+_Florin_+ Posted March 25 Share Posted March 25 (edited) Am cumpărat mașina în cunoștiință de cauză, cu problema pe care o voi descrie mai jos, în speranța că o voi rezolva. Modelul este C200 compresor, an fabricație 2001. Pe scurt, motorul pornește (și funcționează normal) dar imediat după pornirea la cheie calculatorul intră în ceea ce se numește "safe mode". Adică nu mai funcționează nicio anexă electrică (indicatoare de bord, geamuri, încălzire, etc ... etc), doar farurile și electroventilatorul radiatorului rămân funcționale. Totul revine la normalitate dacă procedez în felul următor : după pornire și plecarea de pe loc, opresc motorul și scot cheia din contact (în timp ce mașina rulează) apoi reintroduc rapid cheia, pun contactul și o pornesc în treapta 2 sau 3, ca și cum aș porni-o trasă sau împinsă. În cel mai scurt rezumat : dacă o pornesc "la cheie", intră în "safe mode", dacă nu apelez la electromotor (demaror) toată instalația electrică funcționează absolut normal. Fostul proprietar mi-a spus că problema e de la blocul electronic de pornire ("start-kit") și nu de la calculatorul principal. El ar fi schimbat acel start-kit dar "din greșeală/neștiință" a pus unul pentru modelul C200 "fără compresor" și de aceea defectul persistă. Întrebarea mea este : pot fi și alte cauze înafară de acel "start-kit"? ... n-aș vrea să-l cumpăr degeaba. Edited March 25 by +_Florin_+ Quote Link to post Share on other sites
tenzen Posted March 26 Share Posted March 26 bun...si actionezi electromotorul separat,fara contactul masinii,ce se intimpla?Ma uit miine in cursul zilei si revin cu un raspuns dupa amiaza,referitor la diferenta de care spuneti.Nu stiu daca e vreun numar de telefon prin conversatia noastra,lasati-l in pm si va sun. Quote Link to post Share on other sites
+_Florin_+ Posted March 27 Author Share Posted March 27 (edited) N-am încercat să alimentez electromotorul direct din baterie, mi-a fost teamă să nu "faultez" și mai tare calculatorul. Am vrut să vă dau p.m. dar nu merge, spune că "nu puteți primi mesaje". Edited March 27 by +_Florin_+ Quote Link to post Share on other sites
Faker Posted March 27 Share Posted March 27 Ventilatorul de la aeroterma functioneaza pe treapta maxima de viteza? Sau merge doar la jumate Quote Link to post Share on other sites
+_Florin_+ Posted March 27 Author Share Posted March 27 Dacă pun doar contactul (fără să pornesc) funcționează totul normal, inclusiv aeroterma care o pot regla din buton pe ce treaptă doresc. Dacă pornesc motorul nu mai funcționează nimic înafară de ventilatorul de răcire al radiatorului motorului (care pleacă la turație maximă) și faruri. E așa numitul "safe mode", asigură doar lumini și răcire la motor ca să te poți deplasa (eventual) pănă la service. Apoi plec de pe loc, ajung la 20 ... 30 km/h și opresc motorul din mers, scot cheia și o reintroduc rapid, pun contactul și repornesc motorul în treapta 2 ca și cum aș porni mașina "trasă" sau împinsă. Fără electromotor. Dacă fac asta toată instalația electrică revine la normal, totul funcționează perfect până la următoarea oprire a motorului. Quote Link to post Share on other sites
Mircea Posted March 27 Share Posted March 27 12 minutes ago, +_Florin_+ said: Apoi plec de pe loc, ajung la 20 ... 30 km/h și opresc motorul din mers, scot cheia și o reintroduc rapid, pun contactul și repornesc motorul în treapta 2 ca și cum aș porni mașina "trasă" sau împinsă. Deci, nu tu frane, nu tu directie... pana repornesti. Sper ca pornirea asta o faci la tine in curte, ca esti pericol public. Chiar cand faci teste. Quote Link to post Share on other sites
+_Florin_+ Posted March 27 Author Share Posted March 27 Acum 2 minute, Mircea a spus: Deci, nu tu frane, nu tu directie... pana repornesti. Sper ca pornirea asta o faci la tine in curte, ca esti pericol public. Chiar cand faci teste. De unde ai scos-o că nu are frâne sau direcție? ... doar anexele electrice nu funcționează dacă implic electromotorul în procesul de pornire. Și normal că pornirea la acest mod (fără electromotor) o fac pe aleea din curte. Se poate și mai simplu (mai "safe") : pun contactul, apelez la 2 ... 3 băieți să mă împingă, bag în treapta 2 și pornește fără probleme. Anomalia electrică apare dacă implic electromotorul în procesul de pornire. Credeam că ai ceva idei/sugestii referitoare la problemă. Quote Link to post Share on other sites
Faker Posted March 27 Share Posted March 27 Am intrebat deoarece cu ceva ani in urma am avut un c220 cdi cu simptome asemanatoare. Masina intra power save, lasa curent doar pt lumini si doar cele necesare deplasarii. Fara curent la radio, bricheta iar ventilatia doar la jumate din putere, etc. in acel caz a fost bateria defecta. Quote Link to post Share on other sites
Mircea Posted March 27 Share Posted March 27 10 minutes ago, +_Florin_+ said: De unde ai scos-o că nu are frâne sau direcție? Cat e cheia scoasa. Quote Link to post Share on other sites
+_Florin_+ Posted March 27 Author Share Posted March 27 (edited) @Mircea, până la remedierea defecțiunii nu folosesc această mașină, doar fac teste. Pentru uz curent am un C180 care funcționează perfect. Pornirea la modul descris se face pe aleea din curte, e necesară scoaterea cheii o fracțiune de secundă ca să "recitească cip-ul". După cum spuneam, dacă am 2 - 3 băieți să mă împingă, mașina pornește în câtiva metri doar cu contactul pus și treapta 2, fără cheie scoasă și alte complicații. Cu excepția defecțiunii prezentate, mașina e în stare f.f. bună dpdv mecanic și estetic, de aceea am cumpărat-o acceptând problema electrică. @Faker, voi încerca să schimb bateria cu cea de la C180, ar fi bine să fie ea cauza (foarte posibil), mulțumesc pentru sugestie. O explicație ar fi aceea că în timpul acționării demarorului tensiunea la bornele bateriei scade mai mult decât trebuie, calculatorul percepe asta ca "eroare/defect" și trece în "power safe". Edited March 27 by +_Florin_+ Quote Link to post Share on other sites
Faker Posted March 27 Share Posted March 27 Cu aparatul de masura conectat pe acumulator, in momentul in care “dai la cheie” tensiunea acesteia nu trebuie sa scada sub 11v. e o masine relativ veche, nu poate fi ceva rocket science, toate se rezolva. Quote Link to post Share on other sites
validae Posted March 27 Share Posted March 27 Ai fi mirat dacă în mod normal tensiunea bateriei poate scădea chiar până la 9V în timpul pornirii ? De exemplu iarna.. Quote Link to post Share on other sites
+_Florin_+ Posted March 27 Author Share Posted March 27 Mâine e duminică așa că voi avea timp să mă ocup de problemă. Voi măsura tensiunea la bornele bateriei înainte de pornire și în timpul pornirii, cu voltmetru analogic (acometru), cel digital reacționează neconcludent la variații rapide de tensiune. Apoi voi pune bateria de pe cealaltă mașină, ca să elimin o posibilă cauză a problemei. Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri, revin cu concluzii. Quote Link to post Share on other sites
t0rquemada Posted March 27 Share Posted March 27 Pe langă partea de immo (mașina crede că e furată etc) poți avea probleme la SAM-uri (driver SAM și rear SAM), dacă unul are probleme apar probleme de genul. Pusă o diagnoză și abia apoi văzut ce se poate face. Quote Link to post Share on other sites
tenzen Posted March 28 Share Posted March 28 ,daca masina crede ca e furata,iti taie aerul conditionat , bricheta,stergatoarele si interioarele?!?Nu porneste,cu electromotorul sau fara... Quote Link to post Share on other sites