dacos Postat Ianuarie 14 Autor Partajează Postat Ianuarie 14 (editat) Intenția mea este să îl pun în funcțiune. Curentul de încărcare este atipic de mic. Așa cum este, nu funcționează nici pe departe în parametri planificați. Nu îi cunosc, dar este clar că aparatul se adresează pieței auto. Cei 3,2A specificați pe panoul frontal sunt oricum puțini. În starea actuală livrează 200 mA când bateria este complet descărcată. După 13v încarcă cu 200mA. Trebuie să așteptăm multe zile până la încărcarea completă. Nu am verificat încă semireglabilul. În plus, foarte probabil să fie și din cauza traseelor zgâriate. Cum spuneam, cele de forță se îngustează în anumite zone la maxim 2mm. O să adaug sârmă de cupru 1,5mm prinsă din loc în loc cu fludor. Nu cred că are rost să o îngrop (nici nu prea-mi permit având în vedere costul în creștere al fludorului ). Îl voi repune pe picioare pentru că este un aparat care merită atenția. Editat Ianuarie 14 de dacos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adydep Postat Ianuarie 14 Partajează Postat Ianuarie 14 ”Șmecheria” care citește și limitează curentul este realizată cu tranzistorul BC174 si cele 2 rezistențe în paralel de 1,2 Ohm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doru3160 Postat Ianuarie 14 Partajează Postat Ianuarie 14 Jucaria asta trebuie reconstruita. Testat traful si aflat ce e in stare, fara incalzire excesiva, dupa care sarit pe placa cu componente, inclusiv trasee. Nu cred ca e cazul de schimbat toate componentele, tocmai asta e farmecul sculei, dar cu siguranta sunt cateva care l-au bagat in balarii cu functionarea. Noroc ca sunt putine, si in 30 min se pot masura toate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Ianuarie 15 Autor Partajează Postat Ianuarie 15 Am refăcut traseele. Zgura o voi îndepărta după ce montajul va redeveni funcțional. Atunci vor reacoperi totul cu sacâz dizolvat în alcool. Am verificat piesele și sunt în regulă. Transformatorul livrează 17,4v/3,8A. Am alimentat bateria descărcată direct din punte timp de 15minute. S-a încălzit, dar nu s-a încins. Puntea a funcționat mai rece decat transformatorul (are radiator gros). Constatări: 1) Problema scăderii curentului de încărcare la 1,5A apare cumva din cauza tranzistorului de putere (care este în regulă). L-am deschis prin reglarea potențiometrul a.i. tensiunea pe intrarea inversoare să fie mult sub cea de pe intrarea neinversoare. 2) Operaționalul nu basculează pornit-oprit. Pe ieșire am o tensiune de cca 2v când ar trebui să fie oprit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dumitrumy Postat Ianuarie 15 Partajează Postat Ianuarie 15 Acum 6 minute, dacos a spus: Pe ieșire am o tensiune de cca 2v când ar trebui să fie oprit. Sa fie oprit cine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Ianuarie 15 Autor Partajează Postat Ianuarie 15 Acum 28 minute, dumitrumy a spus: Sa fie oprit cine? Redresorul. Când se aprinde complet ledul DECUPLAT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
validae Postat Ianuarie 15 Partajează Postat Ianuarie 15 Schema nu decuplează tensiunea de ieşire, ci doar limitează curentul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dumitrumy Postat Ianuarie 15 Partajează Postat Ianuarie 15 Ar fi util un set de 3 masuratori in 4 puncte: iesire, (+, -, out) 741. In gol, cu baterie descarcata, cu baterie incarcata. 220k la iesire 741 pare exagerat de mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doru3160 Postat Ianuarie 15 Partajează Postat Ianuarie 15 Din poza pare ca e 220 ohmi, nu kohmi, și lipsește din schema rezistenta de 430 ohmi (singura de culoare gri pe cablaj). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Ianuarie 15 Autor Partajează Postat Ianuarie 15 Acum 21 ore, doru3160 a spus: Din poza pare ca e 220 ohmi, nu kohmi, și lipsește din schema rezistenta de 430 ohmi (singura de culoare gri pe cablaj). - 220 Ohmi - am notat la repezeală K când am ridicat schema pt că așa scria pe rezistență. Pe ohm-metru are 235 ohmi. Nu stiu ce toleranță au rezistențele, dar majoritatea se încadrează în +10% toleranță. Semireglabilul este marcat 470Ohmi, dar are 1,1 K. Valorile nu sunt critice (probabil au pus ce au avut). Astfel de montaje funcționează cu toleranțe mari, ca AK47. - 430 ohmi - am notat-o greșit pe schemă ca 470 ohmi. Am corectat notațiile. Acum 22 ore, validae a spus: Schema nu decuplează tensiunea de ieşire, ci doar limitează curentul. Totuși, ieșirea LM741 nu trebuie să comande BD135, care comandă 2N3055 în funcție de tensiunea de la bornele bateriei? Pragul reglat prin P 470K. Dacă toată schema s-a dorit un simplu indicator, ce rost ar avea tranzistorii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doru3160 Postat Ianuarie 15 Partajează Postat Ianuarie 15 La modelul ala de rezistenta, un singur K reprezinta clasa de toleranta. Daca erau 2 de K atunci valoarea era in kohmi. LED-ul ala pe care l-ai botezat ''decuplat'' e montat intre plus si minus tensiune de intrare, nu are nici o treaba cu tranzistorii. Zenerul ii stabileste un prag de stins-aprins si atat. BC174, este cuplat cu BE pe rezistenta de limitare a curentului, cea de 2x1,2 ohmi. El e singurul care stie ce curent trece spre baterie. Poate ai gresit schema, mai fa-o odata (fara sa o ai pe asta in fata) si vezi daca iti da la fel. Altfel spus, integratul regleaza tensiunea la iesire, avand ca referinta zenerul de 7,5V , iar BC174 limiteaza curentul maxim prin 2N3055. E un fel de stabilizator de tensiune, reglabil, cu protectie maximala de curent...si asta nu ca sa protejeze bateria, ci ca sa nu pocneasca 2N3055. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dumitrumy Postat Ianuarie 15 Partajează Postat Ianuarie 15 Are limitare de curent cu intoarcere: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacos Postat Ianuarie 16 Autor Partajează Postat Ianuarie 16 (editat) M-am uitat din nou pe montaj și schema este cea pe care am postat-o. Editat Ianuarie 16 de dacos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dumitrumy Postat Ianuarie 16 Partajează Postat Ianuarie 16 Este corecta, altfel nu imi functiona in simulator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Postat Ianuarie 16 Partajează Postat Ianuarie 16 Uite de-aia exista un anumit standard pentru modul cum este aranjata o schema, ca sa fie usor de inteles, nu sa stai minute in sir s-o descifrezi: Ce simpla e acum schema, corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.