Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sistem electric Tractor Fiat 80-88


Recommended Posts

Buna seara tuturor.

Ma lupt de cateva saptamani cu sistemul electric la un tractor fiat 80-88. Inainte sa ajunga tractorul la mine s-au distrat cu firele

niste copii de 14-15 ani si au legat tot una cu alta pana s-au prajit rand pe rand toate prin bord.

Am ajuns la sistemul de semnalizare/avarii si nu reusesc sa inteleg de ce sunt doua relee de semnalizare, una

cu 3 picioare (49, 49a si C) iar una cu 6 picioare (49, 49a, C, C2, C3, 31) plus butonul de avarii cu 8 pini (49, 49a, L, R, 30, 31, 15, 58).

Intrebarea este, de ce sunt doua relee pentru semnalizare? Se poate elimina cea cu 3 picioare, dar totusi sistemul sa fie functional?

Releul cu 6 picioare si butonul de avarii sunt noi, dar totusi cand butonul de avarii nu este apasat releul cu 6 picioare bazaie constant.

Cum testez releul cu 3 picioare ca sa vad daca e functional sau trebuie altul nou? Stiu ca 49 e curentul iar 49a merge spre becurile de semnalizare, 

totusi ce este C-ul? Dar C2 si C3 ce este mai exact? Butonul de avarii ma depaseste si mai tare, avand si mai multe picioare necunoscute.

In speranta ca ma poate lumina cineva, ii multumesc in avans.

 

  0336203005.jpg   624478-8bef7f27ce428622a5b4e7b3dbe0da3d.jpg           intrerupator-avarii-5122657-case-ih-46.jpg

 

Edited by Petrica Tractorel
Link to comment
  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu cunosc exact sistemul, dar probabil ca releul cu 6 pini este pentru remorca sau alte utilaje tractate care au semnalizare optica

Cel cu 3 pini ar fi doar pentru tractor in sine si conectezi asa:

49 - la +12V dupa contact

49a - la comutatorul semnalizatorului (borna comuna, celelalte 2 borne pleaca la becurile din stanga/dreapta)

C - la becul din bord (al doilea fir din bec merge la masa)

S-ar putea sa fie nevoie sa pui carcasa releului la masa, daca este metalica, desi nu cred ca este necesar in configuratia data, se inchide circuitul prin becuri..

 

Pentru restul, gaseste o schema pentru camioane si inspira-te, de regula au instalatia electrica adaptata pentru remorci.

Sau tractoare mai vechi...

 

LE

Pentru inspiratie, atasez o bucata dintr-o schema de conexiuni pentru semnalizare, cu buton de avarie, releu de semnalizare si comutator...

BLH - comutatorul de semnalizare (maneta)

Blinkgeber - releu de semnalizare (in schema este electronic si are o conexiune in plus (31), la tine nu este cazul)

Warnblink Schubschalter - buton avarie

Siguranta 8 este pe + permanent (direct la baterie)

Siguranta 7 este pe + dupa contact

 

teil2.jpg

Edited by draku
Link to comment

Mersi, am reusit sa leg releul si functioneaza corect.

In schimb ma incurca comutatorul de avarii cu 8 pini (49, 49a, L, R, 30, 31, 15, 58).

Am testat pinii (am dat curent pe fiecare pe rand)

si mi-a dat legaturile in felul urmator:

 

ON:

49-15

31-58

 

OFF:

49-30

49a-L, R, 31

 

Nu reusesc sa ajung la o legatura logica prin care sa functioneze corect.

Link to comment
  • 1 year later...
La 25.02.2022 la 14:47, Petrica Tractorel a spus:

Mersi, am reusit sa leg releul si functioneaza corect.

In schimb ma incurca comutatorul de avarii cu 8 pini (49, 49a, L, R, 30, 31, 15, 58).

Am testat pinii (am dat curent pe fiecare pe rand)

si mi-a dat legaturile in felul urmator:

 

ON:

49-15

31-58

 

OFF:

49-30

49a-L, R, 31

 

Nu reusesc sa ajung la o legatura logica prin care sa functioneze corect.

Salut. Ai reușit pana la urma?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines