Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Identificare componentă


Recommended Posts

Ca să ştii dacă acumulatorul se mai încarcă, trebuie să pui un voltmetru la bornele lui (roşu +, negru -)în timp ce e conectat încărcătorul.Dacă tensiunea la borne tinde să crească treptat spre un maxim de 4,2V la care se opreşte, acumulatorul se încarcă.

Dacă tensiunea acumulatorului scade treptat şi nu creşte nici când e cuplat încărcătorul, atunci acel integrat e răspunzător chiar cu încărcarea acumulatorului.

 

Link to comment
  • Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 20 ore, maryus2y a spus:

Atasez poza cu placa de baza. In partea de sus in margine unde se obseva ca lipseste ceva acolo tebuie sa lipesc inapoi mufa pentru alimentarea de la acmulator.kIMG_0009.jpeg

 

Fa o poza cu partea cealalta, din spate, tot asa, placa intreaga! Aici nu se vede cum ajunge tensiunea de la USB la baterie. Vad ca la USB ( care are 4 pini: +, D-, D+, -) pinul 1 si 4 par legati impreuna, ceea ce nu se poate, unul fiind +5V iar celalalt masa (-).

Incarcatorul este unul obisnuit, ca cel de telefon?

Link to comment
Acum 47 minute, sla a spus:

 

Fa o poza cu partea cealalta, din spate, tot asa, placa intreaga! Aici nu se vede cum ajunge tensiunea de la USB la baterie. Vad ca la USB ( care are 4 pini: +, D-, D+, -) pinul 1 si 4 par legati impreuna, ceea ce nu se poate, unul fiind +5V iar celalalt masa (-).

Incarcatorul este unul obisnuit, ca cel de telefon?

Incarcatorul este unul obisnuit cu mufa usb type A la type C, 5V cu 1A. Aparatul a fost personal si nefolosit si a fost vandut catre o persoana care l-a IMG_0012.jpegreturnat la scurt timp, deci nu pot stii daca era defect dinainte sau doar pur si simplu a fost incarcat de catre persoana respectiva cu un incarcator cu amperaj mai mare. (incarcatorul original este de US)

Link to comment

Vad doua cuple pe placa, prima cu fire rosu-verde ( scrie M, probabil merge la motorul pompei), a doua ( cu doua fire negre), scrie S pe placa, asta unde merge?

Din cat am putut sa vad eu in cele doua poze, bateria se incarca de la USB prin U1 iar integratul ars (U2) ridica tensiunea de la 3.7V la 6V ( atat scrie pe cablaj), tensiune cu care se alimenteaza pompa de vid (probabil) prin cupla notata cu S pe cablaj. Acum integratul fiind ars in loc de 6V probabil ai 3.7V (sau cat o fi avand acum bateria), pompa merge si la aceasta tensiune doar ca face un vacum mai slab. Nu am vazut asemenea aparat, nu stiu cum arata si functioneaza. 

Vad ca mai exista o cupla notata cu M, nu stiu unde duce, normal ar fi un motor, dar nu stiu ce face acel motor...

Edited by sla
Link to comment
Acum 3 ore, Barbu Paul a spus:

Sursa respectiva ridica tensiunea de la 3,7 V  la 6 V, nu stiu daca are treaba cu indicatorul de nivel al bateriei.

Eu cred ca monitorizarea nivelului bateriei o face controlerul U3, acesta primeste la pin 6 prin divizorul R1/R2 tensiunea de la baterie, el fiind alimentat la +3V prin regulatorul U4. Acesta comanda incarcarea bateriei prin U1.

Eu as verifica/masura rezistenta R2. Daca aceasta este intrerupta, la pinul controlerului apare toata tensiunea bateriei, lucru periculos pentru controler, tensiunea bateriei fiind mai mare decat tensiunea de alimentare a controlerului.

Edited by sla
Link to comment

Ar trebui să dai jos integratul defect și să faci o scurtă probă fără el.Dacă afișajul se stinge dar pompa poate fi acționată din buton, eu zic să nu te mai complici și să iei un mic modul TP4056 prin care să asiguri încărcarea corectă a acumulatorului, având totodată și protecție la descărcare excesivă.Modulul va încăpea sigur în carcasă și ledurile lui indicatoare de stare se pot vedea și prin carcasă...

https://www.emag.ro/modul-de-incarcare-baterie-li-po-cu-miniusb-compatibil-arduino-tp4056/pd/DT60LLBBM/?cmpid=87002&gclid=CjwKCAjwyryUBhBSEiwAGN5OCM79Q-76L1digkqVS_yunefHK5TaMYOHFQpuKYoVZZvtMlU3Hwne-xoCvdEQAvD_BwE

Link to comment
Acum 1 oră, sla a spus:

Eu cred ca monitorizarea nivelului bateriei o face controlerul U2, acesta primeste la pin 6 prin divizorul R1/R2 tensiunea de la baterie, el fiind alimentat la +3V prin regulatorul U4. Acesta comanda incarcarea bateriei prin U1.

Eu as verifica/masura rezistenta R2. Daca aceasta este intrerupta, la pinul controlerului apare toata tensiunea bateriei, lucru periculos pentru controler, tensiunea bateriei fiind mai mare decat tensiunea de alimentare a controlerului.

Cred ca este vorba de pinul 6 de la U3 si sunt de acord cu dumneavoastra ca asa stau lucrurile cu monitorizarea tensiunii de la bornele bateriei, totusi U4 are intrarea pe linia de 6V, mai mult intre baterie si intrarea lui U4  este dioda D46  care are si ea o cadere de tensiune, presupun (nu sunt sigur, trebuie masurat) ca alimentarea controlerului nu are valoarea de 3 V, caz in care exista posibilitatea ca indicatorul sa nu functioneze bine, totusi trebuie luat in considerare si faptul ca cineva a incercat sa alimenteze aparatul din alta sursa decat bateria (o sursa cu tensiune de iesire mult mai mare). 

Link to comment

Am dat jos integratul defect. Am pornit aparatul iar in timp ce functiona am conectat acumulatorul si am observat ca motorasul scade in putere deci primeste o tensiune mai mica insa cum deconectez acumulatorul motorasul revine la puterea lui initiala. (Doar pe acumulator puterea motorasului este mai mica). De asemenea am masurat tensiunea la firele acumulatorului cand acesta se incarca si aparatul este pornit si mi-a dat o valoare de 4.2V, insa daca deconectez acumulatorul si masor tensiunea pe pinii unde vine acumulatorul conectat primesc o tensiune de 4.9V. Chiar si cu integratul defect dat jos de pe placa tot nu pot vedea nivelul bateriei deoarece toti cei trei indicatori de masurare ai bateriei sunt aprinsi in acelasi timp chiar daca aparatul este pornit sau oprit.

Edited by maryus2y
Detalii
Link to comment

Cred că te-ai exprimat greşit mai sus.Zici că ai pornit aparatul şi în timp ce funcţiona ai conectat acumulatorul ? Cred că voiai sa scrii că ai conectat încărcătorul...că alfel cum mergea deja aparatul ?

Se pare că folosirea anterioară cu un alimentator nepotrivit a afectat serios circuitul de indicare a nivelului de încărcare.Îmi închipui că acum există un consum neneglijabil şi în repaus, iar acumulatorul riscă să se descarce şi dacă laşi aparatul oprit.Ar trebui văzut ce integrat comandă indicatorul de nivel şi decuplat acel indicator, ca să nu consume inutil în repaus, fiindcă oricum indică aiurea.Cel puţin trebuie decuplate ledurile indicatoare şi văzut ce consum mai are placa cu aparatul în repaus....

Link to comment
Acum 17 minute, validae a spus:

Cred că te-ai exprimat greşit mai sus.Zici că ai pornit aparatul şi în timp ce funcţiona ai conectat acumulatorul ? Cred că voiai sa scrii că ai conectat încărcătorul...că alfel cum mergea aparatul ?

Exact asta am vrut sa spun, deoarece aparatul functioneaza si doar daca este conectat la alimentarea de la incarcator fara ca acumulatorul sa fie conectat pe placa.

Edited by maryus2y
Detalii
Link to comment

E greşit să alimentezi aparatul fără acumulator.Rişti să-l defectezi, fiindcă încărcătorul nu e făcut să alimenteze aparatul ci doar să-i încarce acumulatorul.Faptul că tensiunea se limitează la 4,2V e un lucru bun, asta înseamnă că circuitul de încărcare îşi face încă treaba.

Link to comment

Panoul de afisaj este comandat de integratul U8. Pe afisaj in afara de cele 3 indicatoare de nivel baterie mai exista alte afisaje. Ce reprezinta acestea ( timp de programare? ce altceva?). Acum functionarea si afisajul celorlalte marimi in afara de nivelul bateriei sunt OK?

De fapt, cum se numeste acest aparat (marca, model)?

Si inca ceva: pe placa vad asta:

image.thumb.png.8c35c23b7893b4ca73b99b2be08561f2.png

In dreapta este un buton. Este butonul de pornit/oprit?

In stanga ( langa integratele U6, 7) pare alt buton. Ce face acesta (daca este buton)?

Acesta este legat la pinul 4 (EN) al integratului defect, daca acesta este ( asa pare) identic cu FP6291, respectiv comanda pornirea "sursei" de +6V  (step up convertor).

Edited by sla
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines