Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
DjOhms

Zgmot pe bucla de masa/negativ, BMW E90.

Recommended Posts

Buna tuturor si bine v-am gasit.

 

Am o problema cu, care imi bat capul de ceva timp, in sensul ca din cand in cand, cand am timp, ii caut rezolvarea.

Practic este vorba de un zgomot ca de paraziti, sau parazitar l-as numi, pentru ca dupa toate cate am incercat aproape nimic nu s-a modificat in bine, dar nici mai rau.. si nu ii pot gasi sursa, alta decat datorata alimentarii anumitor module ale masinii..

 

Prin urmare (fara sa stiu ca o sa intampin asa dificultate) mi-am dorit demult sa schimb tot sistemul audio din masina cu un sistem instalat de mine personal. Ies din discutie, ca fiind cauzatoare sau sursa zgomotului, amplificatorul de putere din portbagaj si HU - Head Unit-ul. Acestea nu introduc nici un zgomot; le-am conectat impreuna; zero zgomot.

 

...Dar de aici ideea de sistem audio dorit de mine se complica in sensul ca pe lantul audio stereo am intercalat un sistem/modul facut de mine personal pentru folosinta in casa, acesta la fel, nu introduce nici un zgomot in sistemul de amplificare cand este alimentat de la priza cu un alimentator banal de 12V. Practic acesta este un modul surround capabil sa separe semnalul stereo de nivel mic in 4 canale audio: doua pseudo-stereo (nu stiu cum le-as putea descrie altfel) sau Hall si alte doua canale diferite: un canal reproduce vocea umana si este amplasat in fata-central avand control de volum separat de la zero la maxim iar celalalt canal este ceea ce s-ar numi Echo care se accentueaza o data cu efectul introdus de efectul dat prin 1 din cele 3 efecte de selectat: Music, Movie, Simulate. 

 

Cum acest modul Surround este situat intre iesirea stereo RCA din HU Clarion CZ505E si intrarea (cu iesirea Hall) intr-un amplificatorul de putere clasa A-B [avand patru canale complet independente cu posibilitate de intarziere a semnalului intre canale (..cu efect de procesor de sunet... functie nefolosita, inactiva in prezent..)] care amplifica semnalul pentru 4 difuzoare de pe usi fata/spate(prin doua iesiri spre difuzoare..- difuzoare legate in paralel pentru usi) si alte doua iesiri ale amplificatorului pentru alte doua difuzoare de bass de sub scaune.

 

Si tot din modului Surround mai sunt 2 iesiri (ce necesita amplificare), una pentru difuzorul din bord si una pentru centru in spate, in punctul cel mai indepartat posibil. 

Aceste doua difuzoare sunt conduse de un mic amplificator audio (no-name) unguresc, din cercetarile de pe net.. amllificator specific auto, cu fire alimentare de permanent si remote.. care este montat cat am putut de bine si departe de cablajul masinii..

 

Acum, zgomotul se manifesta preponderent din/prin amplificatorul unguresc, ca si nivel de ne-ignorat!

 

..Am incercat de cateva ori sa re-rutez cablurile de alimentare prin bord separat, prin aer, temporar..; nici o schimbare, acelasi zgomot.

Am adugat niste transformatoare care le-am gasit la magazine care vand fel de fel de izolatoare galvanice; o schimbare am remarcat,  zgomotul parca s-a diminuat putin.. de aceea am pastrat unul din transformatoare..

 

..Am incercat sa folosesc doua convertoare DC-DC de 12V din categoria cu masa izolata, unul sa alimenteze modulul Surround, unul amplificatorul cel mic din bord; tot fara succes.

 

Ultima incercare a fost si asa a ramas in prezent:

Am cumparat patru convertoare ADC si DAC care suporta 2 canale LPCM care se conecteaza prin conexiune Toslink cu scopul de a izola complet orice posibilitate de transmitere a zgomotului prin cablu RCA; fara succes..

 

Se pare ca in concluzie, tot zgomotul se propaga cel mai probabil prin cablul de minus.

 

Va supun atentiei zgomotul cu care ma confrunt, doar la volum destul de mic.

Zgomotul nu creste in intensitate cu volumul.

 

 

Va invit sa va dati cu parerea.

Daca mi-ati putea sugera un mod de a cauta (trace) acest semnal parazit (indeosebi cel care se aude la inceput), v-as ramane recunoscator mult timp!

 

 

Edited by DjOhms
gramatica, rearanjare a ideilor
Link to post
Share on other sites

Posted (edited)
La 06.10.2020 la 6:58, Усилитель a spus:

Firul de masa la amp in masina trebuie sa fie gros si cat mai scurt ,max 50cm......

Am inteles.

Recunosc ca nu este prea gros firul de masa la amplificator.. o singura data s-a ars siguranta dedicata lui; o siguranta dedicata lui, de 15 Amp.

 

Ma gandesc ca daca zgomotul acesta ciudat nu e dat de amplificator (avand in vedere ca am conectat amplificatorul si direct la Clarion.. ca sa ma lamuresc.. si nu se auzea nici un zgomot pe fundal..) poate nu e cablu de minus al lui cel de vina; dar poate ma si insel..

 

Ideea principala, scopul principal al topicului meu este acela de a reusi si cu sugestii de la voi sa pot sa "trace" zgomotul cu, ceva echipament..

Recunosc in momentul de fata nu am nici un osciloscop. Ma intreb daca un osciloscop ar putea detecta sursa mai exact..?

 

Cea de-a doua abordare ar fi sa fac cumva si sa izolez ECRANAND fiecare din cablurile de minus folosind ceva gen cablu coaxial.., si acesta doar pe "ruta" alimentarii mici: alimentare surround si alimentare amplificator bord.

Iar aceste fire ecranate (ecranul lor sa fie legat impreuna la un punct comun) sa tina departe interferenta asta ciudata..

 

Amplificatorul din masina este:

https://www.bassfacecaraudio.co.uk/product/sq41-class-ab-432-channel-bridgeable-stereo-12v-power-amplifier-with-dsp-pc-software-control-440w-verified-rms-power-output/sq41

Acum, daca contravine regulilor forumului adminii pot sterge linkul. Oricum amp-ul nu se mai face..

Edited by DjOhms
..gramatica
Link to post
Share on other sites

Pe firul de masa nu se pune siguranta, nu se ecraneaza, nu ai scris ce lungime are. Gros inseamna min 4mm diametru cupru.Se trage cat mai scurt la tabla de caroserie cea mai apropiata, se pune surub cu piulita, saiba, papuc de 6mm, tabla caroserie curatata supermega de vopsea. Am mai vazut amplif de masina la care minusul la un moment nu a facut contact, a luat minus prin masa cablului de semnal si s-a ars o portiune de circuit. Trebuie verificat vizual daca este in ordine placa. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 36 minute, Усилитель a spus:

Pe firul de masa nu se pune siguranta, nu se ecraneaza, nu ai scris ce lungime are. Gros inseamna min 4mm diametru cupru.Se trage cat mai scurt la tabla de caroserie cea mai apropiata, se pune surub cu piulita, saiba, papuc de 6mm, tabla caroserie curatata supermega de vopsea. Am mai vazut amplif de masina la care minusul la un moment nu a facut contact, a luat minus prin masa cablului de semnal si s-a ars o portiune de circuit. Trebuie verificat vizual daca este in ordine placa. 

Deci cred ca sarma acum e de 2.5mm.. 

Nu am zis ca am pis siguranta pe minus. Nici prin gand..

Siguranta e pe fir practic conectata pe borna de + a bateriei foarte aproape de borna bateriei (ca sa protejeze cablu de orice scurt la masa masinii..) care baterie e in portbagaj la bmw.. iar minusul tot acolo .. sa zic ca au 1m amandoua firele..

Desigur cablu de Remote al amplificatorului e tras in fata sub bord..

Edited by DjOhms
Link to post
Share on other sites

 *Recunosc ca nu este prea gros firul de masa la amplificator.. o singura data s-a ars siguranta dedicata lui; o siguranta dedicata lui, de 15 Amp.*

Formulare derutanta..... 

Incearca si la unitatea din fata o sarma scurta de la carcasa la sasiu, ajunge 2.5mm.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines