Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ulei motor uzat ca si combustibil


Sharky
 Share

Recommended Posts

Ce spuneti de asta?

Am vrut sa duc zecile de litri de ulei ars la benzinarii si nu l au acceptat sau poate era omul cu capsa pusa.

 

Ma bate gandul sa il ard in motor nu exagerat maxim 2l la un plin de motorina 70l

 

Ce probleme ar putea aparea?

 

Uleiul e decantat, il misc cu grija, il trag cu o pompa si il bag printr un filtru de motorina folosit si apoi in cazan.

 

Eventual sa combin cu motorina acel ulei ca sa fie mai subtire in timpul filtrării?

Am pompa de tras ulei, cu ea ma gandesc sa fac operatiunea.

 

Ati facut careva asa ceva?

Ce probleme pot aparea?

Pana la urma la 9 lei litru, nu i rau.

 

Cazanul e m57 525d e39 euro 3, common rail deci nema catalizatoare, dpf si alte povesti.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 31 minute, Sharky a spus:

Ce probleme pot aparea?

Se murdareste si mai mult evacuarea. Nu as incepe cu 2 litri la un plin din motive de fum (nu stiu daca se fac controale si se ridica certificatul de imatriculare)

Link to comment
Share on other sites

La depunerile si cocsarea segmentilor te-ai gandit? Ai sa faci motorul praf...sa nu mai vorbim de injectia common rail care va munci din greu! Se poate folosi ulei 2T special, cu ardere completa si care nu creeaza depuneri...dar in nici un caz uleiul de motor ars.

Eu zic sa duci uleiul ars la tara ca sa dea cu el pe uluci. 

Edited by mac01
Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Sharky a spus:

Ma bate gandul sa il ard in motor nu exagerat maxim 2l la un plin de motorina 70l

Asta vine 1:35 (cam ca la trabanturile vechi).

Eu am o motocoasa cu benzina cu care taiam iarba pe linga bloc.

Cind am pus ulei 1:33 a scos fum vizibil. Cind am pus 1:50, cum scrie pe ea, nu s-a mai vazut fumul.

Motorul nu vad de ce s-ar strica, fumul si filtru de particule ar putea pune probleme.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, Sharky a spus:

Pai alte cazane papa 300 400ml la mie si merg bine multa vreme.

De ce s ar distruge asta cu cantitati mici adaugate?

La cazane, uleiul ajunge in cilindru fie prin admisie fie din baie "prin" segmenti, deci nu prin injectoare. Aici este "emotia", la sistemul de injectie, in rest nu cred ca sunt impedimente. 

Pune si tu intr-o sticla de 1 litru proportia de ulei uzat care vrei sa o folosesti si vezi daca se decanteaza sau nu.

Eu am o mica experienta prin 2007: mers cu un amic sa vedem de ce o pompa de alimentare face figuri la alimentarea unor tiruri. Pompa era smechera: fiecare avea un card, dadea cu cardul si alimenta. Pompa era conectata la un computer si acolo se avea situatia in format electronic (eu trebuia sa vad daca nu sunt probleme cu softul si comunicatia). Amicul meu a montat un contor si a dat drumu la "motorina" in galeata sa compare daca ce afiseaza pompa este la fel cu ce afisa contorul si ... ne-am crucit amandoi cand am vazut si ulei in galeata. L-a chemat pe jupanu' de acolo si l-a intrebat: bre, asta ii ulei? De unde a aparut acest ulei? Jupanu' de acolo i-a zis: pai bagam ulei de floarea soarelui in motorina. Tirurile mergeau dar ... pompa facea figuri. Cand am ajuns in Iasi am cautat pe internet la vremea aia si am gasit ca se mai adauga un aditiv daca se baga ulei de floarea soarelui in motorina care impedica sedimentarea si jupanu' nu baga si aditiv ca era scump.

Deci la tine este riscul cu sistemul de injectie. Sunt multe motoare diesel (inlusiv 1.5DCI de la Renault) care nu tusesc deloc daca merg doar pe ulei, dar nu stiu in timp daca nu apar probleme. Feedback dupa 1 an sau 2 nu am vazut pe net, doar teste ca merge si in spatele masinii miroase a gogosi am vazut. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 37 minute, Sharky a spus:

Pai alte cazane papa 300 400ml la mie si merg bine multa vreme.

De ce s ar distruge asta cu cantitati mici adaugate?

Intreb si eu...

Pai acel ulei ajunge in fata pistonului prin sistemul de ungere , (segmenti, piston, cilindru),e normal sa fie ars .Asta e normal , dar sa nu-l introduci pe alt traseu , pompa de motorina, pompa de injectie , injectoare, carora  le compromiti drastic functionarea. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines