Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
paulb

Program proiectare pentru incepatori

Recommended Posts

Buna ziua, stie cineva un program simplu de utilizat si cat de cat complet pentru proiectarea schemelor electronice ? Sunt incepator in softurile de proiectare, proiectez cu metoda clasica (creion si hartie). Am descarcat eagle, proficad.. dar sincer ma depasesc, imi prind urechile in ele. Va multumesc!

Eagle e destul de simplu de utilizat. 

Cauta pe net citeva tutoriale si urmărește-le cu atentie. Are lipsa citeva chestii la partea de cablaj dar nu cred ca îți trebuie (routarea de linii paralele la distanta constanta și impedanta controlata pt high speed de exemplu). 

Nici eu nu am fost incintat de el la început dar în scurt timp m-am obișnuit. Greu poți găsi un alt program mai simplu de utilizat și cu care totuși sa poți face asa de multe lucruri. Eu am făcut și cablaje pe 4 layer-e cu el. 

Edited by sesebe

Si mie imi place Eagle. Este destul de popular. Il folosesc de mai bine de 10 ani ca hobby si nu m-am simtit limitat in nici un fel. Vad ca si Kicad ar fi popular. Asta e open source. Asta e si bine si rau. Comparatia intre cele doua genereaza zeci de pagini de controverse aprinse pe forumuri. La ambele se gaseste suport online din belsug. Merita sa ai rabdare sa urmaresti cateva tutoriale. In orice caz nu alege vreun soft obscur, chiar daca pare simplu la inceput. 

Eu am folosit mult timp eagle. Este un soft foarte fain este mai greu la inceput, dar pe masura ce te joci cu el poti face multe lucruri frumoase. Un dezavantaj este legat de versiunea free care iti ofera o suprafata limitata a placii (80cm^2) si nu stiu daca ultimele versiuni se pot gasi si "pe sub mana" deoarece producatorul a implementat un sistem cu abonament lunar.