doru3160 Postat Ianuarie 16 Partajează Postat Ianuarie 16 Acum 3 ore, dumitrumy a spus: Este corecta, altfel nu imi functiona in simulator. Ma refeream la dioda LED, și punctele de conectare. Schema stabilizatorului e corecta, nu am zis altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Ianuarie 16 Autor Partajează Postat Ianuarie 16 Acum 8 ore, Marian a spus: Uite de-aia exista un anumit standard pentru modul cum este aranjata o schema, ca sa fie usor de inteles, nu sa stai minute in sir s-o descifrezi: Ce simpla e acum schema, corect? Corect. Este mult mai clară și compactă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Ianuarie 18 Autor Partajează Postat Ianuarie 18 Se întâmplă ceva ciudat: Am alimentat un consumator de 55W (bec far) - redresorul livrează cca 3A. Am pus o baterie descărcată la încărcat: - pentru câteva minute livrează 1,6A (până bateria ajunge la 12v) - ulterior, curentul de încărcare scade drastic (la 12,6v încarcă cu 500mA). Până la 14,4v mai este drum lung. Cu acest curent, procesul de încărcare ar dura câteva zile. Pe alt redresor, bateria „cere” 4A (atinge limitarea respectivului). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mircea Postat Ianuarie 18 Partajează Postat Ianuarie 18 Cu cat scade curentul de incarcare, respectiv creste tensiunea la bornele bateriei, cu atat mai obosita e bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doru3160 Postat Ianuarie 18 Partajează Postat Ianuarie 18 Acum 3 minute, dacos a spus: - pentru câteva minute livrează 1,6A (până bateria ajunge la 12v) - ulterior, curentul de încărcare scade drastic (la 12,6v încarcă cu 500mA). -Ce tensiune ai la ieșire, în gol? -Pana ajunge la 12V zici... dar de la cât a plecat? -Când ai 12V pe baterie, cât ai pe întrare stabilizator? - Nu era rău de aflat și ce tensiune ai pe E-C la 2N3055, când consumul este de 1,6A. Ma tem ca 2N-ul ala nu e deschis cum trebuie, și cât pica pe impedanta secundarului, cât pica pe E-C, nu mai rămâne mare lucru ca să poți pompa în baterie curent mai mare. Eu unul nu mi-aș pune mari speranțe pe schema asta, ca să încarc repede o baterie la mașină. În lipsa de altceva, sa zicem ca la nevoie, e mai mult decât nimic, dar nu ar trebui să-i ceri prea multe. Cu tranzistorul ala, 1,6A e o valoare bună... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Ianuarie 18 Autor Partajează Postat Ianuarie 18 (editat) Acum 13 minute, Mircea a spus: Cu cat scade curentul de incarcare, respectiv creste tensiunea la bornele bateriei, cu atat mai obosita e bateria. Pe un alt redresor bateria se comportă normal (nu este distrusă). Absoarbe 4A cca o oră (la atât este limitat respectivul redresor). Apoi, în mod evident, curentul de încărcare scade ușor până se apropie de 14,4v. Editat Ianuarie 18 de dacos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dumitrumy Postat Ianuarie 18 Partajează Postat Ianuarie 18 D-le, daca componentele active sunt ok schema trebuie obligat sa functioneze ca in simulare. Limitarea cu intoarcere asta inseamna, la tensiunea nominala de iesire da curentul maxim iar la cresterea sarcinii curentul scade. O schema electronica nu se "povesteste" cum se intampla la bodega despre accidente sau hartia igienica. Electronica inseamna munca, transpiratie, chiar daca nu ca la un sevice auto. Se face un tabel cu tensiunile din aproape toate punctele la conectarea bateriei, cand are 12V si cand are 12,5V. Doar asa se poate identifica regimul de functionare si cine nu isi face treaba. Nu mai spun ca de fapt asta se face cu osciloscopul ca imi sare iar gasca nebuna in cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sesebe Postat Ianuarie 18 Partajează Postat Ianuarie 18 La o schema ca asta merge și numai cu multimetrul. Sper ca vreți să-l faceți sa meargă din moft/plăcere nu din necesitate pt ca altfel sint la Lidl (și în alte părți probabil) încărcătoare controlate cu uControler care merg foarte bine (au inclusiv protecție la inversarea accidentala a bateriei). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Postat Ianuarie 19 Partajează Postat Ianuarie 19 Un traf de UPS - sunt peste tot Un modul chinezesc buck cu reglaj de curent - plin internetul de ele Un afisaj V/A LED chinezesc - plin internetul de ele O punte redresoare si ceva filtrare Tot ce trebui pentru a face un redresor cat se poate de ok. Normal ca depanarea unei astfel de vechituri are sens doar cu scop didactic ori pentru satisfacerea unei eventuale nostalgii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Februarie 6 Autor Partajează Postat Februarie 6 La 18.01.2022 la 20:25, doru3160 a spus: -Ce tensiune ai la ieșire, în gol? -Pana ajunge la 12V zici... dar de la cât a plecat? -Când ai 12V pe baterie, cât ai pe întrare stabilizator? - Nu era rău de aflat și ce tensiune ai pe E-C la 2N3055, când consumul este de 1,6A. Ma tem ca 2N-ul ala nu e deschis cum trebuie, și cât pica pe impedanta secundarului, cât pica pe E-C, nu mai rămâne mare lucru ca să poți pompa în baterie curent mai mare. Eu unul nu mi-aș pune mari speranțe pe schema asta, ca să încarc repede o baterie la mașină. În lipsa de altceva, sa zicem ca la nevoie, e mai mult decât nimic, dar nu ar trebui să-i ceri prea multe. Cu tranzistorul ala, 1,6A e o valoare bună... Tensiunea de intrare în stabilizator: 18,9v Ieșire stabilizator: 13,6v (nu poate fi crescută, semireglabilul este la maxim) La încarcarea unei baterii cu tensiunea de 11v: Intrare stabilizator: 16,74v Curent de încărcare: 0,9A Tensiunea E-C pe 2N3055: 4,34v Am alimentat un bec 12v/55W. Intrare stabilizator: 12,9v Consum: 3A E-C 2N3055: 4,8v. La 19.01.2022 la 6:59, Marian a spus: Normal ca depanarea unei astfel de vechituri are sens doar cu scop didactic ori pentru satisfacerea unei eventuale nostalgii. În scop didactic și pentru nostalgie. Am încărcătoare făcute de mine după schema cu tiristor din Tehnium + unul de la Lidl. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Februarie 17 Autor Partajează Postat Februarie 17 M-ar interesa cum poate fi crescută tensiunea de ieșire a stabilizatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nostalgic Postat Februarie 17 Partajează Postat Februarie 17 (editat) În primul rînd să mărești tensiunea de intrare la 22 volți.Și apoi modifici valori în schemă pentru a ajunge la ce dorești. Modificînd rezistența dinspre minus din baza bc-ului ajustezi curentul de ieșire cît dorești. Editat Februarie 17 de Nostalgic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Februarie 20 Autor Partajează Postat Februarie 20 Păcat că nu au prevăzut din fabrică un transformator de 24v de exemplu. Acumulatorul cu plumb este considerat încărcat la 14,4v. La 13,6 cat îl aduce acest redresor este o tensiune de menținere ca în cazul sistemelor de alarmă cu acumulator AGM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
validae Postat Februarie 20 Partajează Postat Februarie 20 Încearcă şi dă jos cartonul de peste bobinaj, fă o poză de aproape, să vedem dacă mai ai spaţiu să mai adaugi câteva spire.Ar trebui să mai existe spaţiu, ai putea să bagi sârma direct printre tole şi bobină şi s-o aranjezi după ce bagi suficiente spire.Apoi înseriezi începutul bobinei cu sfârşitul bobinajului existent.Cred că 10 spire ajung...ochiometric vorbind. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tenzen Postat Februarie 20 Partajează Postat Februarie 20 Tensiunea de mentinere a unui acumulator cu plumb este 12.8-12,9 v,nu 13,6.La 13,6 se incarca foarte bine un acumulator.Temperatura e factorul cheie.Auto au 14,4 din considerente de timp,nu aveau cum sa stie alternatoarele daca e vara sau iarna,temperatura bateriei si altele care se iau in considerare la incarcarea acumulatorilor.Sint o groaza de alternatoare valeo,de ex,care incep la 14,4,indiferent de conditii,ca mai apoi,dupa o perioada,au 13,7-13,6 incarcare.La AGM e altceva,incarcarea e peste 15v,nu stiu de ce se compara AGM cu astea cu electrolit,de unde si mentinerea la 13,6 in cazul AGM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.