nu mai merge sperietura, ca lumea deja s-a obișnuit. Holera e o noua provocare. Ma întreb după atâta vreme în care a lipsit cu desăvârșire, de unde a apărut asa, din senin? Și taman pe Nistru, ca să ne fie mai ușor sa o răspândim. De ex acuși vine Crăciunul și sa vezi drăcie, iar apare pesta porcina și trebuie sa cumpăram porcii lor. În restul anului nu avem probleme, ne refacem după pesta de anul trecut. Trăim periculos, și asta ne ocupa tot timpul. 

Link to comment
Acum 46 minute, doru3160 a spus:

..... La 3 min iese un autoturism de pe banda. Deci în același ritm trebuie sa găsești și client pt mașina aia, altfel produci pe stoc. Le fac ei cu perioada limitata de exploatare în detrimentul fiabilității, dar tot nu se găsesc 20 cumpărători pe ora, dispuși sa schimbe cazanul....

Din cate stiu eu, nu se (mai) produc masini pe stoc.

Ele ajung "pe stoc" din diverse motive care de cele mai multe ori nu tin de producator.

Cand mergi la dealer sa comanzi o masina, toate optiunile alese (tip/motor/transmisie/dotari/culoare/etc) sunt introduse intr-un program si transmise catre producator care lanseaza produsul in fabricatie pe baza comenzii ferme si cu caracteristicile particularizate de client.

Cel putin in Romania si la un anume producator local.

Edited by draku
Link to comment
Acum 5 minute, draku a spus:

Din cate stiu eu, nu se (mai) produc masini pe stoc.

Si asta din cauza ca e cerere mare și nu fac față producției, sau pt ca s-au învățat minte ca a produce nu e totuna cu a vinde ?

Acum trendul s-a schimbat, e la moda electrica. Nu o deține toată populația globului, este loc de vândut pana se satureaza piața, la fel cum a fost cu cele clasice. Restul îl vom vedea/trăi. 

 

Link to comment

Sigur isi optimizeaza productia. Au comenzi serioase date din timp, altele preluate, etc.

Important e ca merge. Pana la urma vedem si la noi cate cazane sunt pe drum. Varsta 16 ani ca si medie. Noi suntem campioni la sh, la fel si tarile vecine. Dar cineva le a luat de noi si le schimba mai des ca sa nu le repare. Noi le reparam.

 

Electrica e la moda pt ca e sponsorizata de guverne. Ca sa nu imi spui ca e careva nebun sa dea 20k pe un spring sau 25 pe un e up...

Totodata in alte tari, gen SUA se impune o cota de electrice altfel platesti taxe in plus.

Deci bubulii sunt in politica nu in fabrica...

Link to comment

 Ramstein.Nepotul e asociat la o clinică ortopedică la Viena.Cu nefolosirea maşinii e alt aspect.Şi el,ca şi mulţi de acolo,obişnuiesc să-şi facă weekendurile în deplasare,cu drumeţii la picior sau cu bicicleta.Pentru întreţinerea condiţiei fizice...Mai apoi ajunge mult mai uşor şi comod cu trenul sau autobuzul în Cehia,în Germania şi-n alte părţi.Sau cu avionul...

 Acelaşi lucru îl face şi ex-cumnatul acolo,la o pensie de 5000€.Circulă extrem,extrem de rar cu maşina!

 Am mai zis asta cu transportul public în Vest,totul s-a făcut şi se face prin restricţionarea circulaţiei şi parcărilor maşinilor individuale!

Asta e şi soluţia pentru oraşele din RO,dar n-are nimeni curajul să o aplice!Aşa că rămânem ca-n Bucureşti,cu maşinile parcate pe străzi,pe trotuare,prin boscheţi,etc,şi facem câte o oră pe 10km!...

Link to comment



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines