Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
aluneanu

motor ventilator

Recommended Posts

buna ziua ,domnilor ! ma aflu in vizita pe la un cunoscut ,undeva la tara ,si am fost rugat intr-o problema cam delicata . Acesta a intrat in posesia unui motor , si care  presupune ca este de la un ventilator , vrea sa il puna in functiune dar problema este ca are patru fire . Nu am nicio posibilitate sa masor ceva ,caci nu am scule si nici nu pot face rost aici .Voi atasa niste poze luate de pe net cu un motor identic cu acesta   Orice sfat este binevenit . Cei pusi pe critica ii rog sa se abtina . Multumesc !

T2Xj4YXjhaXXXXXXXX_!!167290510.jpg

T2uP4YXiXaXXXXXXXX_!!167290510.jpg

TB2ae9WlFXXXXb9XpXXXXXXXXXX_!!167290510.jpg

Link to post
Share on other sites

la motorul ce il am in fata ,cele doua fire din spatele acestuia de culoare mov si alb sunt conectate la un condensator  . Vad ca in pozele atasate de pe net ,acesta nu este montat  .L-am desfacut si inauntru acestuia se vad trei infasurari  de culori diferite (emailul de pe cupru are cate o culoare distinctiva pentru fiecare infasurare .

Link to post
Share on other sites

In total sunt 6 fire ?. Doua la condensator si 4 libere?. La ventilatoarele cu mai multe viteze statorul are mai multe prize. Poate fi cazul din poza.

Edited by yokoono
Link to post
Share on other sites

Măsoară rezistenţele bobinajelor în perechi şi notează valorile.Vezi care e firul comun, posibil să fie negru.Dacă de exemplu descoperi că firul negru e comun celorlalte înfăşurări, legi reţeaua între firul negru şi unul din celelalte, având înseriat un bec de 230V/100W ca măsură de precauţie.Dacă becul se aprinde slab şi motorul se învârte, dai becul jos şi pui scurt timp pe direct.Recomand încercarea prima dată cu o înfăşurare ce are rezistenţa cea mai mare raportată la firul comun.Aceea ar trebui să fie turaţia cea mai mică.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, aluneanu a spus:

Nu am nicio posibilitate sa masor ceva ,caci nu am scule si nici nu pot face rost aici .

Atunci cel mai bine e sa amâni orice proba, până faci rost de măcar un multimetru de duzina.

Edited by doru3160
Link to post
Share on other sites

Se poate face proba şi doar cu un bec de 230V înseriat, pentru scurt timp.Nu se întâmplă absolut nimic rău dacă nimereşte între două mediene, se va aprinde becul la maxim şi motorul nu va da să mişte deloc.Totul e să faci test de maxim o secundă-două.Dacă nu ai dulie să faci o lampă de test, poţi folosi chiar o veioză cu bec de minim 60W..

Link to post
Share on other sites

dupa cum spuneam ,acesta are montat condensator la firele libere din spatele motorului de la poza atasata de pe net .Sunt trei infasurari ,zic eu , caci emailul de pe bobinaj are trei culori diferite . una dintre culori predomina ,probabil este bobina principala  ce se conecteaza la 220 volti . 

Link to post
Share on other sites

Faceţi cum am descris mai sus, nu riscaţi nimic dacă înseriaţi becul.Eu aşa fac de ani buni, când nu ştiu care sunt conexiunile la transformatoare sau motoare necunoscute.Şi nu am ars niciunul astfel...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines