Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
Adrian_BBS

Adaptor schimbare baterie auto prin mufa OBD2

Recommended Posts

salut.... de ceva timp folosesc un adaptor ca cel din poza pentru schimbarea bateriei la masina prin mufa obd2 pentru a nu pierde datele masini, coduri casetofon, memorie, etc.  Doresc sa-i pun o protectie impotriva inversari polaritati si ma gandeam la conectarea unei punti redresoare intre bateria de "mentinere a tensiunii" si mufa obd2, adica bateria conectata la mufele de "AC" ale puntii redresoare si + si - ale puntii puntii la mufa obd2..... credeti ca ar putea fii probleme? ... pot arde in vreo masura vreun modul al masinii? ... va multumesc

 

memory saver.jpg

Link to post
Share on other sites

Montarea unei punţi redresoare va scădea doar tensiunea cu circa 1-1,4V din cauza căderii de tensiune pe joncţiuni.Alt efect nu are cum să aibă.Decât cel benefic, de ,,antiprost,,...

Ca să reduci din căderea de tensiune ce intervine, poţi folosi diode Schottky la punte, ori să pui o singură diodă înseriată cu plusul sau minusul.Dar datele nu se pierd nici la o tensiune de 7-8V...

Link to post
Share on other sites

 De montare în paralel ai auzit?Cuplează un acumulator,chiar de capacitate mai mică,în paralel,pe conectori.Dai afară pe cel uzat şi îl pui pe cel nou.Evident nu desfaci acumulatorul de serviciu până n-ai făcut legăturile la cel nou.

 

Edited by BRANCA
Link to post
Share on other sites

@BRANCAPăi dacă erai atent, el exact asta face.Foloseşte un acumulator suplimentar, doar că e conectat numai prin OBD...dar vrea să protejeze OBD-ul la cuplarea inversă.Asta se face cu diodă sau punte...

Link to post
Share on other sites

Esti constient ca la cea mai mica greseala te alegi cu fire inrosite din obd ,continuind suprapunerea peste alte circuite...Sint auto care au peste 8 amperi consum timp de minute dupa luarea contactului,la cea mai mica deschidere de usi sau alte operatii,la alea ce faci?Sint care nu au siguranta pe obd si firul este de 0,35 sau chiar mai mic in sectiune.Imagineaza-ti un client care ia ceva din masina in timpul operatiunii...Vorba colegului Branca,montare in paralel.

Edited by tenzen
Link to post
Share on other sites

la montarea prin obd2 tot timpul ma asigur ca am consum mai mic e 5A , mai mult nu suporta obd-ul, inchid toti consumatori si nu decuplez bateria decat dupa ce curentul este mai mic de 5A la borna acumulatorului, astept cateva minute pana "adorm" cateva module.... este si asta un risc, dar nu las clientul langa masina, chiar daca e a lui, ii explic riscurile :reytre

Link to post
Share on other sites

Pai,ajungem la alta...Adica decuplezi borna sa masori consumul cu ampermetrul,sau cum?Eu am un aparat care masoara consumul in stand-by,incarcarea si ,optional,wattajul bujiilor incandescente,are acumulator,se conecteaza pe borne,se scot bornele acumulatorului masinii,ambele,in cazul schimbarii,sau una,in cazul testelor si aia e...Pot face probe de intrare in st-by cu masurarea timpului fara "ia borna,pune borna",deschide,pune contact,inchide cupleaza ampermetrul,etc...Cit despre oamenii speriati de schimbul unui acumulator,ha-ha,astia au si telefoane mobile care se sparg la contactul cu solul?!?Zic si eu...

Edited by tenzen
Link to post
Share on other sites

În timpul operatiunii de schimbare a bateriei, eu alimentez masina prin bricheta. Are siguranta pe ea. Tot pe acolo încarc si bateria când este pe masina.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

masor curentul cu un cleste ampermetric, nu decuplez bateria ca sa masor :rade:, la unele masini bricheta este alimentata doar cu contactul pus. Riscuri sunt la orice metoda oricat de sigura ar parea, la masinile cu bateria in portabagaj, au de regula conectori de + si - in compartimentul motor, si acolo este usor, conectezi o baterie temporara cu cabluri de transfer si gata, trebuie doar sa fi atent ca atunci cand deconectezi bateria din portabagaj, sa nu atingi cu borna + la sasiu.

 

 

Edited by Adrian_BBS
Link to post
Share on other sites

Acum 15 ore, Adrian_BBS a spus:

Doresc sa-i pun o protectie impotriva inversari polaritati si ma gandeam la conectarea unei punti redresoare intre bateria de "mentinere a tensiunii" si mufa obd2, adica bateria conectata la mufele de "AC" ale puntii redresoare si + si - ale puntii puntii la mufa obd2..... credeti ca ar putea fii probleme? ... pot arde in vreo masura vreun modul al masinii? ... va multumesc

Solutia e mult mai simpla si e aplicata de inginerii auto de decenii. Bornele la baterie au diametre diferite. Daca in loc de crocodili folosesti borne nu mai ai cum sa le inversezi...

Edited by d2134
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines