Alex24 Posted January 11 Share Posted January 11 Va salut, Am o masina de spalat rufe BEKO WMB71242 si as vrea o schema explodata sau o procedura de a ajunge si schimba electrovalva... Mai in detaliu, imi baga apa la inceput cand ia detergentul si la balsam.. am cautat online si chiar aici pe forum era un topic cu problema asemanatoare, si ar fi electrovalva de vina.. ori e plina de calcar.. ori e defecta. Nu gasesc o schema explodata a acestei masini de spalat, am cautat si anul trecut cand am i-am schimbat singur pompa de evacuare si rezistenta... alea au fost simplu de schimbat fiind acces prin spatele masinii, se scoate capacul si de acolo a fost destul de usor sa le schimb. Nu sunt in domeniul reparatiilor, dar la electrocasnicele mele imi place sa le repar, mai ales cand e vorba de lucruri mici precum schimbarea unei piese cu alta. Va multumesc. Quote Link to post Share on other sites
validae Posted January 11 Share Posted January 11 (edited) Electrovalvele sunt montate exact la mufa de alimentare cu apă curentă.Deci trebuie să daţi jos capacul superior şii veţi avea acces la ele... Capacul superior se demontează dând jos două şuruburi cu cap ,,în cruce,, (sau Torx după caz) plasate în spatele capacului şi glisându-l înspre spate. Edited January 11 by validae Quote Link to post Share on other sites
Alex24 Posted January 11 Author Share Posted January 11 merci de confirmare, am vazut niste video-uri dar de la alte masini de spalat, si intr-adevar electrovalvele sunt chiar la intrarea apei in masina, in partea de sus acum ramane sa o desfac sa vad ce fel de electrovane sunt, am gasit piesa dupa cod, dar apar 2 modele (difera mufele de alimentare din ce vad eu) din experienta unora, mai probabil sa fie cele cu mufe clips sau cele cu mufe tip papuci ? am gasit aici: https://www.lexservice.ro/catalog/electrovalva-masina-de-spalat-657519/beko-1000008 Quote Link to post Share on other sites
validae Posted January 11 Share Posted January 11 Prima dată daţi jos capacul şi verificaţi electrovalvele, alimentându-le separat de placă, prin intermediul unui cablu cu ştecher de reţea.Dacă ele opresc apa cînd nu sunt alimentate şi permit trecerea ei cu debit egal atunci când sunt alimentate, sunt bune.Dacă una pierde apă fiind nealimentată, e defectă şi trebuie schimbată.Dar uneori ambele valve sunt parte a unui bloc unic şi se schimbă simultan.Nu cunosc cum e cazul maşinii din discuţie şi nici nu mă interesează, dar am zis să fiţi avizat despre posibilitaea ca electrovalvele să fie bune, dar să fie comandate eronat de procesor, din varii motive.Atunci trebuie verificat panoul de comandă (cel cu butoanele) şi eventual văzut ce setări are programul folosit în mod curent.dacă astea sunt în regulă, e posibil să fie străpuns unul din triacele ce comandă electrovalvele, să existe conturnări la nivelul mufei de conectare a electrovalvelor cu placa sau chiar alterat conţinutul memoriei EEPROM (dacă are).E bine să aruncaţi un ochi şi la starea plăcii de comandă, să nu fi luat ceva apă sau condens, am găsit caz când maşina era ţinută şii folosită în bucătărie fără hotă activă, cu umezeală excesivă şi prost încălzită, lucru ce favoriza apariţia condensului la nivelul plăcii şi motorului. Quote Link to post Share on other sites
ledpanel Posted January 12 Share Posted January 12 Subscriu la ce spune @validae. La electrovalve poti gasi modele aproape identice, dar cu papuci orientati altfel. Pentru Arcticul meu am luat 2 bucati...a mers doar cea identica cu valva originala, neavand loc sa conectez cablurile la 90grade fata de original. Atentie la orientarea papucilor si la spatiul de manervra disponibil. La mine triacul e pentru turatie motor, iar electrovalvele sunt comandate de relee. Quote Link to post Share on other sites
Alex24 Posted January 12 Author Share Posted January 12 oricum am sa desfac inainte sa vad ce fel de conexiuni sunt.. cu mufa sau cu papuci. chiar daca e batranica masina de spalat, (are vreo 7 ani de folosire) a fost intretinuta, eu chiar anul trecut i-am schimbat preventiv rezistenta si pompa de evacuare, nu au fost multi bani si le-am rezolvat rapid Quote Link to post Share on other sites
validae Posted January 12 Share Posted January 12 O maşină merită reparată câtă vreme rulmenţii nu au cedat şi carcasa e într-o stare decentă.Am reparat o maşină de circa 30 de ani şi încă merge... Quote Link to post Share on other sites