roka Postat Noiembrie 2, 2020 Partajează Postat Noiembrie 2, 2020 Bună ziua, Mă puteți ajuta în a identifica această componentă (cea arsă) ? Nu știu dacă face vreo diferență, dar sunt foarte începător, mai mult amator chiar. Încărcătorul acumulatorilor bormașinii tatălui meu nu mai funcționează și, desfăcându-l, am observat că are un rezistor (cred) ars. Mi-ați putea spune ce fel de rezistor este ? Eu bănuiesc că este unul de 200k, dar o părere de la specialiști m-ar asigura dacă am bănuit bine sau nu. De asemenea, dacă am postat aiurea, îmi cer scuze și rog un moderator să mute topicul in secțiunea potrivită. https://ibb.co/vvcVBFY Citează Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 2, 2020 Partajează Postat Noiembrie 2, 2020 (editat) Acolo ai un rezistor cu valoare mică, probabil de cel mult câteva zeci de Ohmi.Am un astfel de încărcător dar e la serviciu şi deşi am mai reparat din astea, din comoditate nu am scos şi valorile din schemă, ar fi fot util acum.Ca să-ţi faci idee de valoare, scoate acel rezistor de pe placă, curăţă-l cu grijă de vopsea şi pune testerul de la multimetru (setat pe gama de 200 Ohmi) pe unul din capete şi la mijlocul rezistorului.E posibil să găseşti zona întreruperii, uzual ea este la mijloc, unde stratul rezistiv e mult mai subţire.Dacă faţă de unul dintre terminale şi mijloc găseşti o valoare, noteaz-o şi dublează-i valoarea, apoi cauţi un tabel cu valori standard de rezistori şi vezi care e cea mai apropiată valoare standard.Sunt şanse foarte mari să nimereşti astfel valoarea căutată.Din ce a mai rămas din codul culorilor nu putem şti decât toleranţa, de 1%.Dacă ai răbdare să scoţi schema, de altfel foarte simplă, putem deduce cam ce valoare ar trebui să aibă.Asta, cunoscând tensiunea de încărcare şi capacitatea acumulatorului.Să verifici şi tranzistorul acela, sau să pui seria lui, să vedem ce este şi dacă mai e pe treaba lui... Editat Noiembrie 2, 2020 de validae Citează Link spre comentariu
BRANCA Postat Noiembrie 2, 2020 Partajează Postat Noiembrie 2, 2020 (editat) Incearca sa masori cum iti indic eu.Pui un tester de la multimetru pe capul stanga la rezistenta si celalalt tester cu lama unui cuter pe mijloc.Daca nu poti citi nimic muti testerul pe capul dreapta la rezistenta.Tot asa cu lama cuterului pe mijloc.Valoarea citita o inmultesti cu 2. Se foloseste lama cuterului findca asa poti face mai usor contact cu rezistenta. Vad ca a postat Validae pana am batut eu... Editat Noiembrie 2, 2020 de BRANCA Citează Link spre comentariu
Усилитель Postat Noiembrie 2, 2020 Partajează Postat Noiembrie 2, 2020 200k e imposibil....la valoare asa mare curentul este prea mic ca sa se depaseasca cei 0.5w si sa se arda .Valoarea nu se poate aprecia asa ,mai ales ca culorile sunt disparute,Pt un amator fara experienta nu ai solutii mari de reusita , mai ales ca ar trebui verificate si restul pieselor : tranzistor ,dioda .Valoarea ar fi undeva intre 10 ohmi si cateva sute de ohmi .Asa cum ai fotografiat placuta ,iluminezi din spate si faci pe hartie o schema cu piesele si legaturile ,apoi se poate afla rolul rezistentei si valoarea aprox. Daca ai un multimetru , cureti usor rezistenta arsa ,masori jumatate sau o treime din ea de la careva capat , inmultesti cu 2 respectiv 3 valoarea masurata si ai cea initiala. Citează Link spre comentariu
dan cod Postat Noiembrie 2, 2020 Partajează Postat Noiembrie 2, 2020 68 ohmi încearcă. Citează Link spre comentariu
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.