Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor
icar

Probleme cu vârful de la letcon

Postări Recomandate

Adica iei o rabla de letcon cel mai ieftin posibil din ala cu variator cu triac ( care sincer sa fiu nu stiu de ce s-a cumparat, ma asteptam doar de la un incepator ce nu a mai folosit asa ceva in viata lui )  si ii faci varf de argint ???

Editat de modoran
Link spre comentariu

@modoran, mai am trei letcone obisnuite, de diferite puteri, mai am unul cu termostat, mai vechi, merge chiar bine. Asta din urma are o chestie aparent enervanta, se opreste automat dupa un timpm. Pleaca dupa ce ii dai un restart.

Letconul in discutie, reglare cu triac, l-am achizitionat ca sa ...ma aflu in treaba. Mai am unul, tot cu termostat, l-ati vazut in poza.

Discutia a fost pornita pentru ca ma intriga oxidarea rapida a vârfului. Am lucrat 40 de ani cu vârf de cupru, dar nu am avut probleme!

 

 

Link spre comentariu

@icar pai credeam ca iti este evident deja... nu ai ce face cu letconul respectiv altceva decat sa-i faci un varf de cupru care este mai putin sensibil la oxidare.

Cu un varf cu acoperiri vei avea totdeauna oxidare mare, pentru ca in repaus - adica fara sa faci lipituri - tempertura va tot creste, probabil si peste 500 grade. De pe la 300 grade oxidarea este o problema, dar la si mai mult incepe sa devina greu de reversat, ceea ce ti se intampla si tie.

 

Deci ori ii faci varf de cupru, ori il arunci.

 

Poate cu varfurile de la Pensol (din linkul la TME pe care ti l-am dat) reusesti sa-ti refaci letconul cu termostatare... iar daca nici asta nu merge, cumpara ceva cu termostat si la care sa ai piese de schimb, cum ar fi Gordak.

Link spre comentariu

Da, sunt si alea aurite, mai sunt si unele negre... doar ca sa-ti ia bani in plus. Cele normale, argintii, sunt foarte bune si rezista foarte mult daca sunt bine exploatate.

Modelul pus de tine "SK" adica small-K este unul prismatic, dar ar trebui sa fie si cele D, si cele C etc.

 

Oricum seria 900M este pentru Hakko 936, deci si pentru orice replica tip Gordak, Atten, Aoyue, Saike, Yihua etc.

Link spre comentariu

Ce anume poate sa fie peste Gortdak si de ce?

Daca merg pe aceleas varfuri... diferentele pot sa fie doar de aspect si de finisaj atat pentru ?Bakon? cat si pentru Velleman (macar de marca asta s-a mai auzit) sau Hakko936 care este originalul dupa care a fost copiat mecanic Gordak, dar cu modificarea senzorului de la PTC la termocuplu.

Sigur ca Hakko 936 este peste Gordak, dar numai la finisaje si aspect.

 

Principiul este cu rezistenta interna fata de varf si cu varful schimbabil.

 

Cu mult peste Gordak nu poate sa fie ceva cu acelas principiu.

 

Intre timp s-au impus letcoane pe alt principiu, cu cartus (cartridge) care are dezavantajul costului mai mare pentru ca se schimba o unitate formata din varf + senzor + rezistenta... ... dar are marele avantaj al conductiei termice mult mai bune deoarece transmiterea se face prin solide. Conductia mult mai buna duce la reducerea timpului de incalzire cat si la posibilitatea unor puteri mai mari deoarece rezistenta dreneaza temperatura mai repede, deci nu ajunge sa se topeasca decat mult mai greu.

 

Atat de mare este acest avantaj, incat toate firmele mari au varfurile de gama de acest fel (nu, Bakon nu cred sa fie printre ele, poate doar la sunca).

Liederul este JBC.

Deci daca vorbim de ceva MULT PESTE GORDAK, vorbim de letcoane cu cartridge, de la firmele mari.

Link spre comentariu

Rezistenta ohmica mica,nu exista joc intre varf si rezistenta,se apropie de zd 415 ca regim de lucru.(prefer termocupla la vedere) La varfurile seria 900 se mareste putin diametrul [email protected]  vezi ,Bakon au multe produse in portofoliu decat Gordak.(am si gordak si am facut comparatie )

Editat de q_acdc
Link spre comentariu

1.

Rezistenta mica inseamna putere mai mare... DAR toate letcoanele functioneaza in saturatie termica.

Adica limitarea nu vine de la faptul ca rezistenta nu poate sa injecteze mai multa energie, ci din faptul ca nu se poate conduce mai multa caldura.

 

Deci primul argument = INVALID

 

2.

Daca rezistenta este incapsulata in metal, atunci ai avea un castig MARGINAL.

Daca rezistenta este ceramica... atunci ideea este sinucigasa, ba mai bine zis ucigasa pentru rezistenta. Spatiul de dilatatie si de culisare este indispensabil, anuleaza-l si vei sparge ceramica.

Daca vrei sa nu mai existe acel spatiu... atunci recurgi la cartridge (vrei Ferrari, cumperi unul - nu pui motorul de la unul tamponat pe Logan)

 

Deci al doilea argument = cel mult castig marginal

 

3.

Maresti gaura + scazi grosimea peretelui -> scazi conductia termica, deci saturatia se produce mai repede.

 

Deci orice castig marginal de la punctul anterior l-ai anulat, ba este de presupus ca pierderea va fi mai mare decat castigul.

 

 

Deci parerea mea este ca daca folosesti acelas varf performanta este tot pe acolo. Ba mai mult, daca maresti alezajul atunci performanta este mai REDUSA.

 

 

Link spre comentariu

Interesul meu in orice letcon "cu rezistenta interna (tip Gordak)" este in acest moment zero, pentru ca din argumente de spatiu si timp disponibil doresc sa renunt la tipologia respectiva, si ma voi focaliza pe cele mai performante.

 

Deci nu am nici o intentie sa caut "Bakon" si stiu sigur ca poteca aia nu duce nicaieri unde as avea vreun interes.

 

INSA asta nu inseamna ca tipologia Gordak este gresita sau proasta.

Este o solutie foarte ieftina care permite reglajul precis al temperaturii si termostatatrea cu o statie decenta.

Daca ce poate iti este suficient, atunci este OK, dar mai mult nu ai ce sa storci.

 

Ce stiu in mod clar este ca performantele dinamice sunt plafonate la aceasta solutie, in comparatie cu principiul cartridge. Nici pe varianta cartridge nu ma axez decat pe Hakko T12 si JBC 245, desi sunt multi alti producatori care ofera asa-ceva (practic toti cei "mari").

 

Crede-ma ca am lucrat... dar am si studiat diverse solutii, dar daca doresti performanta, atunci prin artificii vei obtine imbunatatiri de mica amplitudine, in timp ce trecera la o clasa superioara va aduce castig mult mai mare. Castigul respectiv este de asemenea mult mai mare decat cresterea de pret asociata.

Deci te sfatuiesc sa lasi clasa Gordak la capitolul "ieftine" asa cum este.

Daca doresti performanta te sfatuiesc eu sa incerci JBC.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări