Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
maky_geo

Frigider Arctic tip combină nu porneşte compresorul

Recommended Posts

salut prieteni am o mica problema am un frigider arctic A+ are congelator sus si compartiment frigorific jos ete de 250 l. il bag in priza dupa 5 secunde cupleaza termostatul insa nu porneste compresorul. asi vrea o idee ce pot sa fac in cazul asta. multumesc

Link to comment
Share on other sites

Posibil motor compresor ars sau releul de pornire defect(slabe sanse).Cel mai corect chemati un frigotehnist. Pentru inlocuirea compresorului trebuie aparat sudura, incarcare freon....necesita cunostinte de specialitate.

Link to comment
Share on other sites

am intes insa frigiderul era functional a fost transportat pana la mine il am in priza se incalzeste usor comresorul insa nu vrea neam sa porneasca. din cate am verificat releul de pornire si acel releu de protectie sunt ok. daca comresorul era ars nu se incalzea are cam 35grade si se mentine nu creste mai mult sper ca are un anumit timp de stat pana porneste.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred că după cele 5 secunde se aude de fapt siguranţa termică de pe motor, nu numai termostatul.E comportament tipic instalaţiei cu serpentină înfundată, sau motor cu probleme la pornire.Trebuie în primul rând verificată înfăşurarea de pornire a compresorului şi releul de pornire (sau PTC-ul) şi apoi integritatea instalaţiei.

Posibil să se fi format un dop de oxizi la transport pe o porţiune gâtuită şi compresorul nu poate porni în suprasarcină.Sau chiar să se fi gâtuit una dintre ţevi accidental la transport.L unele frigidere se specifică clar că nu pot fi transportate orizontal....vedeţi dacă e cazul.

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 minute, validae a spus:

Eu cred că după cele 5 secunde se aude de fapt siguranţa termică de pe motor, nu numai termostatul.E comportament tipic instalaţiei cu serpentină înfundată, sau motor cu probleme la pornire.Trebuie în primul rând verificată înfăşurarea de pornire a compresorului şi releul de pornire (sau PTC-ul) şi apoi integritatea instalaţiei.

Posibil să se fi format un dop de oxizi la transport pe o porţiune gâtuită şi compresorul nu poate porni în suprasarcină.Sau chiar să se fi gâtuit una dintre ţevi accidental la transport.L unele frigidere se specifică clar că nu pot fi transportate orizontal....vedeţi dacă e cazul.

multumesc am verificat infasurarile de la motor intre ele am 11,5,7 si pe capete undeva la 40,1,2 ohmii nu cred sa fie motorul dus si da intradevar inearca sa porneasca timp de 5 secunde insa nu stiu daca motorul se invarte in acele 5 secunde. tind sa cred ca nu a fost folosit de ceva timt si posibil ca motorul sa fie blocat asi vrea sa stiu cum il pot debloca motorul. multumesc 

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 minute, maky_geo a spus:

 tind sa cred ca nu a fost folosit de ceva timt si posibil ca motorul sa fie blocat asi vrea sa stiu cum il pot debloca motorul. multumesc 

Daca nu a fost folosit de ceva timp e posibil sa fie motorul blocat. Personal am deblocat un compresor alimentand frigiderul in șocuri scurte, mai puțin de 5 secunde, sa nu decupleze releul de protecție, în același timp îi aplicam o lovitură de ciocan in compresor- oricum nu aveam ce sa ii mai fac. După câteva lovituri motorul a pornit și chiar a funcționat o perioadă îndelungată. E cam de râs metoda dar a funcționat! 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, yo9gcc a spus:

Daca nu a fost folosit de ceva timp e posibil sa fie motorul blocat. Personal am deblocat un compresor alimentand frigiderul in șocuri scurte, mai puțin de 5 secunde, sa nu decupleze releul de protecție, în același timp îi aplicam o lovitură de ciocan in compresor- oricum nu aveam ce sa ii mai fac. După câteva lovituri motorul a pornit și chiar a funcționat o perioadă îndelungată. E cam de râs metoda dar a funcționat! 

ok credeti ca va functiona daca aplic pastila dumneavoastra? sper sa o ia nu de alta eu il voi folosi nu trebuie transmis de unde a venit. saracul da sa o ia insa intra imediat in protectie. poate reusesc sa il deblochez cu aspirina adica cu lovituri fine sa nu fiu nevoit sa ii dau direct penicilina.

Link to comment
Share on other sites

Nu are ce să se întâmple dacă îi aplicaţi şocuri scurte, dar folosiţi totuşi un obiect de lemn, nu un ciocan....Cum am mai scris, trebuie verificat clar dacă înfăşurarea auxiliară este alimentată la pornire.Se poate face şi o testare fără releu de pornire, motorul are trei borne, una comună (Nul)şi două pentru faza pentru bobina de pornire şi cea de mers.Se pun două fire la bornele bobinei de mers (cu rezistenţa cea mai mică) şi după ce se alimentează la reţea, se face scurt între borna înfăşurării de mers şi cea de pornire.Dacă motorul nu porneşte, e blocat sau serpentina înfundată.Soluţia e de obicei lovirea cu un lemn pe toată lungimea serpentinei, de multe ori se desfundă.Păţeam chestia asta cu frigiderele fără compresor.

Vedeţi că unele compresoare sunt foarte silenţioase, se poate vedea dacă a pornit doar punând mâna pe carcasă, se simt vibraţiile...

Link to comment
Share on other sites

Nu garantez ca ar functiona dar ,,incercarea moarte n-are,, eu i -am dat direct penicilina...fara menajamente! Metoda invatata prin 89 de la un fost coleg frigotehnist.

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, validae a spus:

Nu are ce să se întâmple dacă îi aplicaţi şocuri scurte, dar folosiţi totuşi un obiect de lemn, nu un ciocan....Cum am mai scris, trebuie verificat clar dacă înfăşurarea auxiliară este alimentată la pornire.Se poate face şi o testare fără releu de pornire, motorul are trei borne, una comună (Nul)şi două pentru faza pentru bobina de pornire şi cea de mers.Se pun două fire la bornele bobinei de mers (cu rezistenţa cea mai mică) şi după ce se alimentează la reţea, se face scurt între borna înfăşurării de mers şi cea de pornire.Dacă motorul nu porneşte, e blocat sau serpentina înfundată.Soluţia e de obicei lovirea cu un lemn pe toată lungimea serpentinei, de multe ori se desfundă.Păţeam chestia asta cu frigiderele fără compresor.

Vedeţi că unele compresoare sunt foarte silenţioase, se poate vedea dacă a pornit doar punând mâna pe carcasă, se simt vibraţiile...

multumesc am sa incerc varianta pornirii fortate cum ati spus unde am valoare rezistenta mare aplic nul din retea unde am rezistenta mica aplic faza intre rezistenta mica si cea mijlocie pun un buton cu revenire. asta pot sa fac fara releul de pornire? multumesc

Link to comment
Share on other sites

Uite un video unde se explică asta.În spaniolă ,,Trabajo,, e înfăşurarea de mers normală, iar ,,Arranque,, cea de pornire.

Comunul e borna între care se măsoară două rezistenţe diferite, una mică (cea de mers) şi una mare (cea de pornire).Dacă ai pus testerele între borna de pornire şi cea de mers, trebuie să măsori o valoare egală cu suma valorilor rezistenţelor de mers şi pornire.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, validae a spus:

Uite un video unde se explică asta.În spaniolă ,,Trabajo,, e înfăşurarea de mers normală, iar ,,Arranque,, cea de pornire.

Comunul e borna între care se măsoară două rezistenţe diferite, una mică (cea de mers) şi una mare (cea de pornire).Dacă ai pus testerele între borna de pornire şi cea de mers, trebuie să măsori o valoare egală cu suma valorilor rezistenţelor de mers şi pornire.

 

ok multumesc mult stimate domn

 

Link to comment
Share on other sites

buna ziua o alta zi de chinuiala. am incercat ambele variante cu pornirea directa nu vrea sa porneasca imi intra releul de protectie. asi vrea sa va intreb unde sa aplic a treia varianta cea cu lovirea cu ciocanul mai exact. incerc sa ii dau penicilina ca vad ca aspirina nu vrea.

Link to comment
Share on other sites

Ansamblul electromotor-compresor este suspendat în carcasă pe trei arcuri de compresie.Simpla lovire a carcasei exterioare nu va genera şocuri suficient de puternice care să deblocheze pistonul.Cel mai probabil compresorul trebuie lovit destul de puternic în laterală cu ceva moale, de exemplu cu laterala palmei.Dacă electromotorul se loveşte în interior de carcasă, şocul ar fi suficient ca să deblocheze pistonul.Dar asta trebuie făcut imediat după ce îl alimentaţi, să nu apuce să declanşeze siguranţa termică...

Link to comment
Share on other sites

din cate am inteles acest model nu a functionat o vreme stiind ca la scos din functiune cand era ok dupa perioda de stacnare nu ia mai pornit motorul. ce pot sa ii fac sa porneasca iar. multumesc mult pentru rabdarea dumneavoastra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines