Viorel Surugiu Posted January 13 Share Posted January 13 Care este valoarea tensiuni(mV) pentru curentul de mers in gol (idling current alignment) la Marantz PM14 MKII KI Signature? Quote Link to post Share on other sites
Shambala Posted January 13 Share Posted January 13 (edited) 12mV (60mA) https://www.hifiengine.com/manual_library/marantz/pm-14.shtml Edited January 13 by Shambala Quote Link to post Share on other sites
Viorel Surugiu Posted January 13 Author Share Posted January 13 Multumesc frumos dar 12mV sant pentru marantz PM14 eu am KI Signature, am incercat cu 12 si radiatoarele sant reci dupa 30 min, indicatorul de temperatura abia ajunge la jumatate. Deci trebuie mai mult! !! Quote Link to post Share on other sites
Haralambie Posted January 13 Share Posted January 13 Dai mai mult atunci. Quote Link to post Share on other sites
Haralambie Posted January 13 Share Posted January 13 Si-un pic. Quote Link to post Share on other sites
Viorel Surugiu Posted January 13 Author Share Posted January 13 L-am dat pana la 25 mv si acum dupa 30 min. s-au incalzit putin radiatoarele, indicatorul de temperatura e la jumatate,in carte spune ca dupa 30 min trebuie sa fie la 2/3 din scala deci mai trebuie sa maresc .... Statia trebuia servisata ca are 14 ani dar nu sa stricat si nu s-a umblat la ea si avand 24 Kg pentru 30 min cat dureaza reglajul am zis ca nu renteaza.... Deci mai astept poate mai are cineva modelul sau are manualul service pentru PM14 MKII KI Signature. Eu am pentru PM14 simplu.. Va multumesc pentru informatii! Quote Link to post Share on other sites
der_doktor Posted January 14 Share Posted January 14 Acum 8 ore, Viorel Surugiu a spus: Multumesc frumos dar 12mV sant pentru marantz PM14 eu am KI Signature, am incercat cu 12 si radiatoarele sant reci dupa 30 min, indicatorul de temperatura abia ajunge la jumatate. Deci trebuie mai mult! !! Depinde de temperatura camerei, reglajele de offset si bias se fac la 20°C. Indicatorul ala de temperatura arata doar temperatura din carcasa (WARM-UP), nu are nici o treaba cu bias_ul, e mai mult de SHOW pus acolo. Oricum, modelul asta de Marantz sufera de multe probleme, incepand cu arderea becului de la instrument si pana la lipituri coapte in HDAM, condensatori cursi. Singura piesa interesanta e trafo ala toroidal cu miez circular, in rest e mult show. Tot ce ''pare''cupru acolo e de fapt fier placat electrochimic cu o tenta de cupru. La fel si suruburile. Din punct de vedere al service_ului nu e deloc prietenos. Quote Link to post Share on other sites
sk24bpo Posted January 14 Share Posted January 14 Fara glumă, daca radiatorul negru din interior nu depașește temperatura de 60 de grade atunci cand ai 25 de grade in camera, ii poti dubla curentul fara probleme. Totusi pentru o functionare perfecta a la long, fixeaza curentul pentru o temperatura de 50-55grd.C. Quote Link to post Share on other sites
der_doktor Posted January 14 Share Posted January 14 Daca ii dubleaza curentul de repaus, ajung radiatoarele la 70°C in full power si in scurt timp va deceda. Majoritatea care vin la reparat au problema asta din cauza semireglabilor de pe bias , calitate proasta, care in timp isi modifica valoarea. Fara semnal, cu intrarea in scurt si fara sarcina se regleaza initial bias_ul la 10-12mV si dupa circa o juma de ora se corecteaza. Si asta fara a tine amplificatorul in curent de aer sau zone unde se tot deschid usi, tocmai pentru o racire naturala. La un bias reglat mai mare in afara de a se incalzi mai mult nu e nici o diferenta de sunet la modelul asta, e treaba probata. Si, oricum, din punct de vedere termic e proiectat aiurea. Si nu e singurul, mai sunt niste Denon la fel, doar show, aparate comerciale. Quote Link to post Share on other sites
Shambala Posted January 14 Share Posted January 14 (edited) Radiatoarele sunt in carcasa deci 1 - ventilatia lor este mai slaba decat daca ar fi exterioare 2 - temperatura aerului (si a tuturor componentelor) din interiorul carcasei va fi apropiata de cea a radiatoarelor NU vrem sa tinem condensatorii la o Tamb de 60grd !! Marind mult curentul de mers in gol poate va suna mai bine la volume mici (0,3-0,5) dar riscul sa se incinga si chiar sa se arda la volume mari creste exponential. Imi pare rau dar Der Doktor are dreptate. Se foloseste o sonda termica pt a masura temp. radiatoarelor, nu te lua dupa indicatorul acela, este 99% pus pt design. Temp. rad. se masoara cu carcasa inchisa. (40 grd cu ea deschisa insemna probabil 55 grd. cu ea inchisa) NU este bine ca rad sa depaseasca 45grd cu carcasa inchisa, fara semnal. Toate calculele de proiectare se fac si pt vara cand sunt 40 grd in camera. Edited January 14 by Shambala Quote Link to post Share on other sites
Haralambie Posted January 14 Share Posted January 14 Sa-i puie 13mV poate e cu noroc. Quote Link to post Share on other sites
der_doktor Posted January 14 Share Posted January 14 In general, in manualele service este data o valoare medie, functie de finali ea poate direri +/_10%. Eu, din experienta personala, incerc sa nu depasesc valorile date de producatori. Un test simplu la 0,5W arata daca e biasat suficient, in general cu sinus la 20KHz daca nu apar distorsiuni de crossover e ok. La frecvente sinus joase nu se observa asta. Ca regula generala, trebuie sa-i dai suficient bias astfel incat la nivel mic sa nu distorsioneze.Daca ii dai prea mult ii scurtezi viata. La clasa A e cu totul altceva, aici vorbim de clasa AB. Quote Link to post Share on other sites
Haralambie Posted January 14 Share Posted January 14 Dar domnul doreste mai mult. Quote Link to post Share on other sites
der_doktor Posted January 14 Share Posted January 14 Acum 34 minute, Haralambie a spus: Dar domnul doreste mai mult. Probabil are experienta mai multa decat unii dintre noi... Quote Link to post Share on other sites