Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
matzah

Boiler Ariston Velis 80 litri - declanseaza siguranta diferentiala

Recommended Posts

Salut. Cum n-avem apa calda si/sau centrala - boilerul asta e singura mea sansa la un spalat mai acatarii... Astazi la pornirea lui, constat ca-mi sare diferentialul, chestie repetata de 3 ori la rand ca sa eliminam orice alta suspiciune, plus ca ultima data s-a trezit si diferentialul din tabloul de pe scara sa sara odata cu al meu, si ala cica ar fi de 300mA. Boilerul este un Ariston Velis de 80 litri, sunt mai multe versiuni, atasez un link gasit cu unul care arata exact la fel: 

Review boiler Ariston Velis 80 L - ReviewCenter.ro

Este montat acum 6 ani si folosit constant de atunci de 2 persoane. N-a vazut saracu' nici o curatare pana acum, traiam in nestire cu iluzia ca asta se face o data la nu stiu cati multi ani. De mers mergea, mi-a captat atentia de cand cu gluma cu diferentialul, respectiv in caz ca nu are probleme grave, asta e sansa saracului cazan sa se procopseasca si el cu o curatare. 

 

In fine, zic sa masor sa vad daca cumva am probleme cu izolatia rezistentei, in inocenta mea - cu ohmetru intre pinii stecherului si impamantare. Dar nuuu... astea mai noi comuta rezistenta (rezistentele ca cica are doua) electronic prin niste relee, deci care va sa zica masuratoarea mea nu e concludenta, trebuie sa ajung la placa cu controller-ul boilerului si de acolo sa caut firele ce duc la rezistente. Zic ca o avea vreun capac gen ca la alea vechi... dar nuuuu.. are o masca argintie frumoasa, peste toata partea inferioara, ce nu poti s-o dai jos decat daca decuplezi ambele racorduri. 

Zic sa-l golesc de apa. Am robinet separat pentru asa ceva, pus pe traseul de apa rece. Dau drumul la baterie la baie pe apa calda sa-si faca aerisire si deschid robinetul pentru golit. Dupa 2 caldari scoase chinuit, acum abia picura din el, si nu-i nici macar jumate gol. Deci e clar ca dureaza... Am cu siguranta inca vreo zi de meditat cat aud de pe hol picatura chinezeasca cum curge... ?

Pana una alta, in afara de prostia ca nu l-am curatat la timp, s-a mai lovit cineva de genul asta de probleme la boilere de generatie mai noua sau modele de-astea? 

E clar pana acum ca pe nota de plata ar trebui probabil puse 2 rezistente noi + ceva anozi de magneziu in caz ca, cel mai probabil, gasesc varza astea prin el. Plus de asta, ramane sa vad ce problema mai exact cauzeaza presupusa problema de izolatie.

Edited by matzah
Link to post
Share on other sites

42 minutes ago, matzah said:

In fine, zic sa masor sa vad daca cumva am probleme cu izolatia rezistentei, in inocenta mea - cu ohmetru intre pinii stecherului si impamantare. Dar nuuu... astea mai noi comuta rezistenta (rezistentele ca cica are doua) electronic prin niste relee, deci care va sa zica masuratoarea mea nu e concludenta, trebuie sa ajung la placa cu controller-ul boilerului si de acolo sa caut firele ce duc la rezistente.

Nu e concludent decat daca da la carcasa ferm - caz in care diferentialul ar sari, fara discriminare, la fiecare punere sub tensiune. Daca sunt ceva fisuri in izolatie, sau zone umede, nu determini nimic util cu masura de ohmi.

 

Daca nimic nu da ferm la masa, inspectie vizuala si masura reala de rezistenta de izolatie.

 

Pentru rezistenta de izolatie se foloseste un aparat care masoara rezistenta de izolatie. Practic aplica o tensiune (pana in 1kVca, o poti alege) si masoara scurgerea de curent. Iti va indica o rezistenta.  Exemplu: daca aplici 200Vca si masoara 1mA de scurgere, ai o rezistenta de 200k, caz in care esti cam la limita, e caz de defect.

Edited by Mircea
Link to post
Share on other sites

Pana se goleste boilerul fa rost de anodul de magneziu si rezistenta de schimb.

Ca sa mearga mai repede eu bag aer cu pompa de bicicleta pe supapa de presiune, pe care o tin deschisa cu clapeta.

Uneori trebuie si supapa schimbata pentru ca incepe sa scape.

Se simte daca folosesti hidrofor, unde presiunea apei reci variaza mai mult.

 

Link to post
Share on other sites

Vezi că acest boiler are două rezervoare conectate, de aceea durează aşa mult golirea....iar de 6 ani cred că s-a strâns calcar grămadă pe şi pe lângă cele două rezistenţe.Practic sunt două boilere conectate...

Când rezistenţa se acoperă cu un strat gros de calcar, transferul termic e mai prost, iar rezistenţa se supraîncălzeşte şi la un moment dat, inevitabil stratul de calcar crapă undeva, iar apa rece ajunge brusc în contact cu suprafaţa foarte fierbinte a rezistenţei.Rezultatul poate fi uneori crăparea tecii de alamă a rezistenţei şi pătrunderea apei în interior....de acolo şi punerea la masă.Semnele prevestitoare sunt nişte şuierături sau fâsâituri ce se aud din boiler...

Edited by validae
Link to post
Share on other sites

 La orice golire de boiler se slabeşte piuliţa la racordul de apă caldă!!Nu prin deschiderea bateriei!Pe traseul apă caldă rămâne apă şi nu se face bine aerisirea boilerului!!

Link to post
Share on other sites

L-am golit intr-un final, tot era apa in el si dupa ce incetase cu picuratul si scursul pe racordul de apa rece. Am slabit putin prinderea rezistentelor, s-a scurs restul de apa pe acolo. Arata ca naiba in interior, cred ca am scos un lighean de calcar. Totul era maruntit si depus in partea de jos, peretii arata impecabil, deci se justifica datul de bani pe alte rezistente. Anozii de magneziu sunt varza amandoi, judecand dupa surubul m5, presupun ca erau montati la origine pe ceva, i-am gasit efectiv atarnati inauntru. Rezistenta din stanga masoara cam 180-200Kohmi intre borne si carcasa metalica - de unde si problema. Masuratoarea am facut-o evident cu ea montata si apa in bazin - pana sa incep sa demontez. Cu ea deconectata, de altfel - boilerul porneste (partea electronica, display, relee) fara sa dea diferentialul afara. Cum si rezistenta din dreapta arata cam la fel de nasol, decat sa ma trezesc cu probleme la ea peste vreun an, le voi schimba pe ambele. Deci nota de plata: 

- 2 rezistente (cea stanga 1500W, cea dreapta 1000W) 

- 2 anozi 

- 1 robinet apa calda teapan - trebuie inlocuit 

 

Sincer am uitat cu ce m-au mintit aia la origine ca-s mai bune boilerele astea cu 2 cazane/2 rezistente si la ce anume ar trebui sa ajute asta in afara de costuri duble la depanare si de 2 ori mai multa munca la curatare...

 

 

Acum 5 ore, BRANCA a spus:

 La orice golire de boiler se slabeşte piuliţa la racordul de apă caldă!!Nu prin deschiderea bateriei!Pe traseul apă caldă rămâne apă şi nu se face bine aerisirea boilerului!!

 

Am facut-o si pe asta dupa ce anterior ma saturasem de suflat in furtunul de la dus in ideea de a evita exact problema cu aerisirea. Tot se scurgea greu si asa. 

Link to post
Share on other sites

Acum depinde in ce punct al rezistentei s-a strapuns izolatia, la o masina de spalat vase whirlpool la care proprietara vroia sa mai traga de ea pana sa o schimbe i-am spus sa intoduca stecherul in priza invers ca sa nu ii mai declanseze diferentiala, dupa inversarea stecherului nu a mai declansat diferentiala.

Edited by valivoi
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines