Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
alex26

National Panasonic ( Technics ) SU-50A

Recommended Posts

Buna ziua. Am de foarte multă vreme acest amplificator Național Panasonic SU-50A și nu se afla intr-o stare foarte buna. Nu l-am alimentat de când îl am pentru ca de pe plăcută de protectie lipsesc doua fire care ni știu exact unde ar trebui sa ducă. Cu ajutorul d-lui Slavco am reușit sa văd o schema dar lipsește partea de protectie. Poate ma ajuta cineva cu o schema, sau orice detaliu, poze. In plus mai lipsește si iluminarea care presupun ca era pe laterale cumva. Finalii originali sunt Ok. Între timp voi încerca sa fac schema plăcuței de protectie si sa arat exact ce am acolo. Va mulțumesc mult.    https://scontent.ftsr1-2.fna.fbcdn.net/v/t31.18172-8/12028696_986242531437116_8090768162582058395_o.png?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=e007fa&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=GAoAHC8sDG0AX8qf621&_nc_ht=scontent.ftsr1-2.fna&oh=5716d59e88e3ff973b38eaf9b97c33ee&oe=6198B76B.   https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/national-panasonics-su-50a-first-rare-transistor-amp-1969-adjust.834297/

Edited by alex26
Completare
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca schema

e completa, " protectia " se realizeaza ca la ampliful A350 romanesc... are reglaj de offset in diferential si bias in superdioda, etajul  final e cvasicomplementar...

Edited by okean
Link to comment
Share on other sites

Va mulțumesc pentru schema. Din păcate schema nu e completa. Protecția e cu releu și eu nu o vad in schema. Am reușit sa fac schema plăcuței de protectie, dar o mai verific sa fie buna și apoi o postez. 

Link to comment
Share on other sites

Uitandu-ma la schema, nu vad unde se pot intercala contactele releului de protectie, normal ar fi sa protejeze boxele, adica sa fie puse inainte de iesire boxe. Dar pentru asta ar trebui releu cu doua contacte, cate unul pentru fiecare boxa sau doua placute de protectie.

In prima instanta m-am gandit ca aceasta este schema originala si nu era echipata cu protectie, placuta fiind introdusa la variantele mai noi. Dar si aceasta varianta pica fiindca in schema apar puncte 90, 92, 106, 108, 121, 123, 127 si 129 care nu sunt legate niciunde in schema, probabil ca se duc la circuitul de protectie, adica schema ar fi incompleta, ar mai fi o pagina cu placuta. Dar chiar daca ar fi asa, tot nu inteleg unde se leaga contactele releului.

 

Edited by sla
Link to comment
Share on other sites

Cum ați spus și Dvs, 905 este +40 și 903 este masa. Urmează sa văd 901 și 902 ca este puțin mai greu , cablajul nu are nici o notație pe el, cu excepția acestei plăcute de protectie. Oricum duce undeva la rezistentele din editorul finalilor.

Link to comment
Share on other sites

Si-au mai batut și alții capul cu cele doua fire (904/906) care merg la modulul de lângă trafo, par mai degrabă o pornire întârziată decât o protecție pentru boxe. Se pare ca soluția a fost straparea celor doua fire sau daca merge fără ele, lasa-l așa. Dacă totuși vrei sa legi firele poți vedea în poza 2 unde erau (albastru e 904 și cel mai deschis e 906).

Cel mai probabil deja ai strap intre cele doua cose 904/906 făcut de altcineva inainte pe motiv "releu bulit" și te-ai gândit ca postând aici poate activezi presupusa protecție pentru boxe. Adica nu văd cum sa nu ai firele acolo, cine le-ar fi scos și de ce ?!

go_haisen_3.jpg

 

go_haisen_2_1.jpg

 

go_haisen_2_2.jpg

 

SP_hogo_0.jpg

Edited by marius75
Link to comment
Share on other sites

@marius75 are dreptate, montajul are rol de eliminare a pocnetului din boxe la pornire , are cumva rolul comutatorului cu aceeasi functie de la A350, merge ampliful si cu strap , protectia finalului e in alta parte , am explicat...

Becurile ar trebui montate in laterale ca la scalele radio ...

 

SU-50A.jpg

Edited by okean
Link to comment
Share on other sites

Ar fi interesant sa aflam cum face protectie acest montaj, este clar ca nu intrerupe difuzoarele, avand doar un contact.  Aparatul functioneaza si fara acest montaj, probabil ca s-a facut strap, asa cum zicea si marius75. Si eu cred ca este o protectie la pornire, probabil ca releul strapeaza o rezistenta de putere de cativa ohmi care este pusa la intrarea trafului pentru limitarea curentului de pornire. Desi dupa schema relevata de alex ar parea ca-i o protectie la DC, dar cum nu este pusa la iesire boxe, nu vad cum ar proteja.

Edited by sla
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.






×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines