Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
Guest

Reparatie ECU Siemens

Recommended Posts

Dragii mei mici magicieni

Pasiunea pentru electronica a ramas in suflet dar viata a facut sa urmez alta cale.... prin care sa-mi servesc patria. 

Nu am echipamentele necesare si nici nu mi-am mai exersat veleitatile de sferto-electronist de multi ani... asa ca vreau sa las pe mana dumneavoastra urmatorul proiect, EVIDENT contra cost si n-am sa comentez asupra sumei pe care mi-o veti cere oricare ar fi ea.

.

Am un Citroen C3 1.4 diesel din 2004 cu calculator ECU de Siemens care s-a ars.

Am cumparat un ECU nou si masina functioneaza. Nu asta este problema, avem oricum o alta masina de folosinta zilnica.

.

Dorim sa reparam Citroen-ul, buburuza noastra, pentru ca are o valoare emotionala care nu se poate masura in bani si este incarcata cu 16 ani de amintiri. De aceea dorim sa pastram majoritatea componentelor originale, inclusiv ECU. La service-uri stiu ce oameni sunt asa ca mi-e greu sa mai apelez la ei.

Eu stiu si inteleg ca se poate repara dar, cum va spuneam, am lasat de mult electronica si am nevoie de niste magicieni precum Dumneavoastra sa repare placa.

 

Ca sa va faceti idee:

Masina a fost la tinichigiu (sudura!!), am luat-o pe seara, totul ok, am fost la cumparaturi am stat doua ore... apoi am gasit-o fara baterie in parcare, era si noapte, i-am dat curent de la alta masina, probabil in disprare am facut scurt pe undeva , poate am si pus invers firele??, nu stiu ce am facut... era noapte. Dupa ce a luat curent a mers un minut si a murit....

 

Are ECU nou dar il vreau pe al ei, nu ar mai fi ea daca tot schimb.

 

Va astept cu drag sa-mi spuneti daca va angajati la reparatia acestui ECU si voi veni cu detalii. Locuiesc in Bucuresti si sunt disponibil sa ne vedem oricand.

 

Multumesc, 

Madalin

 

 

 

 

 

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Vă putem ajuta mai uşor dacă în prealabil veţi da jos capacul ECU şi faceţi o poză  clară de aproape.Am o bănuială, dar fără o privire înăuntru nu pot să mă pronunţ.E posibil să fi scurtcircuitat o diodă Transil de protecţie la supratensiuni, prin montarea greşită a bornelor.Aţi putea să înlocuiţi singur acea diodă, dacă ea e de vină..

Link to post
Share on other sites

Sigur, o sa fac asta. Nu sunt acasa pana luni dar cand ajung am sa il desfac, cu mare grija caci e sigilat... si fac poza.

Link to post
Share on other sites
16 hours ago, MadalinM said:

apoi am gasit-o fara baterie in parcare, era si noapte, i-am dat curent de la alta masina, probabil in disprare am facut scurt pe undeva , poate am si pus invers firele??, nu stiu ce am facut... era noapte. Dupa ce a luat curent a mers un minut si a murit....

 

 

 

 

 

Dacă erau bornele de alimentare la baterie inversate, nu mergea nici 10 secunde

Link to post
Share on other sites

Nu crapă, dar se poate scurtcircuita dioda de protecţie la supratensiuni şi ulterior poate se întrerupe cablajul de plus.Ţin minte că acum mai mulţi ani a venit cineva cu un ECU ce suferise problema asta, omul se pare că scosese borna bateriei în timp ce motorul mergea şi tensiunea a crescut brusc la valori ce au dus la străpungerea diodeiTransil.

Link to post
Share on other sites
14 hours ago, sesebe said:

Nici macar nu ai precizat tipul ECU-ului, modelul/codul.

Rezolv maine cu pozele. Promit. E un siemens sid 804 parca. Poate ar fi mai bine sa il desfaceti voi sa nu stric ceva ca pare foarte bine inchis. Nu stiu ce pot sparge pe placa daca bag surubelinta. Initial o sa vi-l arat asa nedesfacut apoi desfac... Daca e cineva din Bucuresti e si mai bine dar ma deplasez si in alt oras. 100-200 km

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Dacă dai jos toate şuruburile nu spargi nimic.Va fi probabil ceva mai greu de desfăcut dacă are silicon pe conturul carcasei.E foarte probabil şi să aibă şuruburi Torx la capace, dar se găsesc ieftin seturi de şurubelniţe sub formă de briceag multifuncţional pe la magazine de profil.

Link to post
Share on other sites

Capacul nu are șuruburi și e prins prin îndoirea marginilor și mastic. După descriere, cel mai probabil are o ieșire de injector arsa sau checksum error, defect specific acelor ecu-uri.

 

Le: poate a intrat umezeala...

Edited by Electron Inrush
Link to post
Share on other sites

Multe ECU-uri au intradevar suruburi dar sint si multe cu marginile intoarse pt fixare.

Stiu ca nu prea sint multe sanse dar intreb poate are cineva schema la ECU-ul de mai jos, tot Siemens:

 

hvGftoi.png

Link to post
Share on other sites

 

Gata, gata, in sfarsit am ajuns la piesa. Va astept cu apel mai ales daca ati mai reparat placi din acestea. 

 

Edited by Guest
postare de număr telefonic
Link to post
Share on other sites

Se pare ca cineva m-a sunat fara sa fie membru aici.... In genul "boss-ule dai la schimb, lasi piesa veche si iei unul reparat" ceva de genul ca i-am inchis. Ma intereseaza colegii de aici doar, electronisti.. Greseala mea si  Imbecilitatea mea ca am pus poza si numarul de telefon. Cum sterg ultimul post?... si poza si numarul? Cine e admin?

Repet... e aici vreun electronist  ?. Doar electronist, pasionat, nu service, preferabil dn Bucuresti? Platesc oricat, nu discut. Treaba sa faca.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines