Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
M.Adrian

Sfaturi pentru prima masina

Recommended Posts

Acum 8 minute, merck a spus:

Configuratia decenta care ti-a fost oferita se poate configura si pe net iar pretul final trebuie sa corespunda. Daca pretul de pe site la configuratia care ti-a fost oferita este mai mic => ai de-a face cu un bandit. 

Tu ai scris:

Pai asta este vrajeala de vanzator de duzina care vrea sa te faca sa "musti". Eu ii spuneam zambind: si uite asa veti da faliment ca la noile preturi veti mai vinde o sula!

Pe net nu ai preț pt diferite configurații. În reclame îți dă prețul de baza (ala care l-ai fluturat tu) și configuratia o faci cu dușmanul în fata, pt ca e posibil un moft de al tău sa schimbe termene de livrare sau alte condiții, care pe net nu le poți afla, sau pur și simplu, poate sa nu fie disponibila și atunci refaci configuratia. Și apoi tot nu m-ai lămurit cum rezolvi online cu un drive test. 

Sunt sigur ca tu ii spuneai multe, mai ales din fata monitorului. Nu înțeleg ce problema ai dacă mie îmi place sa vad ce cumpăr, nu să mă uit la poze photoshopate. 

Link to comment

iar ailalta 1,4 si 1,6 in 4 cilindri.

Ati condus alternativ una in 3 si una in 4 cilindrii?

Da, daca o iei pentru tableta, clima automata si altele e bun orice motor, tableta sa fie ca-i la moda!

Pe astea au pus in 3 cliindri dar n-au oferit versiunea in 4 desi diferenta e de doar 700E la motorizarea Renault!

 

Edited by Ion_Bumbu
Link to comment
Acum 4 minute, doru3160 a spus:

Pe net nu ai preț pt diferite configurații. În reclame îți dă prețul de baza (ala care l-ai fluturat tu) și configuratia o faci cu dușmanul în fata, pt ca e posibil un moft de al tău sa schimbe termene de livrare sau alte condiții, care pe net nu le poți afla, sau pur și simplu, poate sa nu fie disponibila și atunci refaci configuratia. Și apoi tot nu m-ai lămurit cum rezolvi online cu un drive test.

 

Pe site la Dacia ai configurator cu punct si virgula si ai exact aceleasi optiuni ca la dealer. Si pretul e obligatoriu cel putin acelasi pe site si la fata locului. Cum spuneam, taica-meu a primit 150 de euro discount de dealer. Deci la fata locului a iesit mai ieftin decat pe site.

Sunt de acord cu tine ca ce nu iti spune configuratorul e cat dureaza sau daca optiunea X este disponibila. A patit-o un prieten in primavara cand a vrut Dusterul nou si i-au zis ca dureaza minim 4 luni pentru ca il voia cu optionale, nu chel. Mama lui a luat Sandero-ul nou si a vrut camera - nu este disponibila acum, daca vreti neaparat asteptati 3-4 luni.

Link to comment
Acum 7 minute, bmwh548 a spus:

 

Au unii un fix ceva de speriat. Generatia anterioara avea 0.9 in 3 cilindri. Acum e 1l in 3 cilindri si iar nu e bun.

Daca cele de 0,9 erau ok, de ce au mai scos de 1L? Vrei sa ma lămurești ca un motor de 1L 3 pistoane, turbo, este la fel sau mai bun decât un 1,4L 4 pistoane, tot turbo, dar sunt de moda veche... îmi plac variantele clasice, mai ales după ce am călărit câteva variante de mini motorizări. 

Acum 3 minute, bmwh548 a spus:

 

 

Sunt de acord cu tine ca ce nu iti spune configuratorul e cat dureaza sau daca optiunea X este disponibila. 

Asta nu vor unii sa înțeleagă. 

Link to comment

Acum 1 minut, Ion_Bumbu a spus:

iar ailalta 1,4 si 1,6 in 4 cilindri.

Ati condus alternativ una in 3 si una in 4 cilindrii?

Da, daca o iei pentru tableta, clima automata si altele e bun orice motor, tableta sa fie ca-i la moda!

Pe astea au pus in 3 cliindri dar n-au oferit versiunea in 4 desi diferenta e de doar 700E la motorizarea Renault!

 

Da, am condus. Cum fuge asta de 90 de cai nu fugeau nici alea de 1.6 16v (si nu mananc ciuperci, am condus si din aia, inclusiv in afara). A, ca motorul era mai bine echilibrat inainte, de acord. Ca acum compresorul de AC e stupid implementat si provoaca tot felul de socuri cand cupleaza/decupleaza la fel, de acord. Dar strict la performante si in utilizarea cotidiana eu prefer un turbat, fie el si in 3 cilindri. Incep Daciile sa rugineasca mult inainte sa cedeze motoarele. 

Acum 4 minute, doru3160 a spus:

Daca cele de 0,9 erau ok, de ce au mai scos de 1L? Vrei sa ma lămurești ca un motor de 1L 3 pistoane, turbo, este la fel sau mai bun decât un 1,4L 4 pistoane, tot turbo. 

 

Nu am spus ca e mai bun, evident ca ar fi de preferat. Dar atunci le scad vanzarile si mai mult pentru ca se micsoreaza diferenta fata de gama proprie Renault si lumea prefera sa mearga acolo. Sau sa-si ia un SH. Trebuie avut in permanenta in vedere faptul ca Dacia e o marca pentru bugete mici, oameni care poate se scobesc si de ultimul leu ca sa aiba o masina fara batai de cap. Cine isi permite inca 1000 de euro diferenta doar pentru un cilindru in plus nu-si mai ia Dacie, isi ia altceva.

Link to comment

 Niciun turbo nu e prea grozav.E o tehnică la producători de a scoate maşini cu motoare mici,ieftine,ca să câştige piaţa.Le ajută pe unele cu turbo...Cum îmi spunea un mecanic odată despre Astra mea:"dom'le,e submotorizată".I-am dat dreptate.Motor 1.4 pe caroserie de vreo 1300 kg.Loganul la motor 1.4 are parcă 1000 kg...

Link to comment
Acum 11 minute, BRANCA a spus:

 Niciun turbo nu e prea grozav.

Eu n-aș mai purta aspirate nici de frica. Când calci un 1,6L cu turba, e altceva decât un 1,6L aspirat. Păcat ca cei de la ford au dat-o în fasole cu motorul lor de 1L ecobust. Măcar dacă mențineau oferta și cu un motor mai mare. Exista 1,5 ecobust, dar pe piața noastră nu l-am văzut disponibil. 

Am programat un drive test cu un Fiat tipo hatchback de 1,4L cu 120CP. Să-l vad și pe asta ce știe. Vad ca lumea le cam huleste, dar trec drept niște motoare cinstite care nu au făcut probleme. 

Link to comment
Acum 22 minute, doru3160 a spus:

Am programat un drive test cu un Fiat tipo hatchback de 1,4L cu 120CP. Să-l vad și pe asta ce știe. Vad ca lumea le cam huleste, dar trec drept niște motoare cinstite care nu au făcut probleme. 

Ai mai gasit Tipo cu motor T-JET? :57

Sunt curios ce impresie iti va lasa :scarpin

Lumea huleste Fiat-ul nu motorul T-Jet. Motorul asta pleaca din fabrica cu 180cp pe Fiat Abarth. A echipat Lancia Delta, Alfa Romeo Giulietta si Mito si inca este motorul folosit pe Fiat Abarth 500 (Punto nu se mai face). 

Ai grija ca motorul asta are o mare buba: CO2-ul!!! Daca se schimba regulile jocului platesti de te saturi!

Link to comment
Acum 4 minute, viobio1 a spus:

 marea majoritate a mașinilor aduse din vest sunt cazane cu probleme, aranjate pentru vânzare, neamțul nu vinde mașina la 120...130000km decât dacă are de băgat mulți bani în ea. La o mașină adusă din vest dacă nu câștigi net minim 2000 euro.... nu este treabă, mai ales acum când nu mai poți aduce câte 50 mașini pe an pe numele tău fără să plătești impozit pe ele. 

Altu' care da din casa! :bataieCe aveti fratilor, vi s-a facut mila de gusteri de le aprindeti lumina? Daca ei vor sa stea in intuneric, ca ei sunt multumiti asa, de ce tineti mortis sa aprindeti lumina???

Acum 3 minute, viobio1 a spus:

Gura lui "dilăru" trebuie să mănânce! Mai ales dacă îți face rost de un bon sau bonuri  rabla! Țin minte când a apărut Loganul, cred că în 2005 m-am dus la un dealer de la care mai cumpărasem Dacia, i-am spus că vreau 5 mașini imediat și că îi dau 500euro lui, a doua zi am luat mașinile. 

Ce inseamna sa intelegi cu ce se mananca business-ul! :aplauze

Link to comment

Turbina ajuta mult la economicitatea unui motor mai ales la regimuri de lucuru scazut sau intermediar, am mai descris fenomenul de citeva ori pe aici.

Diferenta dintre un motor in 3 cilindri si unu in 4 cilindri din aceeasi familie, Renault este de 700E, verificati la Megane Life care au disponibile aceste motorizari.

Este dezagreabil mersul unui motor in 3 cilindri fata de cel in 4, la moment motor un 1,33TCe se apropie de un Diesel, 240Nm de pe la 1700rpm, este mai placut de condus decit un aspirat insa nu are frina de motor de 2 bani.

Diferenta intre 1,6l MPi si 0,9 TCe este nesemnificativa, am condus ambele masini comparativ, ai avantaj la o,9TCe momentul motor insa 1,6urca mai bine in turatie.

Dintre 1,6/16V si 0,9TCe e diferenta intre cer si pamint, 1,6 este motor!

Pina la urma fiecare are parerea lui, eu nu agreez magariile astea cu motoare in 3 cilindri si de aia m-am ferit de ele.

Ma uitam si eu la Fiat Tipo cu 1,4 aspirat insa se pare ca sint destule probleme pe partea electrica la ele, motorul este beton.

Link to comment

Puterea depinde în principal de cantitatea de aer care poate fi consumată de motor. Drept urmare, ca să bagi mai mult aer în motor ai următoarele posibilităţi:

- măreşti cilindreea (Murica);
- măreşti turaţia (Japonia);

- îl forţezi (compresor, turbină, aer comprimat);

- îl răceşti (intercooler, N2O etc).

 

 

Link to comment
  • Administratori

Sfaturi pentru prima masina:

 

Pretul pe 100km sa fie cat mai mic, carburant si intretinere

Sa iti placa tie ca design si dotari ca sa te poti bucura de posesie

Daca nu se plateste in plus pentru poluare sa te doara in fund ca polueaza(aia zisi aparatori ai planetei sunt cei mai mari poluatori, aia care dau din gura pe la TV)

 

 

 

Link to comment



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines