Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
Logan

Pornire si mers neregulat logan 0.9 2017

Recommended Posts

De aprox 2 luni am schimbat instalația gpl OEM cu una after marchet. Problemaeste următoarea de 2 săptămâni pornește si merge in 2 pistoane am făcut test iar acolo da rateu aprindere cand la cilindrul 1 cand la 2 cand la 3.Am schimbat bujii origine fise origine, nimic. Tot bordul sta aprins (abs. Asr, chek engine etc) problema este că nu merge nici pe benzina nici gpl! Ce ar putea fi? Multumesc

Link to post
Share on other sites

E sticata!

Care a fost motivul pt care ai schimbat instalatia GPL OEM cu una aftermarket?

Dece ar fi trebuit ca cea aftermarket sa mearga mai bine? In general se intimpla exact invers. 

Link to post
Share on other sites

Dacă nici ,,direct,, pe benzină nu mai funcţionează corect aprinderea, defectul nu pare că mai are treabă cu instalaţia GPL şi ar trebui să verifici tot sistemul de aprindere, asta nu se rezumă doar la bujii şi fişe.Asta include şi senzori de turaţie şi lambda, comanda aprinderii.Pe forumul de profil ai căutat ? Cred că acolo ai mai multe şanse, meseriaşul nostru auto ,,bibanu47,, a murit de ceva timp din păcate...el sigur te ghida rapid spre o soluţie.

Link to post
Share on other sites

 De acolo a şi aflat că fac figuri cilindrii 1,2 şi 3. Că se putea deduce şi scoţând pe rând câte o fişă e altă poveste, dar o diagnoză rapidă e cam 50-60 Lei....beleaua vine abia după diagnoză.Că trebuie găsit şi meseriaşul priceput care să găsească de ce nu dă aprindere pe acei cilindri.Că o fi injecţia, că n-o ajunge benzina...etc.Că sunt mulţi care te pun să cumperi pe rând tot ce li se pare suspect, până dau de vinovat.

Edited by validae
Link to post
Share on other sites

Senzorul lamda nu lucreaza la pornire. La pornire senzorul lamda este rece si trebuie sa aiba vreo 600°C (cel putin 300°C nu mai stiu valoarea exacta) ca sa lucreze si atunci computerul motorului il ignora inlocuind valoarea de la senzor cu ceva standard. Abia dupa ce s-a incalzit bine senzorul  intra in bucla inchisa controlul motorului, pina aunci controlul este in bucla deschisa.

Motorul este in 3 cilindri? 

O singura bobina sau bobine independente pe fiecare cilindru?

Daca apar rateuri de aprindere posibil sa fie de la bobine sau delco (daca este o singura bobina). 

Senzorul de pe volanta da simptome de genul acesta (pornire grea) si nici nu apare pe diagnoza decit daca este intrerupt cu totul si in acel caz nu porneste deloc motorul. De obicei da simptome de pornire grea la cald.

Edited by sesebe
Link to post
Share on other sites

Sonda lambda se scoate din mufa si motorul ar terbui sa mearga bine.

Nu stiu daca la logan se reseteaza adaptarile cand scoti borna... Poti incerca aia. Poate instalatia a dat motorul asa de tare peste cap ca nici pe benzina nu mai vrea.

 

Link to post
Share on other sites

Poate ca la logan nu, la a mea da...

In rest cu sonda scoasa trece pe valori "default", amestec spre bogat, merge motorul mai rotund si frumos, asta daca toate sunt in regula.

Link to post
Share on other sites

Îmi cer scuze nu am mai întrat pe forum si am sa răspund cât mai scurt:motorul este in3 cilindri bobina pe fiecare cilindru, cand mișc firele de la bobina de la cilindrul2(cel dinspre volan motorul își revine, la test(in reprezentanta) da numai rateu combustie, problema este că nu sunt sigur că este pe parte electrica sau poate o masa necorespunzătoare bobine le sunt noi OEM nu after, si bujiile la fel!!! 

Instalația am schimbat-o pt că aveau probleme injectoarele de gaz si nimeni nu are programul ptr recaliblare(injectoarele fiind f scumpe cu manopera de montaj) 

Link to post
Share on other sites

Vezi să nu aibă probleme de izolaţie sau contact imperfect al firelor ce duc la bobine.Scoate toate mufele şi cu o lupă observă să nu fie oxidate (verzui) sau slăbite...e posibil ca fişele/bobinele să fi fost ţinute în umiditate crescută şi au avut probleme de la montare, chiar OEM fiind.Se ştie că piesele de schimb sunt în general provenite în urma sortării loturilor destinate producţiei, iar componentele ce nu trec de nişte norme stricte devin ,,piese de schimb,,.De aceea de exemplu, nicio baterie cumpărată ca ,,nouă,, nu ţine cât cea venită din fabrică odată cu maşina....

Edited by validae
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines