Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
tudorcristian80

Reparare pick-up radio Traviata

Recommended Posts

Pentru oprire disc pe ax există un resort care în plus este și pentru blocare platan pe șasiu. Pentru a scoate platanul se învîrte de platan și se presează în sus pînă se nimerește decuparea în șasiu și poate fi scos.

 

001.jpg

image.jpg

Edited by Nostalgic
Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru indicatii, am reusit. Intr-adevar asa se scoate platanul, rotit incet cu el tras in sus pana se potriveste sa iasa (am pus pozele). Am mai incercat asa, dar probabil ca nu am rotit suficient cat sa nimeresc pozitia in care se degajeaza.

Cauciucul rolei de lagatura ax motor - interior platan este inca foarte maleabil, cu toate aceastea a facut o adancitura in pozitia in care a stat presat pe ax timp indelungat. Caut sa o inlocuiesc cu ceva garnitura, oring...

Am remarcat si faptul ca, desi original este cablat pentru 120V si conectat la o priza a transformatorului de retea, motorul pickupului poate fi legat si pentru functionarea la 220V (infasurarile serie), lucru marcat si pe eticheta lui. Ma gandesc sa fac aceasta modificare pentru a reduce puterea disipata pe trafo retea.

https://ibb.co/P4XYn55

https://ibb.co/5FH3M3g

https://ibb.co/4ZwttLf

 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, tudorcristian80 a spus:

...Am remarcat si faptul ca, desi original este cablat pentru 120V si conectat la o priza a transformatorului de retea, motorul pickupului poate fi legat si pentru functionarea la 220V (infasurarile serie), lucru marcat si pe eticheta lui. Ma gandesc sa fac aceasta modificare pentru a reduce puterea disipata pe trafo retea...

 

Aceasta modificare va genera cresterea tensiunilor din secundare pentru filamente si anodica, tensiuni deja majorate de trecerea de la 220V la 230V. Economia de disipatie termica a traf-ului de retea se va regasi in cresterea disipiatiei si durata de viata a tuburilor.

Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, radasous said:

Aceasta modificare va genera cresterea tensiunilor din secundare pentru filamente si anodica, tensiuni deja majorate de trecerea de la 220V la 230V. Economia de disipatie termica a traf-ului de retea se va regasi in cresterea disipiatiei si durata de viata a tuburilor.

De acord cu dvs., insa pentru circuit va fi exact situatia de la functionarea  pe radio, cand motorul pickup-ului nu este conectat.

Link to post
Share on other sites
Acum 11 minute, tudorcristian80 a spus:

De acord cu dvs., insa pentru circuit va fi exact situatia de la functionarea  pe radio, cand motorul pickup-ului nu este conectat.

Aveti dreptate, doar ca, cel mai probabil, va fi folostit predominant pe pickup, pe radio nu prinde mare lucru fara modificari.

Link to post
Share on other sites

Nu am scris aici, dar “reparatia” am inceput-o cu partea de radio, am facut modificarile in blocul UUS pentru gama 88-108MHz (prinde bine acum, ca orice radio actual), au mai fost niste fire rupte prin bobinele de oscilator US1 si 2, le-am refacut.

Acum merge si pe toate benzile AM, totusi doar cu antena un fir de 3m intins spre fereastra si impamantarea prizei, receptioneaza cu zgomot RRA si Antena Satelor (mai slab fata de un radio cu antena ferita). Pe unde scurte, seara, prinde tare si clar cateva posturi straine.

Link to post
Share on other sites
Acum 24 minute, tudorcristian80 a spus:

Nu am scris aici, dar “reparatia” am inceput-o cu partea de radio, am facut modificarile in blocul UUS pentru gama 88-108MHz (prinde bine acum, ca orice radio actual), au mai fost niste fire rupte prin bobinele de oscilator US1 si 2, le-am refacut.

Acum merge si pe toate benzile AM, totusi doar cu antena un fir de 3m intins spre fereastra si impamantarea prizei, receptioneaza cu zgomot RRA si Antena Satelor (mai slab fata de un radio cu antena ferita). Pe unde scurte, seara, prinde tare si clar cateva posturi straine.

Sunteti norocos, al meu, pe AM receptioneaza slab, cu enervant de multi paraziti (la bloc...). Drept urmare, il folosesc doar pe pikup, imi place foarte tare sa testez rezistenta discurilor cumarate de la carturesti.

Link to post
Share on other sites
Acum 46 minute, tudorcristian80 a spus:

am facut modificarile in blocul UUS pentru gama 88-108MHz (prinde bine acum, ca orice radio actual)

Era interesant pt mulți posesori ai acestui model de aparat dacă le puteți spune care au fost modificările în blocul UUS știut fiind ca acordul e cu CV și orice lipitura pe bloc, presupune demontare. Eu personal am folosit convertor de frecventa extern, numai sa nu compromit blocul original. 

Link to post
Share on other sites

Modificarea blocului UUS este intr-adevar o treaba migaloasa, mai ales in regim amatoricesc, fara echipamente de masura. Eu unul am ales modificarea la toate aparatele, chiar daca se pierde originalitatea, gasesc ca este mai simplu asa, fara nimic in plus (de ex. convertor). Rezultatele variaza, la Traviata mi-a iesit chiar bine zic eu si am procedat in felul urmator:

- demontat ecranaj bloc UUS, desfacut lipiturile la capse cu CV (cele 2 sectiuni plus masa)

- pentru aducerea in banda “vest” a sectiunii OL-mixer, am redus cu 2 spire bobina L104 (pentru cresterea frecventei) si am scurtcircuitat condensatorul pading C110 (pentru largirea gamei acoperite)

- pentru etajul amplificator de RF, am redus de asemenea cu 2 spire bobina L103

- dupa reconectarea blocului UUS la CV (si a suruburilor ce il fixeaza de acesta), am efectuat reglajele:

a) ajustand L104 (distanta intre spire) si trimerul C111 am facut ca aparatul sa receptioneze intreaga gama 88-108MHz (acoperirea rezultata este chiar putin mai mare, insa nu deranjeaza cele doua zone mici “moarte” de la capetele scalei; oricum inscriptiile scalei nu mai corespund). Pentru a avea o receptie mai buna la aceasta etapa, eu am conectat antena (un fir cu crocodili) in anodul T101/1 (atentie, este la tensiune mare, nu trebuie atins sau pus la masa)

b) dupa ce acoperirea gamei este multumitoare, am pus antena in grila lui T101/1 si am ajustat L103 si C106 pentru sensibilitate optima (compromis pentru mai multe posturi mai slabe)

Teoretic, ar trebui modificat si condensatorul aflat paralel cu L101 (la intrare, la mine era lipit la intrarea cablului bifilar in blocul UUS) pentru optim de sensibilitate in gama vest. Eu am decis sa nu mai utilizez antena dipol din carcasa (realizata tot din cablu panglica), asa ca am modificat putin schema si am conectat “noua antena” - un fir de cca 70cm- printr-un condensator (chiar cel aflat original paralel pe intrarea blocului UUS) in grila T101/1.

Tot teoretic, la sfarsit se remonteaza ecranajul blocului UUS dupa care se mai retuseaza reglajele. Constatand ca nu reusesc sa obtin aceeasi sensibilitate cu ecranul montat, eu l-am omis...

Pozele de mai jos provin din cartea “Radiodepanare ABC” si se refera la RR Eforie, este acelasi sasiu.

https://ibb.co/xS463VF
https://ibb.co/BTP024T
https://ibb.co/dWnMKkR

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines