bcristian Posted January 3 Share Posted January 3 (edited) Salut Titlul spune tot La a mea se incalzeste prea tare rulmentul de pe fata de la axul orixontal, si as vrea sa-l schimb. Multumesc anticipat. Edited January 3 by bcristian Quote Link to post Share on other sites
Ion_Bumbu Posted January 3 Share Posted January 3 (edited) Habar n`am insa incerc sa fac miine niste foto din manual desi ... e ca pixul. Din manual la arborele de frezare orizontala apare un rulment N.N 3007 KP51, scuze, e NN3009KP51 . Totusi la cite versiuni sint s`ar putea sa fie alt rulment. Cred ca are o flansa in interior si trebuie si aia desfacuta pe linga cea de la ISO 30. Edited January 3 by Ion_Bumbu Quote Link to post Share on other sites
Ion_Bumbu Posted January 4 Share Posted January 4 Aici nu pot sa pun nici un document din pacate. Quote Link to post Share on other sites
bcristian Posted January 4 Author Share Posted January 4 (edited) Rezolvat, poza din manual a fost de mare ajutor. Apropos, la tabelul cu rulmentie e o greseala, T11 e de fapt 7207, dimensiunile sunt corecte. Se scoate pulia spate (cu extractorul), pana si siguranta ei. Se scot suruburile capacelor fata si spate. Se scoate piulita spate si capacul exterior spate. Se bate cu un ciocan de cupru axul din spate ca sa iasa prin fata. O sa iasa cu tot cu rulmentul fata si capacul exterior din fata. Restul o sa ramana in batiu. Se scoate piulita fata, pana de la pinion, si la urma rulmentul fata si capacul exterior. Semeringul spate e 30 * 50 * 10. Doi rulmenti 7207 spate in spate. Rulmentul fata e NN3009KP51. Semeringul fata e 55 * 70 * 7. Plin de span fin de bronz/alama putea inauntru, probabil ca unul din proprietarii anteriori a frezat mult asa ceva cu axul orizontal, si nu a pus un capac ceva in locul capului vertical. Edited January 4 by bcristian Quote Link to post Share on other sites
Ion_Bumbu Posted January 4 Share Posted January 4 (edited) Fain de tot! Multumesc de info! Trebe copiat tot ca altfel...iara se pierde continutul. Sa nu fie de la colivia rulmentului cu role, NN... P.S. cu rulmentii, da am vazut ca nu prea e cum da cartea, probabil versiuni diferite, disponibilitate a materialelor... Edited January 4 by Ion_Bumbu Quote Link to post Share on other sites
bcristian Posted January 4 Author Share Posted January 4 (edited) E o eroare in carte. Dimensiunile din tabel corespund cu realitatea, dar la dimensiunile alea corespunde 7207, ceea ce si exista. 7007 e 35 x 62 x 14 mm. Spanul nu e de la colivia rulmentului, pur si simplu cineva a bagat in prostie inauntru. Am turnat motorina si lasat ca voiam sa spal, si am constatat ca de fapt fundul cavitatii e vreo 20 mm mai jos decat credeam eu - era un strat gros de compozit bronz/alama cu ulei transformat in smoala. In care am gasit si un surub (da, nu piulita) T pt masa frezei :D Edited January 4 by bcristian Quote Link to post Share on other sites
znecula Posted January 14 Share Posted January 14 La 05.01.2021 la 0:22, bcristian a spus: E o eroare in carte. Dimensiunile din tabel corespund cu realitatea, dar la dimensiunile alea corespunde 7207, ceea ce si exista. 7007 e 35 x 62 x 14 mm. Spanul nu e de la colivia rulmentului, pur si simplu cineva a bagat in prostie inauntru. Am turnat motorina si lasat ca voiam sa spal, si am constatat ca de fapt fundul cavitatii e vreo 20 mm mai jos decat credeam eu - era un strat gros de compozit bronz/alama cu ulei transformat in smoala. In care am gasit si un surub (da, nu piulita) T pt masa frezei :D Daca e freza cumparata de la mine, se explica spanul din interior. La Tehnoton a lucrat numai in alama. Quote Link to post Share on other sites
bcristian Posted January 14 Author Share Posted January 14 Da, aia e. Ca a lucrat in alama e clar, de ce nu i-au pus un capac cand au frezat cu axul orizontal nu e clar :D Inventarul final al sapaturilor arheologice de pe fundul compartimentului: o piulita T cu un ax filetat M8 de vreo 60 mm lungime insurubat in ea, o piesa cu filet exterior de vreo 16 mm diametru si vreo 5 grosime, o piesa care cred ca e de la un fel de cuplaj axial de vreo 20 mm diametru si vreo 35 lungime. O chestie mica de alama, neindentificabila, pare neterminata sau rebutata. O bucata de folie de plastic. Si vreo jumatate de kg de span de alama. Daca tot am desfacut axul am zis ca poate ar fi o ocazie buna sa o si vopsesc, cat efort poate sa mai fie in plus? Evident ca mult mai mult decat parea, dupa cum ar fi trebuit sa stiu. :D Quote Link to post Share on other sites
znecula Posted January 18 Share Posted January 18 Crezi ca ii pasa cuiva de capace si alte alea? Abia cand nu mai mergea, se uita cineva la ea. Asa era pe vremea aia. Si ca sa fiu cinic in ziua de azi e si mai rau. Aproape ca nu mai sunt oameni calificati sa intretina astfel de utilaje. Atunci tot mai existau intr-o fabrica si cativa mecanici de intretinere. Quote Link to post Share on other sites
Ion_Bumbu Posted January 18 Share Posted January 18 Acuma exista garantie si suport de la furniziorul de utilaje! Se intimpla ceva dupa citeva zile trimite furnizorul pe .... Dorel-ul local! Quote Link to post Share on other sites
bcristian Posted Tuesday at 05:25 PM Author Share Posted Tuesday at 05:25 PM (edited) Freza nu avea unele piese (rulmentul axial si capacele) de la variatorul de turatie - era blocat pe o anumita pozitie. Cu ocazia asta m-am apucat sa-l fac functional. Mai simplu decat originalul - un capac ca o oala care sprijina si inveleste rulmentul axial. Un motiv important fiind si ca nu am material suficient de mare ca sa-l fac ca in desen. De care venind vorba, mie imi pare ca sunt mici greseli pe acolo: in desen carcasa e o singura piesa care cuprinde rulmentul de ambele parti. Si cum se baga rulmentul, prin teleportare? Si de ce piesa fixa freaca de umarul puliei mobile? Edited Tuesday at 05:30 PM by bcristian Quote Link to post Share on other sites
Ion_Bumbu Posted Tuesday at 05:30 PM Share Posted Tuesday at 05:30 PM La mine este varianta simplificata cu pulii in 3 trepte si motorul cu 2 viteze. Quote Link to post Share on other sites
bandutoiu Posted Tuesday at 06:10 PM Share Posted Tuesday at 06:10 PM Cred ca ati vrut sa scrieti fulii sa nu se inteleaga alceva Quote Link to post Share on other sites
yo9hrb Posted Tuesday at 06:18 PM Share Posted Tuesday at 06:18 PM In engleza ii zice pulley. Quote Link to post Share on other sites
Ion_Bumbu Posted Tuesday at 06:41 PM Share Posted Tuesday at 06:41 PM (edited) Domnule, fulia se pune la clop, eventual! https://dexonline.ro/definitie/fulie Se intelege exact ce trebuie de cine...trebuie. Ca le zicem fulii da, se foloseste ca sa nu ramina socat interlocutorul neinformat insa aici... Edited Tuesday at 06:50 PM by Ion_Bumbu Quote Link to post Share on other sites