Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Monitor Dell S3422DW backlight defect


Recommended Posts

Salutari, 

 

Monitorul a fost cumparat pe firma, astazi a fost livrat. Proaspat scos din cutie, pe latura dreapta cam pe 1/5 din ecran lipseste backlight. Fiind cu ecran curbat, presupun ca are barete led verticale. Am contactat firma vanzatoare, beneficiind de garantie, dar fiind intre persoane juridice (opc n-are treaba) se cam dau loviti, ca o fi curierul ca poate l-am lovit etc... 

 

Intrebarea e simpla:  ca oarece sugestie, are rost sa-mi bat capul cu ei, procese verbale, amenintari etc apoi  trimis ditai monitorul inapoi la ei sau sa ma apuc sa-l desfac (renunt la garantie) si sa vad care-i buba? 

 

Mai specific, din experienta Dvs, ce-ar fi mai posibil? O bareta cu probleme la vreun conector, mufe cablaraie etc sau fizic vreun led defect? Poate sursa? 

Link to comment
  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cineva ce are cunoștințe juridice ar putea sa spună care este calea legala de a obține rezolvarea problemei. 

Deocamdată eu zic sa nu faci nici o intervenție asupra lui care sa poată fi invocata ca motiv de refuz al garanției. 

Link to comment

Dacă nu are urme clare de lovire, returnaţi-l imediat, nu umblaţi la el.Aveţi dreptul să-l returnaţi în ambalajul original, pierdeţi doar transportul în cel mai rău caz.Asta dacă nu sunt de acord să vi-l repare în garanţie.

Link to comment
23 hours ago, matzah said:

Intrebarea e simpla:  ca oarece sugestie, are rost sa-mi bat capul cu ei, procese verbale, amenintari etc apoi  trimis ditai monitorul inapoi la ei sau sa ma apuc sa-l desfac (renunt la garantie) si sa vad care-i buba?

 

1. Amenintarile, procese verbale, etc. nu au rost la acest moment cand doar ai discutat la telefon doar cu cineva de la vanzator.

 

2. Cea mai dezavantajoasa solutie la acest moment pentru tine este sa te apuci de capul tau sa rezolvi tu o problema care nu este cauzata de tine si despre care nici macar nu stii daca o poti rezolva sau nu (eventual platind tu sau chiar pierzand totul) dar astfel practic renuntand inclusiv pe viitor la orice drept si pretentie de la ei.

 

3. Returul in termen pentru achizitiile on-line poate fi o solutie, depinde la cine anume ajunge, adica nu cumva sa ajunga la acelasi scartar de  vanzator care deja ti-a raspuns la telefon in modul acela tampit, deoarece returul ajunge la vanzatorul care astfel ar pierde, nu in serviceul care este platit si castiga pentru eventuala reparatie!

 

4. Calea cea mai sigura deobicei o reprezinta serviceul, deoarece produsul este in garantie (si produsele cumparate de firme se repara in garantie!) si este mult mai putin probabil ca un tehnician sau inginer de service sa decida sa-l scoata din garantie fara un motiv serios (in conditiile in care produsul si ambalajul sau sunt intacte). Asta mai ales ca serviceurile respective lucreaza adesea cu contract pentru reprezentanta  si incaseaza de la ea mai mult pentru reparatie decat pentru refuzul garantiei, refuz pentru care mai si trebuie sa furnizeze dovezi birocratice.

 

5. Nu uita ca te afli in minunata si fascinanta Romanie unde omul sfinteste locul, dar asta numai daca ar exista vreunul capabil sa-l "sfinteasca".

 

Link to comment

Revin cu un update la poveste: l-am trimis pana la urma la o adresa furnizata de magazinul vanzator, undeva la ASBIS Romania (care nu figureaza ca punct service autorizat Dell pe site-ul dell Romania). Aflu de la astia ca magazinul meu, a cumparat de la ei monitorul si mi l-au revandut mine. Cum ei sunt vanzatorul original, s-au mai dus cica 3 luni din termenul de garantie, caci nu e problema lor ca monitorul a fost revandut (a stat 3 luni in stoc pana l-am luat eu). ASBIS presupun ca preia monitorul si-l trimite la service-ul Dell, Sistem Plus Bucuresti sau cine stie...

 

Care va sa zica, traseul hilar este cam asa: bsp-shop (vanzator final) ---> asbis (distribuitor) ---> sistem plus (service) --> dell (undeva pe afara) caci aparent astia nu schimba barete sau umbla prin el, se da direct negatie de service si-l inlocuiesc. 

Acum sa vad cum decurge procedura.

 

M-am gandit sa-l desfac si sa evit sa-l mai plimb prin tara si printre vanzatori. Spatele este prins in clipsuri de plastic, cu ceva pene de plastic se desfacea fara urme si ciobaneli. Asta in cazul in care era ceva dezlipit prin sursa, sau vreun cablu ciupit/mufa miscata. Fireste ca n-as fi umblat in panou. Merg pe ruta lor momentan daca tot au raspuns pana la urma. 

Edited by matzah
Link to comment

N-are nici-o treaba faptul ca a stat la revanzator 3 luni pe stoc.Putea sa stea si 10-20 de luni.Pentru persoane fizice garantia este de minim 24 de luni.

Garantia decurge la beneficiar/ client din momentul vanzarii.

De fapt si de drept din momentul in care se face avizarea si se emite certificatul de garantie.

Factura se poate face /emite si pentru marfa care nu exista e stoc.Marfa poate intra in gestiune si dupa un timp mai indelungat. Avizul de insotire la factura ,practic scade gestiunea ,adica iesirea din firma catre beneficiar.Din acel moment incepe garantia.

Reparatia se face in service autorizat Dell.Poti sa-i contactezi si sa-l trimiti direct , fara sa faca tot circuitul amintit mai sus.

 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines