Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cablaj


Recommended Posts

1 - Cum tai cat imi trebuie dintr-o placa de cablaj ?Am incercat sa dau cu ceva ascutit de mai multe ori pe marginea placii pe care vreau sa o tai iar apoi sa o indoi sa se rupa si nu merge.Se rupe aiuare de tot2-Am clorura ferica.Pot sa dau cu marker peste placa si sa o bag dupa aceea in solutie ca sa ramana circuitele ?3-Spuneti-mi si mie un program mai pentru amatori cu care pot face scheme simple deocamdata pe care apoi sa le trag la imprimanta si care dupa aceea sa le pun pe placa cuprata cu indigo :DMersi.

Link to comment
  • Replies 23
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

toate taieturile drepte in cablaj le fac prin zgariere cu o surubelnita dreapta (d-aia de firma cu varf tratat foarte dur ) care s-a ciobit in varf si ramas un coltz foarte ascutit (inainte lucram cu un cutit de taiat plexic , o chestie cu un cioc ascutit ...tot prin zgariere) in functie de tipul cablajului zagarii mai adanc , eventual pe ambele fete si ruperea este usoara iar liniaritatea se pastreaza, pierderile de material sunt mult mai mici , am patiti sa am o fasie ingusta din care vroiam sa fac 2 cablaje identice si era perfecta la dimensiuni si am taiat-o in doua cu bomfaierul si am pierdut aproape 3 mm cu tot cu smirgheluire margini si a trebuit sa refac cablaju pe calculator ca nu mai incapea....

Link to comment

eu folosesc o sulita cu cap vidia si o rigla de fier(merge si cornier,platbanda etc)fixez placa intre masa si rigla cu niste menghine pt lemn,zgarii cablajul pe abmele parti,apoi il rup manual,pe marginea unei placi de faianta(trebuie sa fie dreapta marginea)mai trebuie slefuita un pic marginea si e gata de folositeventual foloseste o surubelnita facuta din material de calitate pe care o ascuti cu un polizor-cum a spus kytan

Link to comment

eu folosesc o sulita cu cap vidia si o rigla de fier(merge si cornier,platbanda etc)

Este vorba de un ac de trasat cu varf vidia.Este o scula excelenta, varful dur aschiaza usor sticlotextolitul iar in pertinax intra ca in branza.Prin mai multe treceri pe aceeasi linie se obtine un sant.Se face cate o linie pe fiecare parte a cablajului, trebuie sa fie aliniate una deasupra alteia si adancimea santului sa fie cam de un sfert din grosimea PCB-ului.La margine, cu o pila triunghiulara se unesc santurile, se pune cablajul cu taietura pe marginea mesei si se apasa pe o parte si se rupe pe linia trasata.Cu cat santul este mai adanc se rupe mai usor dar daca este prea mic este posibil ca taietura sa nu fie dreapta sau sa apara fisuri in suportul izolant al cablajului.
Link to comment
  • 4 weeks later...

Salutare,Insa gaurile din cablaj, aveti scule home-made sau cu bormasini mari. Exista in comert si ceva micut pentru astfel de gauri?

pe vremea lui ceaşcă nu se găseau, sau trebea să ai pile tari...Blind cred că se gândea la minibormaşinile făcute din motor de casetofon, sau din ştergător de parbriz... cunosc!!!până lipeai/presai mandrina pe axul ăla, te treceau mii de draci, toţi cu furcile şi cozile în sus... :smt005 acum, du-te în ORICE supermarket: praktiker, carrefour, metro, real, cora, tom, sau cum naiba le-or mai fi zicând, şi uită-te pe la scule... chiar dacă nu găseşti acolo, prin târguri tot ai şanse...
Link to comment

Salutare,Insa gaurile din cablaj, aveti scule home-made sau cu bormasini mari. Exista in comert si ceva micut pentru astfel de gauri?

pe vremea lui cea?c? nu se g?seau, sau trebea s? ai pile tari...Blind cred c? se gândea la miniborma?inile f?cute din motor de casetofon, sau din ?terg?tor de parbriz... cunosc!!!pân? lipeai/presai mandrina pe axul ?la, te treceau mii de draci, to?i cu furcile ?i cozile în sus... :smt005 acum, du-te în ORICE supermarket: praktiker, carrefour, metro, real, cora, tom, sau cum naiba le-or mai fi zicând, ?i uit?-te pe la scule... chiar dac? nu g?se?ti acolo, prin târguri tot ai ?anse...
eu am reusit sa fac o minibormasina dar nu am dat mai mult de 10 gauri .acum tot cu "bazuga" dau gaurile(am o bormasina mare care la 20 de gauri simt ca imi crapa incheietura si nu pot prinde nik mai subtire de 1mm)
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines