Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
ferentdaniel1

IVECO DAILY model an 2008

Recommended Posts

Incarcare slaba pe baterie(acumulator) 12,8v.Alternatorul a fost dat jos de pe masina si pus pe bancul de proba si calibrat.Preventiv i sa schimbat blocul de diode si regulatorul de incarcare,aceiasi problema.Dupa cunostintele d-tra care ar mai fi si alte probleme? Va multumesc oricum ar fi...:dsgfds

Link to post
Share on other sites

Conexiuni cu probleme între alternator şi baterie, fie pe plus fie pe minus.Am avut o problemă similară la Fordul unui coleg, alternatorul pe masă genera foarte bine, dar pe maşină nu depăşea circa 12,6 V.După ce a pus al doilea alternator pus pe maşină şi aceeaşi manifestare, m-am dus să văd ce are maşina.În final am observat pe sub maşină că firele instalaţiei erau ,,coapte,, iar mufa care conecta plusul alternatorului era foarte încinsă.

A se observa dacă mai există cablu de masă între alternator şi caroserie şi care e starea lui.Dacă nu se poate observa starea cablajului dintre alternator şi baterie, se poate măsura rezistenţa lui cu o punte Kelvin.Ar trebui să aibă câţiva miliOhmi...

Link to post
Share on other sites

Va recomand sa schimbati setul de mesteri. Nu vad ce ai putea calibra la un alternator iar sa schimbi puntea de diode "preventiv" mi se pare o mare prostie. Garantat cea noua este neoriginala si cu o durata de viata incerta.

Link to post
Share on other sites

Cred că i-au ,,calibrat,, găurile de fixare, tensiunea e prestabilită de regulatorul intern.....problema e în cablajul maşinii.

Link to post
Share on other sites

Eu aș vefirifica cu motorul pornit escitatia rotorului, pe borna DF ce tensiune există această tensiune este livrată de releul regulator de tensiune sau de ECU, deasemenea este suspectă legătură de masă dintre motor și sașiul mașinii, numai bine cu respect Cosmin 

Link to post
Share on other sites

Tensiunea este stabilita intern,excitatia e prin punere la masa,deja colegii au stabilit defectul in cablajul masinii,totusi,nu s-a verificat acest lucru,simplu,cu niste cabluri de pornire...Agati clestii si minune,in citeva minute,ai identificat defectul.

Cit despre banc de calibrare,poate are sugubatul vreo galeata cu relee si le schimba intre ele pina are fix 14,237 volti la iesire.Standul de proba e altceva.

Link to post
Share on other sites
La 12.05.2021 la 21:33, tenzen a spus:

Tensiunea este stabilita intern,excitatia e prin punere la masa,deja colegii au stabilit defectul in cablajul masinii,totusi,nu s-a verificat acest lucru,simplu,cu niste cabluri de pornire...Agati clestii si minune,in citeva minute,ai identificat defectul.

Cit despre banc de calibrare,poate are sugubatul vreo galeata cu relee si le schimba intre ele pina are fix 14,237 volti la iesire.Standul de proba e altceva.

Tocmai asta am relatat,pe standul de proba arata corect ca si incarcare.Pus pe masina dadea eroare in bord (martor incarcare baterie).I sa schimbat blocul (panoul)de sigurante si functioneaza ca si incarcare baterie.Nu ma ocup cu electronica auto,dar a ajuns la mine calculatorul central,si nu am depistat nimic la masuratorile la rece ce se poate verifica.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

Link to post
Share on other sites
La 12.05.2021 la 6:31, validae a spus:

Cred că i-au ,,calibrat,, găurile de fixare, tensiunea e prestabilită de regulatorul intern.....problema e în cablajul maşinii.

Va salut d-le validae,garantat va spun ca exista banc de probe calibrare incarcare de la 12,5-15v,si la autocare si autobuze pana la 28v.Acum avem regulator de incarcare electronic care poate fi calibrat.  Exact cum ar fi un soft la tv...cu stima din partea mea.:dsgfds:)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines