Daniel_sv Posted January 1 Share Posted January 1 Salut. Vreau sa cumpar un invertor vfd pentru strungul meu care are prea putine viteze la universal. Vreau unul trifazic. Motorul are 1.1 cu 1.5kw. Am gasit https://www.ebay.co.uk/itm/292415252783?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&fromMakeTrack=true asta pe ebay. Oare face fata cu cei 2.2kw? Quote Link to post Share on other sites
iop95 Posted January 1 Share Posted January 1 Daca motorul are 1.5kW e ok un convertizor de 1.5kW. Gasiti si pe olx... Quote Link to post Share on other sites
Daniel_sv Posted January 1 Author Share Posted January 1 (edited) Acum 3 ore, iop95 a spus: Daca motorul are 1.5kW e ok un convertizor de 1.5kW. Gasiti si pe olx... Am zis sa las o rezerva de putere. Sanu fie fix si la o sarcina mai marisoara sa intre in protectie. Zic si eu... Pe olx sunt dublu la pret... Edited January 1 by Daniel_sv Quote Link to post Share on other sites
Mircea Posted January 2 Share Posted January 2 Cand introduceti parametrii motorului (putere, frecventa, tensiune, etc) in VFD, acesta va functiona in consecinta indiferent daca VFD-ul este de 1.5 sau 5kW. Deci, functiile lui de protectie vor avea aceleasi valori, asta daca nu introduceti in mod voit valori mai mari. Fiind intr-un strung, nu vad de unde nevoia de rezerva extra de putere. Oricum, acea putere trebuie sa fie, in primul rand, disponibila la nivelul motorului. Ce sens are sa fortezi un motor?! Pui unul suficient de puternic de la inceput. Quote Link to post Share on other sites
alex.cselenyi Posted January 2 Share Posted January 2 La multi ani! Deduc,din enuntul initiatorului,ca motorul in discutie este un motor cu 2 turatii.Daca este asa,e si mai bine,fiindca poti sa tii motorul cat mai aproape de zona de cuplu maxim.Pentru asta iti trebuiesc si cei 3 contactori de cuplare a celor 2 turatii si un invertor care sa stie sa gestioneze 2 motoare cu parametrii diferiti.Practic,in aceasta aplicatie avem 2 motoare intr-unul singur. Intrebarea este ce regim de functionare are motorul?Respectiv regimul de pornire-oprire.In functie de regimul de functionare al motorului se dimensioneaza invertorul.La un regim usor,"light duty",poti merge catre 100% incarcare a invertorului,desi nu este recomandabil.Daca,in schimb,regimul este unul greu,"heavy duty",atunci si invertorul trebuie dimensionat ca atare,cu o rezerva de putere pt. a face fata regimului de functionare.Mai multe detalii ar fi de folos pt. a va putea ajuta. Eu lucrez cu invertoare de la Delta de ceva vreme si sunt multumit de ele.Au cel mai bun raport pret-calitate.In Romania,firma Quadra Electric este distribuitor Delta. Quote Link to post Share on other sites
iop95 Posted January 2 Share Posted January 2 Acum 10 ore, Daniel_sv a spus: Am zis sa las o rezerva de putere. Sanu fie fix si la o sarcina mai marisoara sa intre in protectie. Zic si eu... Pe olx sunt dublu la pret... Orice convertizor are o rezerva legata de curentul nominal, de regula 150% pana la 1min. Legat de putere... problema e legata de temperatura la care ajunge intr-un anumit regim de functionare, respectiv conditii de racire. Si proiectantul strungului a ales un motor cu o rezerva de putere... deci motorul nu dezvolta 1.5kW in regim continuu. Quote Link to post Share on other sites
alcon Posted January 5 Share Posted January 5 Acest VFD ar fi bun? Quote Link to post Share on other sites
Daniel_sv Posted January 6 Author Share Posted January 6 La 05.01.2021 la 18:50, alcon a spus: Acest VFD ar fi bun? e vorba de altfel de vfd. Quote Link to post Share on other sites
znecula Posted January 8 Share Posted January 8 In principiu sunt bune atât timp cât faci setările corecte funcție de parametrii motorului. Toate fac cam același lucru. Quote Link to post Share on other sites
alex.cselenyi Posted January 9 Share Posted January 9 Pana la urma cum a ramas?Motorul este cu 2 turatii?Ce regim de functionare are?Adica ai ambreiaje fata-spate sau pornesti direct din motor? Quote Link to post Share on other sites
Daniel_sv Posted January 9 Author Share Posted January 9 (edited) Acum 9 ore, alex.cselenyi a spus: Pana la urma cum a ramas?Motorul este cu 2 turatii?Ce regim de functionare are?Adica ai ambreiaje fata-spate sau pornesti direct din motor? a ramas sa mai studiez. da motorul este cu 2 turatii...nu am ambreiaje, porneste direct in sarcina..... desi strungul original avea o pedala ceva insa nu am mai facut-o sa functioneze deoarece are niste piese lipsa. oricum convertizorul stie sa porneasca progresiv ca am unul la freza doar ca acolo este pentru avansul la masa si motorul este 3x220. apropo ala tot cu doua turatii este si merge cu convertizorul pe aceleasi setari si nu a facut nici o problema pana acum....hmmm Edited January 9 by Daniel_sv omis un raspuns Quote Link to post Share on other sites
alex.cselenyi Posted January 9 Share Posted January 9 La motorul de avans de la freza ai un regim de functionare mediu spre usor,respectiv porneste in rampa fara sarcina,doar cu cutia de viteze dupa el.Oprirea poate fi libera,avand cuplare si decuplare mecanica a sarcinii.Pe cand la strung,regimul de functionare este unul greu,mai ales in regim de filetare sau de oprire de urgenta.Obligatoriu iti trebuie si rezistenta de franare.Iti recomand sa folosesti ambele turatii.Daca folosesti doar turatia mica a motorului,la turatii mari nu vei avea cuplu suficient.Daca folosesti doar turatia mare a motorului,la turatii mici nu vei avea putere. Quote Link to post Share on other sites