Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Traductor viteza


Recommended Posts

Va salut...am si eu o problema...am achizitionat de curand un bord de opel kadett GSI,cu afisare electronica...cu chiu cu vai l-am adaptat pe oltcit,functioneaza totul mai putin senzorul de viteza,care este cuplat la cablul care iese din cutia de viteze...se poate vedea in poza de mai jos despre ce vorbesc....bineinteles mi-a luat ceva pana sa-mi dau seama care e problema de nu afiseaza viteza...si din aproape in aproape am ajuns la acest senzor...el are 3 fire + - si semnal de iesire(asta am gasit pe net) si am incercat sa "simulez" acel semnal punand firul de semnal la masa...uimire...vitezometru a inceput sa indice,bun...acum sunt sigur ca e senzorul...si ma apuc sa-l desfac...in el am gasit o placuta cu un tranzistor si vreo 2 rezistente,si un disc magnetic ...ca functionare...magnetul se invarteste...electronii isi fac treaba pe acolo si tranzistorul ala da semnal in functie de turatia cu care se invarte magnetu...

Partea nasoala este ca tranzistorul are capsula crapata chiar in dreptul numelui si nu pot afla ce serie e scrisa pe el...

Intrebarea mea este are cineva idee ce echivalent as putea folosi?ma gandesc ca nu e unicul tranzistor "cititor" de turatie :rolleyes:

 

Posted Image

 

 

Va multumesc anticipat

Link to comment
  • Replies 26
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ala cu trei pini este un senzor magnetic, nu un tranzistor. Nu m-am mai jucat cu unul din asta dinainte de '89... Cele facute la iprs aveau cod care incepea cu SM... acum nu stiu ce se mai gaseste, dar cauta si tu cu gogu.Cauta si pe le dezmembrari auto, s-ar putea sa gasesti exact ce-ti trebuie. Bafta!

Link to comment

saleste un senzor HALL,care functioneaza la trecerea unui magnet in dreptul lui.cate impulsuri are senzorul tau? il recunosti dupa cele 2 litere de pe ea.iti va fi greu de adaptat acel senzor de viteza pe cutia de olcit.6 IMP AH - 5-viteze manual - (mod 125)6 IMP AA - 5-viteze manual - (mod 125)16 IMP AK - 5-viteze manual - (mod 127)16 IMP AG - 5-viteze manual - (mod 127)10 IMP AD - 3-Viteze Automatik - (mod 125)la ce vrei sal schimbi daca iti merge?sau ce vrei sa faci unul nou?

Link to comment

@rimache : nu te contrazic...sunt amator...are 3 picioare pentru mine era tranzistor :d asta am lamurit-o multumesc :yahoo: @criss : de adaptat l-am adaptat usorincat sa citeasca miscarea cablului vitezometrului original(nu ma intereseaza neaparat sa fie 100% precis...doar sa arate si el acolo ceva crescator cat de cat proportional cu viteza...ca asta nu indica nik) este cu 6 impulsuri ...m-ar interesa un echivalent ceva ca mie nu prea imi vin in minte idei de cautare pe guulelater edit...senzorul meu e crapat exact pe partea unde ii sunt scrise datele de identificare(ma refer strict la piesa cu 3 picoare ) :yahoo:

Link to comment

@dragos - din nefericire delcoul de aprindere electronica de oltcit are o singura bobina in care sunt generate impulsurile care controleaza "timing"-ul scanteii ...ce bine ar fi fost sa-l gasesc acolo ,am oltcit iti dai seama ca am si o caruta de piese pentru el :Dsi , nu , bordul nu este de renault,este de Kadett GSI cum am spus si mai sus...sincer numa eu stiu cat l-am cautat pe asta pana l-am gasit pentru ca sunt foarte rare,am incercat si in dezmembrari si nimic :rolleyes: @niq_ro

mersi mult pentru pagina...dupa ce m-am benoclit putin acolo am dat peste pagina astain care sunt listat cativa senzori...tot pe acolo scrie ca sunt 3 tipuri...unipolar,bipolar si Latching...tind sa cred ca al meu un unipolar,deoarece preia informatia de la magnetul care se roteste intr-un singur sens :smt001: totusi pe al meu am descifrat eu ceva...si ar scrie "431" sau 491" ...oare se potriveste si unu din astea de mai sus...chiar daca sunt alte serii...in principiu am vazut ca au cam aceeasi parametri :yawinkle: Multumesc de raspunsuri...acum ma duc sa continui cautarile in magazine....sper sa se gaseasca dracia asta...nu de alta dar am gasit acest traductor nou nout si se poate aduce pe comanda :d 400 Ron (Nu glumesc! )
Link to comment

nu stiu cum e la trabi...la asta de oltcit(care e acelasi si la cateva modele citroen) e asa cum l-am descris mai sus...din cate stiu senzor hall au masinile ceva mai noi...dupa 90 incoa' ;)am umblat prin magazine...toate de pe Maica Domnului le-am luat la rand...intr-unu singur am gasit un senzor,bineinteles alt model...iar in restul de magazine multi nici n-au auzit de asa ceva :axe: imi ramane sa aflu terminalele senzorului care il am ...ca sa il pot monta pe asta nou...si multa speranta ca va merge :d

Link to comment

imi ramane sa aflu terminalele senzorului care il am ...ca sa il pot monta pe asta nou...si multa speranta ca va merge :d

Senzorul are trei pini : doi pt alimentare si un out. Daca stii firele care-ti intra in el vezi cum sunt legate cele doua rezistente (probabil una pe + si una pe out). Eventual posteaza un desen cu legaturile la pinii senzorului necunoscut sau o poza cu capsula aia desfacuta.
Link to comment

Ala cu trei pini este un senzor magnetic. Cele facute la iprs aveau cod care incepea cu SM... acum nu stiu ce se mai gaseste. Bafta!

Pentru Iulicuta2000:Daca ai noroc poate mai gasesc eu un SM prin cutiutele mele si datele in catalogul IPRS. Am folosit si eu senzorii aia la niste proiecte dar nu stiu daca merg pe auto deoarece s-ar putea sa ai probleme la temperaturi sub 0 grade (o sa verific cu catalogul).Lasa un telefon pe PM ca sa vorbim mai multe detalii.Intamplator sunt si eu Oltcit-ist (batrin) si mi-ar face placere sa te pot ajuta.
Link to comment

de fapt sunt mai multe modele de oltcit...daca ne referim strict la motorizari sunt 3 : Specia(2 cilindri,boxer) , Club 11(R,RL,RT,RM motor 1100b4 cil boxer) si Club 12 TRS(motor 1300 la fel boxer :d ) intr-adevar oltcitul Special are aprindere electronica cu doi senzori "comandati" de un magnet pozitionat pe volanta...dar aceasta aprindere e mai ciudata...aprinderea electronica de care se vorbea mai sus este pe un cu totu' alt principiu :d si mai ales nu are legatura cu senzorii Hall :d@nichisoru : imediat iti scriu MP :d :prayer:

Link to comment

Am folosit si eu senzorii aia la niste proiecte dar nu stiu daca merg pe auto deoarece s-ar putea sa ai probleme la temperaturi sub 0 grade (o sa verific cu catalogul).

Date de catalog:

 

operating temperature... 0 +70 oC

supply voltage... SM231, SM232 ....4,5 - 25V

SM233, SM234 ....4,5 - 10V

 

Intr-adevar s-ar putea sa apara probleme la temperaturi negative si plus de asta nu se pot pune decat 231 si 232 datorita tensiunii de alimentare.

Link to comment

intradevar conteaza temperatura..si eu am comandat de pe acel site un denzor hall pt teste.eu am un opel kadett 1.6 injectie dar mi lene sal desfac tot AA are.daca nu gasesti altul dute la dezmembrari si cauta kadett E sau ascona C(1,6;1,4injectie mai precis C16NZ,C14NZ) il cumperi pe nimic...Astra F deja ii mai complicata treaba ca senzorul VSS se afla in ceasul de bord(in spatele ceasului KM si este greu de fixat.)masina trebuie sa fie pe injectie.am pus o poza cum arata..in plus fata de al tau are si iesirea pt cablul km.PS. puteai sa cumperi tot cu modulul ce intra in cutia de viteza are o rotita dintata pe capat si il adaptai mai usor.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines