Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect modificare (duba ) ...."bus "


Recommended Posts

Un prieten din Germania mi-a lasat o duba FORD , lunga si inaltata.

Trebuie sa-l fac sa se poata " locui "temporar in sezonul cald ,2-5 zile , cu ocazia festivalurilor.Partea de "mobilier "nu este treaba mea.Dar am recomandat ca in loc de apelare la un "specialist ".... ( scump ...)sa incerce sa foloseasca chestii gasibile in comert, la supermarket,( dulapioare ,etc)  si intre lucrurile pt camping.( pat gonflabil , etc .)

Am primit mana libera , la design , cu conditia : sa arate cat mai "casa ,casa ,dulce casa ......"da sa fie cat mai ieftin.( stie ca sunt creativ , si nu-mi place sa stric banii ...) 

O parte din materiale au fost livrate ,cumparate de el .

3 spoturi LED 12V 

4 spoturi LED + alimentator 220/12V  

4 prize 220V si intrerupatoare.

Priza exterioara pt racordarea la retea 220V camping.

Geam superior aerisire, patrar .Inchidere/deschidere manuala, buton rotativ.Plasa antiinsecte.Capac transparent ,pt lumina ziua.

Geam lateral dreptunghiular, plastic,tehnologie "termopan, " , plasa antiinsecte, mobila, draperie mobila, se poate deschide si bloca 8mm, atunci apare parca ar fi inchis, dar circula putin aerul.

-2. se deschide la 80 grade ,aerisire maxima.

Sistem solar complect : panou solar , controller incarcare , baterie.

Material izolant de calitate , nu vrea sa "fiarba "in soare.....

: ARMAFLEX XG-13-99/EA    . Trebuie sa izolez toti peretii si tavanul .

Rampa acces dural , tre sa fie demontabil ,dar fixabil ,sa nu miste de la loc , in caz de solicitare ....( urcare motocicleta )

Cabestan electric 12V pt tractiune "motocicleta "

 

 

Edited by Усилитель
Link to comment
  • Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cu Sprinter-ul poti sa ai probleme si pe teren drept, daca iarba este uda. De cate ori mergeam la peste pe Prut aveam grija sa am numerele de telefon de la cativa tractoristi din zona. Daca ai tractorist de incredere, ajunge un singur numar de tel. dar cum majoritatea sunt machitori...

Am facut cateva improvizatii, doream sa modific un VW transporter T4 scurt, varianta suprainaltata.

 

Ma bag si au in seama cu cateva povesti despre improvizatiile mele:

O masina care sta in soare (pe malul baltii)  nu prea o poti raci chiar daca este termoizolata pe interior. T4 de care va povesteam era albastru mai inchis, ca sa-l pot racori am improvizat un scut termic, adica am montat pe masina un portbagaj imens, cat masina de lung si peste masina si portbagaj am intins o prelata care se intindea cate 2,5m in ambele laterale,  un fel de marchiza. Este nevoie de portbagaj, prelata trebuie sa stea la minimum 30 cm fata de plafonul masinii, asa functioneaza scutul termic.   Prima prelata era dintr-un material special pentru termoizolatii, avea si o folie reflectorizanta pe fata dinspre cer. O gramada de bani a costat. La prima iesire am ramas fara prelata, a rupt-o  vantul. Apoi am apelat la o firma care face prelate pentru camioane, mi-au cusut o superprelata si nu am mai mai avut probleme. Tot ei mi-au vopsit prelata alba.

Sus pe portbagaj, peste prelata aveam doua tevi din pvc, negre la culoare, cred ca aveau 110mm diametru, lungi cat masina, le unpleam cu apa si in cateva ore avem si apa calda.

O sa caut cateva fotografii sa va arat cum am facut suportul pentru butelia de voiaj.

Edited by Ovidanie
Link to comment

Ce faceti cu itp-ul dupa modificari ? Sa nu-mi spuneti ca nu are treaba. Chiar are. Se modifica categoria autovehiculului. Va fi un stres continuu vizita anuala la itp. Si posibila doar in locuri cu personal foarte intelegator care bineinteles trebuie recompensat corespunzator pentru intelegere si riscul pe care si-l asuma.

Link to comment

ady2006.Exact asta zic şi eu!La cât de scârţari sunt ăştia de la RAR,imposibil ca la ITP să n-ai probleme!Şi nu ştiu dacă e o "afacere" să-i şpăguieşti periodic...

 Iar cu izolarea e fix cum a punctat Ovidanie.Tabla e tot tablă şi se va încinge la soare.Poate numai un sistem de aer condiţionat să ajute...

 Personal nu m-aş încurca cu o reamenajare.Cred că orice rulotă în stare bună e net superioară.

Link to comment
Acum 2 minute, BRANCA a spus:

Tabla e tot tablă şi se va încinge la soare.Poate numai un sistem de aer condiţionat să ajute...

 Personal nu m-aş încurca cu o reamenajare.Cred că orice rulotă în stare bună e net superioară.

Tabla se incinge la soare,(putin noroc, ca e albă, dar chiar se simte tabla calda) dar daca este impiedicata cedarea caldurii  in cabina in jur de 80%,si curentul facut de geamul lateral si cel de pe acoperis mai elimina restul, ar fi de ajuns. Nu e totuna sa fie cat ambiantul sau un "cuptor/sauna la 50 grade"

De altfel in Germania vehicolul este ca *transport*, asa are impozite mai mici, nu intereseaza pe nimeni daca arata "mai bine" 

In rulota nu poti "baga" o motocicleta Suzuki Intruder Clasic 1800 cmc.... 

Link to comment

 Usilitel.Îţi înţeleg punctul de vedere.Şi motocicleta ocupă o droaie de spaţiu,poate numai pat gen strapontină să ajute...

 Am stat în diverse tăblării de genul ăsta şi pot spune că se încălzesc toate de numa!Soluţia lui Ovidanie cu prelată mi se pare o găselniţă bună.

Link to comment

Mie, cand aveam Barkasul de persoane si am mers la ITP fara o bancheta de la mijloc (o scosesem momentan sa pot transporta ceva mai mare) mi s-a cerut sa vin cu bancheta montata la locul ei, sa o vada si sa poata fi fotografiata masina asa cum era in acte, de transport persoane...

Acum or fi mai intelegatori cei de la ITP, dar....

Link to comment
1 oră în urmă, draku a spus:

Acum or fi mai intelegatori cei de la ITP, dar....

Asa cum am scris in prima postare, duba Ford, inaltată, lungită, este inmatriculata in  Germania, este de transport marfa, asa are impozit mai mic decat cea personala ( acolo statul ajuta pe intreprinzatori, nu sare pe ei sa-i jumuleasca) verificarea de la ei nu se leaga de cum arata in interior. 

 

Deocamdata am facut "prospectiuni" :

Acoperisul de tabla este cald bine, grinzile din tavan doar o idee mai puțin. Sper ca izolatorul va face diferenta. Intrucat am de montat 5 spoturi LED, rotunde, m-am gandit sa acopăr tavanul, dupa izolare, cu lambriu răsinoase, spoturile (original facute pt mobilă) vor fi usor de montat, vor arata bine, si lambriul va oferi plus de izolare. (am ochit la brico :pachet 10buc x 2m la 99 lei, am nevoie de 3 pachete. Totodata aerul cald dintre acoperis si lambriuri va ajunge la geamul de aerisire de sus, si va iesi... 

Lateralele sunt imbracate cu placaj in jur de 7mm,pana la partea inalțată. Distanta dintre tabla exterioara si placaj, in jur de 8cm.Placajul, este doar putin peste temperatura ambianta. Aici izolatorul ( calitate speciala 3m x 1m a costat in jur de 80 euro...) + stratul de aer  va avea eficienta mare. 

 

 

Link to comment

Tu chiar nu intelegi. Se schimba categoria vehiculului daca i se adauga mobilier. Si daca in Romania mai gasesti lesinati de foame la care sa faci itp-ul, in tarile cu traditie in prezenta apei calde la robinet, nu vei reusi veci asa ceva. Fiind din Satu-Mare ma asteptam sa stii ca nici macar in Ungaria nu treci itp-ul cu vre-un bec aprins in bord.

Link to comment

Daca vrei ca aerul cald dintre lambriu si plafon sa iasa pe geamul de aerisire, trebuie sa ai în partea de jos a lambriurilor o gaură/fanta/priză de aer, pe unde sa intre aerul, altfel nu are cum sa circule. Intreabă beneficiarul daca acceptă portbagaj, pe scheletul metalic montezi transversal șipci de lemn, faci o platformă pe care o vopsesti alba sau cu vopsea crom, arata ca oglinda, ajută enorm din punct de vedere termic. Poti monta o scara usoara de AL pe una din usile din spatele microbuzului si ai obtinut o terasa la etaj.

Link to comment

In Anglia se poate inregistra orce duba, camion, autobuz, etc ca rulota (motorhome) daca la conversie "constructorul" respecta cateva reguli. Tot ce stiu e ca zona de locuit are nevoie de un nr. minim de ferestre iar vehicolul trebuie vopsit in minim 2 culori.

Link to comment

Scos lateralele din stanga ,este un placaj lat sus, unul ingust jos.Foarte multe intarituri ( la lungimea asta si 3.5T , trebuie) .Sunt prinse cu 2 profile dural , pe lungime totala  ,cu "milioane "de suruburi , are des locuri de prindere pt fixa "marfa"sa nu miste,rastoarne,etc.Masina de gaurit cu acumulatori si un bit torx m-a ajutat mult.

Ca noroc , exista o singura zona fara intarituri ,chiar cat geamul lateral , ( noroc chior, nu se vedea nicicum, ) daca geamul era mai inalt sau lat cu 2cm ,nu mai intra.....si din grinzi nu as fi taiat,

Dupa partea buna , .... Murphi ,bagat coada: peretele lateral este abia vizibil curbat, dar cand am pus rama ,era diferenta de 1cm , chiar impartit uniform jos si sus raman 5-5mm....asa ca am lucrat din ciocan sa mai indrept pe laterale ,cu grija ,hartie lipita pe ciocan , nu s-a luat vopseaua.A mai ramas diferenta de 1-2mm , oricum trebuie pus material de etansare, apoi am avut idea de a face 4 gauri in rama, pune suruburi de tabla ,rama s-a indoit inca putin , a iesit bine ,si nici nu a trebuit "proptit"pana se usca materialul de etansare.

Pt taiere am folosit flex si piatra subtire de taiere metal , tabla este mai groasa decat ma asteptam , plus ca a facut un zgomot ....infernal....

window10.jpg

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines