Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
M.Adrian

Sfaturi pentru prima masina

Recommended Posts

Tesla aia n a pus frana bursca. La 65kw la 1.5 tone sau cat are nu pui frana spectaculos.

Dar e clar ca era o incetinire neprevazuta de sofer si total inutila. Ca o frana domoala.

Probabil avea masina normala si era obisnuit sa lase gazu in curbe.

 

Tampenie dupa parerea mea. Acceleratia ar trebui pt acc si frana pt frana, nu sa port eu grija ca n am dat destul gaz si intra frana sau apas prea tare si consuma, cand vreau sa las sa mearga din inertie fapt care cand conduci eco il faci cam des.

Nu de alta dar condusul eco nu inseamna sa mergi cu viteza constanta asa cum cred unii. Aia e doar in cazuri speciale.

 

Probabil e setabila din meniu franarea de motor, dar apoi de cobor o panta ce fac?

Presupun ca si la tesla frana prima data face uz de motor, apoi incep si placutele.

 

Astept hipsterii sa imi spuna ca habar nu am sa conduc.

Link to comment

Totusi, scaderea vitezei cand iei piciorul de pe acceleratie este oarecum normala. Nu franarea brusca, dar scaderea cat de cat. E chestie si de fail-safe.

 

La multe masini, rulezi la 40km/h sa zicem, iei piciorul de pe acceleratie si masina scade cu 5km/h dupa 1km. Am testat practic asta (cutie automata), si mi s-a parut aiurea. La viteze mai mari este mai brusca scaderea. Dar daca faci un infarct la 40km/h... mai rulezi inca 2-3km pana se opreste in vreun obstacol?

Link to comment

Daca faci infarct si pedala e apasata?

Sau daca vine curba?

 

Ai auto brake pe masinile noi e mai util.

 

La viteza mare ai brusca scaderea la orice masina de la aerodinamica si de la raportu de transmisie minim, care tine motoru mai turat.

 

B ul de pe maneta schimbatorului de la prius e genial cand vrei bagi frana de motor.

 

Link to comment

Abia aștept sa vad care își cumpără, ca prima mașină, ceva din gama Tesla, sau măcar a electricelor. Pt un asemenea cumpărător, discuțiile despre mașinile clasice au fost total inutile. Ma întreb când se epuizează și subiectul Tesla, ce recomandări vor mai veni, pt prima mașină. 

Link to comment

Nu e mare scofala sa cumperi o electrica. Nu stiu cum e in România actuala, dar aici cu sub 1000$ instalezi o priza in fata casei si asta e. Asa ca si masina, dar si costul incarcarii, sunt absolut comparabile unei masini pe combustibil lichid. 

 

Prize pe strazi sunt in orasele mai mari, iar cozi inca n-am vazut. Ramane sa adauge astia in benzinarii cate 2-3 prize, ca loc e, si asta e. 

 

Dar cum oamenii vor masini si ruleaza si 100km (doar dus) sa se duca la munca, eu nu vad in curand multe masini pe sosele. Si nu de motiv de cost. 

 

Pentru mine numai ideea ca fabricantul Chevrolet tocmai ce sugera sa nu parchezi la mai putin de 15m de alte masini... cred ca sunt probleme mari de rezolvat inainte sa ne aruncam pe electrice. 

Link to comment

Se poate implementa usor stopuri actionate de un accelormetru, pe bicicleta se pot monta asa ceva, eu am si sunt multumit cum functioneaza, crecand intensitatea luminoasa la franare.

Legat de pastrarea distantei fata de cel din fata, mi se pare o regula de bun simt, mai ales daca nu ai degand sa depasesti. Ar trebui sa lasi intentionat spatiu pentru ca altii sa te depaseasca usor, si sa nu blochezi traficul. Legat de depasiri, legea spune sa depasesti doar o masina la un moment dat, nu mai multe, cel putin asa zicea T. Aur, si daca nu lasi distanta obligi alti conducatori sa incalce legea.

Link to comment

Atit timp cit nu scoate gaze pe esapament la "verzi" li se rumpe de cit polueaza!

Raspunsul lor principal si simplu e ca nu le umfla nasul cu gaze cancerigene!

P.S. e bine ca macar astia s-au trezit dupa 2 ani de la publicarea articolului...

https://www.dw.com/en/ifo-study-casts-doubt-on-electric-vehicles-climate-saving-credentials/a-48460328

Totusi ce e mai interesant romanasii nostri au lasat pe dinafara...e interesant totusi de citit ultima parte a articolului original.

Edited by Ion_Bumbu
Link to comment

Sfaturi pt prima masina: cazan sh gen lighean sau altele care s pe toate gardurile si sunt stiute de ieftine.

Si de evitat modelele ieftine de la marcile scumpe. Gen a class pt mercedes, care nu e cu nimic mai presus decat un golf, dar costurile sunt de mercedes, ba chiar mai rau de atat, iar calitatea lasa mult de dorit.

Link to comment



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines