Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Perii carbon stabilizator tensiune


Postări Recomandate

Am un stabilizator de tensiune cu servo și până la un moment dat a funcționat foarte bine, nu am avut nicio problemă . La un moment dat s-a defectat un releu si bâzâia foarte tare, am cumpărat unul identic, l-am schimbat si s-a rezolvat. Până într-o zi când s-a blocat. L-am desfăcut si am observat că una din perii stătea înclinat, se tocise sub formă unghiulară și nu mai putea culisa (peria culisa împinsă de un arc pe un canal paralelipipedic). Întrebarea mea este de unde pot procura perii de schimb. Am cautat pe net dar nu am gasit. periile sunt cu un radiator cu tot. Aș putea sa adaptez alte modele dar poate gasesc originale sau ceva aftermarket. Momentan am rezolvat, am pilit peria și am rezolvat poziția ei care era dată de poziția proastă a arcului. Atașez poze poate știe cineva unde pot gasi perii.

 

WhatsApp Image 2020-08-29 at 14.05.29 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-29 at 14.05.29.jpeg

WhatsApp Image 2020-08-29 at 14.05.30.jpeg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

 Taraxus.M-as mira sa gasesti.Astia sunt cu..."altul la rand"!Eventual sa-i intrebi pe cei ce vand,imposibil sa nu aiba service.Sau sa cauti in nestire cu "carbon brushes for"...

 Cred ca cel mai sanatos cautate perii in comert si ajustate cu pila.

Link spre comentariu

Trebuie sa cunosti duritatea acelor carbuni daca ii inlocuiesti cu altii. Un carbune mai dur cu un arc mai tare, adica o forta de apasare mai mare va duce la distrugerea colectorului. Eu am facut treaba asta odata in tinerete, la un motor...am pus alti carbuni identici ca marime dar diferiti ca duritate, cumparati din piata. Nu m-am gandit atunci pe moment ce se poate intampla....si s-a intamplat....a fost ultima data cand am putut folosi acel motor...s-a ales praful de colector.

De preferat sa-i cumperi motorului  carbunii originali de la producator. Eu numai asa fac de atunci cu intamplarea....ma asigur inainte de a cumpara un motor sau scula electrica ca exista pe piata piese de schimb....in special carbunii.

Editat de mac01
Link spre comentariu

E vorba de peria de la cursorul autotrafului, nu de perie motor. Nu ca nu ar fi important, dar regimul de mers e cu totul altul. Eu m-as axa mai mult pe latura rezistiva a materialului pt perie. Nu degeaba este si un radiator pe acolo.

Editat de doru3160
Link spre comentariu
1 oră în urmă, doru3160 a spus:

E vorba de peria de la cursorul autotrafului, nu de perie motor. Nu ca nu ar fi important, dar regimul de mers e cu totul altul. Eu m-as axa mai mult pe latura rezistiva a materialului pt perie. Nu degeaba este si un radiator pe acolo.

Da e vorba de periile care culisează pe autotraf - sa masor duritatea, nu știu cum aș putea, sa zicem ca o masor cu un aparat Brinell, partea cea mai neplăcută este că aceel cărbune este prins cu o bridă de alamă sau bronz și prin acea bridă iese cablul împletit de cupru și tot ansamblul este prins de radiator, probabil că este băgat la cald pt că nu se vad lipituri. Ce se vede în prima poză este un ansamblu rigid perie+radiator care culisează sus - jos pe o bridă de aluminiu care e prinsă de plasticul ăla portocaliu. Dacă nu găsesc originali cred ca mai bine cumpăr alt stabilizator. Oricum ăsta și-a făcut treaba f bine.

Link spre comentariu

Problema este nu de duritate, sau asta ar fi pe planul 2. Important este sa poti realiza la o perie manufacturata, trecerile de la conductor la suport si in final la perie, cu pierderi mici de rezistenta, pt ca altfel sigur vor apare incalziri excesive, si pana la urma scantei. Cred ca peria aia  se gaseste cu tot subansamblul radiator-suport, sau asa ar trebui sa se gaseasca, n-o sa gasesti doar carbunele. Pt curenti mici, probabil nu vor fi probleme, dar cand ii vei solicita spre maxim cat poate debita, sigur contactele si materialul din care e facuta peria va avea un cuvant de spus. Ca un compromis, pt ca oricum scula este indisponibila in forma asta, as incerca perie din cupru grafitat, gen cum se gasea la electromotoarele de la masini. Poate fi mai dura decat una din grafit, dar cu siguranta la capitolul rezistenta sta mai bine decat una din grafit.

Editat de doru3160
Link spre comentariu
Acum 1 oră, doru3160 a spus:

..........., as incerca perie din cupru grafitat, gen cum se gasea la electromotoarele de la masini. Poate fi mai dura decat una din grafit, dar cu siguranta la capitolul rezistenta sta mai bine decat una din grafit.

La perie de cupru grafitat m-am gândit și eu.

Link spre comentariu
Acum 10 ore, valivoi a spus:

 

Acum 11 ore, valivoi a spus:

Cam ce dimensiuni ar avea peria,dupa ochi cred ca ar putea fi facuta din 1/2 perie de triodina.

Sau de U650

am sa comand de pe Aliexpres , cred ca e cea mai bună variantă - chiar dacă vor fi abateri de la lățime le voi corecta prin pilire, important este sa le pot introduce in radiator sau acesta:

 

Cred ca am sa comand din cele cu tot cu radiator de la primul link sau

https://fr.aliexpress.com/item/32827228136.html?spm=a2g0w.12057483.0.0.5b5c5c4a0YrObD

 

Prețul este mai mare dar asta este, cheltuiala este pe lungă durată și mă scutește de cheltuieli mai mari.
Mulțumesc de răspuns

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări