Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
bcristian

Cum se demonteaza axul orizontal de la freza FU 12?

Recommended Posts

Habar n`am insa incerc sa fac miine niste foto din manual desi ... e ca pixul.

Din manual la arborele de frezare orizontala apare un rulment N.N 3007 KP51, scuze, e NN3009KP51 .

Totusi la cite versiuni sint s`ar putea sa fie alt rulment.

Cred ca are o flansa in interior si trebuie si aia desfacuta pe linga cea de la ISO 30.

 

Edited by Ion_Bumbu
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Rezolvat, poza din manual a fost de mare ajutor.

Apropos, la tabelul cu rulmentie e o greseala, T11 e de fapt 7207, dimensiunile sunt corecte.

 

50800540391_428e925d2f_z.jpg

 

Se scoate pulia spate (cu extractorul), pana si siguranta ei.

Se scot suruburile capacelor fata si spate.

Se scoate piulita spate si capacul exterior spate.

Se bate cu un ciocan de cupru axul din spate ca sa iasa prin fata. O sa iasa cu tot cu rulmentul fata si capacul exterior din fata.

Restul o sa ramana in batiu.

Se scoate piulita fata, pana de la pinion, si la urma rulmentul fata si capacul exterior.

 

Semeringul spate e 30 * 50 * 10.

Doi rulmenti 7207 spate in spate.

Rulmentul fata e NN3009KP51.

Semeringul fata e 55 * 70 * 7.

 

50800650582_ab0ecdd715_z.jpg

50799793543_6dfa1eed36_z.jpg

 

Plin de span fin de bronz/alama putea inauntru, probabil ca unul din proprietarii anteriori a frezat mult asa ceva cu axul orizontal, si nu a pus un capac ceva in locul capului vertical.

Edited by bcristian
Link to post
Share on other sites

Fain de tot!

Multumesc de info!

Trebe copiat tot ca altfel...iara se pierde continutul.

Sa nu fie de la colivia rulmentului cu role, NN...

 

P.S. cu rulmentii, da am vazut ca nu prea e cum da cartea, probabil versiuni diferite, disponibilitate a materialelor...

 

Edited by Ion_Bumbu
Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

E o eroare in carte. Dimensiunile din tabel corespund cu realitatea, dar la dimensiunile alea corespunde 7207, ceea ce si exista.

7007 e 35 x 62 x 14 mm.

 

Spanul nu e de la colivia rulmentului, pur si simplu cineva a bagat in prostie inauntru. Am turnat motorina si lasat ca voiam sa spal, si am constatat ca de fapt fundul cavitatii e vreo 20 mm mai jos decat credeam eu - era un strat gros de compozit bronz/alama cu ulei transformat in smoala. In care am gasit si un surub (da, nu piulita) T pt masa frezei :D

Edited by bcristian
Link to post
Share on other sites
La 05.01.2021 la 0:22, bcristian a spus:

E o eroare in carte. Dimensiunile din tabel corespund cu realitatea, dar la dimensiunile alea corespunde 7207, ceea ce si exista.

7007 e 35 x 62 x 14 mm.

 

Spanul nu e de la colivia rulmentului, pur si simplu cineva a bagat in prostie inauntru. Am turnat motorina si lasat ca voiam sa spal, si am constatat ca de fapt fundul cavitatii e vreo 20 mm mai jos decat credeam eu - era un strat gros de compozit bronz/alama cu ulei transformat in smoala. In care am gasit si un surub (da, nu piulita) T pt masa frezei :D

Daca e freza cumparata de la mine, se explica spanul din interior. La Tehnoton a lucrat numai in alama.

Link to post
Share on other sites

Da, aia e. Ca a lucrat in alama e clar, de ce nu i-au pus un capac cand au frezat cu axul orizontal nu e clar :D

Inventarul final al sapaturilor arheologice de pe fundul compartimentului: o piulita T cu un ax filetat M8 de vreo 60 mm lungime insurubat in ea, o piesa cu filet exterior de vreo 16 mm diametru si vreo 5 grosime, o piesa care cred ca e de la un fel de cuplaj axial de vreo 20 mm diametru si vreo 35 lungime. O chestie mica de alama, neindentificabila, pare neterminata sau rebutata. O bucata de folie de plastic. Si vreo jumatate de kg de span de alama.

Daca tot am desfacut axul am zis ca poate ar fi o ocazie buna sa o si vopsesc, cat efort poate sa mai fie in plus? Evident ca mult mai mult decat parea, dupa cum ar fi trebuit sa stiu. :D

50833721303_e7d5d4fcff_z.jpg

Link to post
Share on other sites

Crezi ca ii pasa cuiva de capace si alte alea? Abia  cand nu mai mergea,  se uita cineva la ea. Asa era pe vremea aia. Si ca sa fiu cinic in ziua de azi e si mai rau. Aproape ca nu mai sunt oameni calificati sa intretina astfel de utilaje. Atunci tot mai existau intr-o fabrica si cativa mecanici de intretinere.

Link to post
Share on other sites

Freza nu avea unele piese (rulmentul axial si capacele) de la variatorul de turatie - era blocat pe o anumita pozitie.

Cu ocazia asta m-am apucat sa-l fac functional. Mai simplu decat originalul - un capac ca o oala care sprijina si inveleste rulmentul axial. Un motiv important fiind si ca nu am material suficient de mare ca sa-l fac ca in desen.

De care venind vorba, mie imi pare ca sunt mici greseli pe acolo: in desen carcasa e o singura piesa care cuprinde rulmentul de ambele parti. Si cum se baga rulmentul, prin teleportare? Si de ce piesa fixa freaca de umarul puliei mobile?

 

50853240916_c9132609f7_z.jpg50853240916_c9132609f7_z.jpg50853240916_c9132609f7_z.jpg

eroare

50853240916_c9132609f7_z.jpg

 

 

Edited by bcristian
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines