Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
DjLeco2021

Se pot monta jante mai mari de 15?

Recommended Posts

Exact asa voi face, cum intru in concediu o programez la service la reprezentanta si schimb la singe tot ce este de schimbat. Sa stiu ca "plec de la 0" cum se zice. O sa ii achizitionez un set de jante de vara, originale, tot pe 15, dar "mai aratoase" un pic. Masina nu e "de fitze", e de familie, la 50 ani nu ma mai intereseaza "fitze", altfel luam altceva. Cu anvelopele astea Bridgestone, este foarte stabila in curbe, chiar multumit de ele.

Multumesc de urale!

Edited by DjLeco2021
Link to comment
Share on other sites

L-am întrebat pe Gogu de "CoC Toyota Auris Hybrid" si m-a dus direct pe site-ul producatorului, cu preturi, conditii si FAQ. (în limba germana, ca deh, Gogu al meu stie numa' nemteste). Si tot asa trebuie sa existe un site pe româneste sau în limba tarii europene unde a fost cumparata masina. Ar mai fi eurococ, dar sunt scumpi si nu stiu ce hram poarta.

În DE ar mai fi o varianta (nu stiu daca merge asa ceva în România): Producatorii jantelor , altele decât cele OEM trecute în talon, le livreaza împreuna cu certificatul de omologare în care se specifica explicit ca sunt admise pentru modelul respectiv de autoturism (nu stiu cum sta treaba la camioane si utilitare). Pui rotile la masina si certificatul în torpedou. Am facut asa la masina copilului pentru ca nu am vrut sa dam bani pe roti noi de la producator, fiind masina leasing si de fitze. (de baza fiind tot TDI ajeme ;-). Cunosc cazuri de proprietari de masini care circula cu un dosar întreg de asemenea certificate de omologare (pe nemteste ABE) si n-au treaba nici cu politia si nici la verificarea tehnica. Numai de Audi al meu s-au legat, în gluma, pentru ca era plin de marci tensometrice, accelerometre si alte lucruri deochiate. Si astea nu erau trecute în acte.

Link to comment
Share on other sites

Te duci la reomologare cu COC-ul de la producator si le rezolva.

Pe banii tai, evident.

Sau daca masina e luata din strainatate cand ii faci identificarea si reomologarea le ceri sa bage toata jantele care le are in COC.

 

Stai linistit si masina mea nu avea initial decat o dimensiune de 16 sin cele 2 din coc. A trecut-o si pe cealalta fara discutii cand am facut indetificarea (2016 - se facea identificare la instrainare masina) la fel cum au trecut si 17, fara discutii, gen e pe capac, o baga. Cand am vrut sa treaca si 18 m-au luat cu povesti, cu COC, omologari si ca nici 17 nu ar fi fost voie, dar daca deja e trecut asa ramane si a trebuit sa rezolv altfel problema. 

 

Umblatul cu certificatele in bord e poveste care nu o inghite militianu si te lasa fara talon.

Link to comment
Share on other sites

Corectie:

 

M-am uitat din nou. Foia de la producător, în engleza, este certificatul de conformitate și pe spate la CIV, la mențiuni, printre altele (filtru particle, cod poansonat pe motor și încă citeva chestii scrie și anvelope opționale 225/45 R17 91 W. 

 

O seara plăcută!

Edited by sesebe
Link to comment
Share on other sites

Foaia aia reprezinta optiunile de jante care au fost omologate de producator pentru masina ta. Omologarea aia e legata de functionarea masinii in ansamblu, nu de omologarea RAR care are cu totul alt rol. 

 

Asa cum am mai spus, numai fabricantul poate spune ce jante poti pune tu pe masina. Nicidecum tampeniile ca iti impune RAR-ul dupa ce informatii au in sistem de la modele similare.

 

Exemplu practic: de la un an la altul, un model poate trece de la frane pe tambur la discuri. Ceea ce poate cere marirea jantei, ca sa nu frece de frane. Deci, daca modelul cu tamburi accepta si 14 sau 15, noul model de frane cere minim 15. E doar un exemplu, nu neaparat 100% verificat.

Edited by Mircea
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu concret in ce se uita, dar la mercedes e cam simplu, de intri in softul lor bagi seria si spune clar cu ce a venit masina si ce e disponibil pt ea.

Si ma refer aici la epc, softul pt mercedesuri de la mama lor.

Jantele tin si de echiparile estetice ale masinii si setarile suspensiei.

Deobicei cand masina vine cu suspensie confort nu se complica sa puna jante mari.

 

Daca la un cazan din 2003 se poate sigur se poate si la astea noi.

Sau in coc sigur ai tot ce se poate.

 

225 45 17 au 2 degete de balon pana la janta. Janta mai mare nu merita din punctul ala. Si asa ai risc mare sa o spargi.

Daca nu te dai agresiv, mai bine 16, presupun 205 55 16.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.






×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines