Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
Buzatu

Invertor sudura Wurth MiniMax160, putere slabă..

Recommended Posts

Va salut ! Am un invertor de sudură Wurth MiniMax 160, care nu îmi mai da arc la intensitatea de dinainte  ! Cineva în Craiova care mă poate ajuta, cu un număr de telefon  ? Codul din înăuntru este Europower CSO 1GP 10 ! Va multumesc frumos  !

Link to post
Share on other sites

O poză cu interiorul, mai ales placa electronică, ar fi utilă.Am mai reparat din astea, dar sunt unele de evitat, cele cu tranzistori de putere tip SMD lipiţi direct pe radiator.

Poza o poţi pune aici:https://imgur.com/upload

Apoi dai click dreapta pe imaginea încărcată acolo, alegi ,,Copy image location,, sau ,,Copy image,, şi dai ,,Paste,, pe postarea din forum, astfel imaginea apare direct.

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Buzatu a spus:

Va salut ! Am un invertor de sudură Wurth MiniMax 160, care nu îmi mai da arc la intensitatea de dinainte  ! Cineva în Craiova care mă poate ajuta, cu un număr de telefon  ? Codul din înăuntru este Europower CSO 1GP 10 ! Va multumesc frumos  !

http://imgur.com/a/hVyCT8f

Znt5Nvk.jpeg

Edited by validae
Link to post
Share on other sites

Am luat eu la serviciu invertorul descris mai sus ca să-l testez.E foarte bine realizat, uşor accesibil la tranzistori şi diode, are sursa auxiliară cu transformator, nu în comutaţie.

La o primă verificare, tensiunea în gol e de 47-48V exact cum specifică şi pe etichetă.Am găsit releul de pornire cu contactele foarte arse, lucru ce mi-a dat speranţa că va fi uşor de reparat.Am înlocuit releul cu unul identic, dar problema lipsei de putere persistă.Am deconectat pe rând diodele şi măsurat, toate dau bine, tranzistorii la fel.Ledul de supratemperatură/avarie nu se aprinde deloc.

Invertorul reglează întrucâtva curentul, dar la valori cu mult sub cele normale şi înscrise pe eticheta potenţiometrului.De exemplu, pe poziţia de 80-90A, sudând cu electrod de 2,5mm nu am măsurat curent mai mare de 30-50A. Cu electrozi de 3,25 curentul nu a trecut de 75A indiferent de electrodul folosit chiar dacă potenţiometrul era reglat la maximum 160A.Tensiunea în sarcină (cu electrod în arc) ajunge între 15-19V.Posesorul mi-a spus că la început aparatul suda excelent, dar după o repriză de sudură cu electrozi de 3,25mm a survenit brusc problema asta a scăderii curentului, practic aparatul cam lipeşte electrozii ,,din start,, iar ca ca să poţi suda cât de cât, trebuie să ridici imediat după amorsarea arcului electrodul la circa 1mm deasupra sudurii, altfel se lipeşte imediat, nu te lasă să atingi electrodul de material.Am sudat cu aparate mult mai proaste constructiv şi mult mai ieftine comparabil cu cel de faţă, dar fenomenul ăsta nu l-am mai întâlnit încă, oricum specific clar că repar doar ocazional invertoare.Tot ce am reparat până acum au avut tranzistori/driver arse, sursa auxiliară arsă, defecte frecvente.Placa e absolut impecabilă, niciun semn de încălzire exagerată, nu are lipituri reci, tensiunea de alimentare a electronicii e de 15V stabilă, stabilizatorul fiind un LM7815.O să-i verific şi formele de undă mâine, că am osciloscopul în altă locaţie, deşi probabil că sunt şi ele OK, cred că mai degrabă problema e pe circuitul de reglaj al curentului sau de antistick.Nu am găsit încă schema lui, iar din ce am citit zilele astea prin secţiunea Tehnica Sudurii am dat peste o postare de-a lui @gauss în care spunea că Wurth MiniMax 160 ar fi făcute pe şasiul de la Fimer TX161 .Dar nici pe aia n-o găsesc, dar în principiu schema ar trebui să fie asemănătoare cu cele mai multe invertoare, doar ceva valori şi componente fac diferenţa.Integratul invertorului e un UC3856N plus două LM324.Tranzistorii sunt 8 bucăţi IRG4BC40W iar diodele 3 bucăţi STTH6003CW.

Edited by validae
Link to post
Share on other sites

A mai întâlnit cineva fenomenul ăsta la invertoare ?, ori dacă are cineva un releveu al părţii de reglaj la Fimer TX161, că trebuie să stau cu lupa la ochi ca să urmăresc traseele alea, nu mai am 20 de ani..

Link to post
Share on other sites

Singura problema asemanatoare a fost la un invertor no name a unu prieten, din 4 condensatori de filtraj 2 erau fara capacitate.

In rest am avut potentiometrul defect la al meu insa ala tinea curentul la 100Adc, avea rezistenta parelel cu potentiometrul.

Link to post
Share on other sites

Printre primele mele verificări a fost şi valoarea potenţiometrului, dar e în parametri.Am avut probleme cu unul chiar la un invertor de la serviciu, dar aci n-a fost cazul.Voi da jos şi condensatorii de filtraj, posibil să fie şi de la ei, fiindcă aparatul are ceva timp de utilizare, omul zice că l-a luat SH...

Link to post
Share on other sites

Cred  ca defectul nu poate fi decat in secundarul trafului de curent!In atasament este schema unui invertor cu 3846 ,nu 3856 ,insa principiul de reglare a curentului ,presupun ca este acelasi.Concret ,pe baza schemei atasate  ,cred ca ar fi vorba de rezistenta R35 intrerupta.In invertorul din acest topic ,e vorba de echivalentul rezistentei R35 din schema atasata.

 

De identificat traful de curent ,puntea din secundarul acestuia si rezistenta de sarcina ! Si apoi sarbatorit!:aplauze:aplauze.

3846.thumb.jpg.9fa48a7ed8dc29450cf0951059d94dab.jpg

Edited by nel65
Link to post
Share on other sites

Mulţumesc mult de intervenţie.Cum scrisesem şi în primele postări, tot prin partea de citire/reglaj curent mă aşteptam să fie ceva, dar niciodată nu neglijez chestiile banale, că m-am mai făcut odată de ruşine cu o maşină de spălat ce avea tocmai periile la limită, eu verificasem ,,la sânge,, electronica şi nu-i găsisem nimic, dar motorul l-am inspectat cam ,,pe fugă,,.Când a venit un depanator de maşini specializat (din ăla de trăieşte din asta) s-a uitat direct la perii, ce să vezi....erau fix la limita funcţionării, eu nu am observat.De atunci indiferent de simptomele unei maşini, primii verificaţi sunt motorul şi periile de cărbune....că din greşeli învăţăm, nu ?

Am testat azi şi condensatorii de filtraj, arată impecabil ca şi capacitate/ESR.Era ultima speranţă că va fi ceva rezonabil...dar trebuia să dau şi de un defect ,,adevărat,, nu ?

Traful de curent sare în ochi la propriu de cum deschizi carcasa, e montat pe unul din cablurile din primarul trafului.Voi verifica şi acolo, din păcate azi am lucrat la el ,,printre picături,, fiindcă aseară mi-a adus o cunoştinţă un tv cu condensatori umflaţi în sursă, iar dimineaţă cînd deja desfăcusem invertorul şi eram cu el împrăştiat, vine altă cunoştinţă de peste drum, cu o cheie de Ford ce nu mai funcţiona.Am pierdut cel puţin o oră chiorându-mă la traseele cheii ăleia, noroc că eu am şi un Ford şi am bunghit-o imediat ce defect are, din păcate a trebuit să bibilesc ceva cu penseta prin ea, dar am dovedit-o.Acum, după o pauză de prânz, mă voi îndrepta cu atenţie maximă spre acest invertor...

Link to post
Share on other sites

La multe invertoare ,rezistenta asta este din 2 sau 3 bucati in paralel.E foarte posibil sa nu fie toate arse ,in cazul asta rezistenta echivalenta este marita si plaja de curent se poate regla doar la curenti de iesire mici!

Link to post
Share on other sites

Am verificat rezistenţa de sarcină a trafului de curent, are 56 Ohmi şi măsurat real, cam 54.Mai e în paralel una ,,de ajustare,, de 270 Ohmi, e bună şi aia, are circa 260.Mă aşteptam să fie uşor mărită valoarea, dar e cam invers.Cred c-o să jonglez mâine cu cea de ajustare, pun un potenţiometru semireglabil şi văd dacă influenţează vizibil curentul maxim.Tura trecută am fost singur la serviciu şi kilometrii făcuţi prin/pe/printre locomotive m-au cam epuizat, azi n-am prea fost bun mai de nimic.

Din ce am văzut, există un semireglabil pe placă prin zona de interes, dar poziţia incomodă plus faptul că trebuie să lucrez numai cu lupa fiindcă am trecut de 50 de ani....mă cam face să evit să mai scot ,,releveuri,, la scheme din astea înghesuite.Văd totuşi că semireglabilul e conectat la traful de curent, am luminat dedesubt cu lanterna.Padurile colorate în galben de deasupra celor patru diode ale punţii, sunt puctele de conectare a secundarului trafului de curent.

3p59r72.jpg

zipGEpu.jpg

Edited by validae
Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, validae a spus:

Am verificat rezistenţa de sarcină a trafului de curent, are 56 Ohmi şi măsurat real, cam 54.Mai e în paralel una ,,de ajustare,, de 270 Ohmi, e bună şi aia, are circa 260.Mă aşteptam să fie uşor mărită valoarea, dar e cam invers.Cred c-o să jonglez mâine cu cea de ajustare, pun un potenţiometru semireglabil şi văd dacă influenţează vizibil curentul maxim.Tura trecută am fost singur la serviciu şi kilometrii făcuţi prin/pe/printre locomotive m-au cam epuizat, azi n-am prea fost bun mai de nimic.

Din ce am văzut, există un semireglabil pe placă prin zona de interes, dar poziţia incomodă plus faptul că trebuie să lucrez numai cu lupa fiindcă am trecut de 50 de ani....mă cam face să nu mai scot uşor ,,releveuri,, la scheme din astea înghesuite.

Dl.Vali, o dovediți dvs. dumneavoastra problema ! Probabil o să postati la final cauza, poate vor mai fi pe viitor si alții care vor întâmpina această dilemă  !

Acum 5 ore, nel65 a spus:

La multe invertoare ,rezistenta asta este din 2 sau 3 bucati in paralel.E foarte posibil sa nu fie toate arse ,in cazul asta rezistenta echivalenta este marita si plaja de curent se poate regla doar la curenti de iesire mici!

 

Link to post
Share on other sites

Pentru verificarea buclei de reglaj curent ,se poate testa usor ,prin scoaterea trafului de curent .Ar trebui ca invertorul sa livreze puterea maxima !!!Daca se comporta la fel si fara traf de curent (curent mic de sudare,eventual nereglabil),defectul e in alta parte.Test scurt ca durata ,1-2 secunde.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines