Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
alexcristi

Aspirator vertical fara fir defect

Recommended Posts

Posted (edited)

Am cumparat un aspirator defect Beko VRT70925VB. am nevoie de ajutor:

 

Cand apas butonul de pornire porneste cam 1 secunda aspiratorul si se opreste. are 3 leduri albe pe maner si unul albastru. cand porneste ledurile albe palpaie de 4 ori.

 

L-am desfacut si am refacut ceva lipituri reci pe placa de baza la intrarea mufei bateriei.

 

Bateria este de 25.2v . am masurat-o si arata 27.7 v le-am masurat si pe rand si au fiecare 3.9v

 

Placa de baza are un condesator. l-am masurat pe placa . este de 220 cu 50v. arata doar 195

 

Placa de baza este data cu ceva ca lacul peste . cu ce pot sa curat ? ca ma incurca la verificat . am incercat benzina usoara si alcool etilic si nu se curata

 

Incarcatorul are pe iesire doar 3.5v. l-am desfacut . am gasit o rezistenta (galben,albastru,maro,argintiu) ce ar trebui sa fie de 460 ohm si am testat-o . arata 2.50 ohm. nu am rezistenta la fel sa o schimb

 

Am pus poze . sunt incepator . daca am gresit cu ceva scuze

 

109110789_750478595519063_5851095879490929618_n.jpg

109409274_3387270797995669_8253530519207790120_n.jpg

109362839_297943464658257_8645792688697751324_n.jpg

109465336_1250850788595730_3421676371013659147_n.jpg108470pp09736_n.thumb.jpg.cf81bbbb201b80655be5739981a02992.jpg

108465437_1565798620250330_5386805121594283033_n.jpg

109290594_714328676012224_2963546146439164947_n.jpg

108602443_725699094658114_7211842380597018846_n.jpg

109231794_313168523193072_7383269098947298683_n.jpg

108176261_745043379591071_7660032857717607182_n.jpg

109110789_750478595519063_5851095879490929618_n.jpg

aspirator1.jpg

Edited by alexcristi
am uitat sa scriu ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezistenta de 2,5 ohmi este aproape sigur o bobina de inductanta. Se poate verifica cu un magnet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificati tens. acu. atunci cand porniti asp. s-ar putea sa scada sub lim. de protectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

109340910_961288654323169_7706363182285657017_n.thumb.jpg.732174cb2264e00410b2cbc4e55172b3.jpg

 

ms de raspunsuri.

 

am pus multimetrul un de intra motorasul si cand pornesc de la buton arata o secunda 27v apoi scade la 0 si ledurile de langa butonul de pornire palpaie de 4 ori in total si apoi nimic. 

 

cum verific rezistenta cu magnet?

 

eu nu am scoala in domeniul acesta. repar pe acasa din placerea de a face si eu ceva bun cu mana mea.sau si sa zic ca un hobby. va rog sa imi explicati ''babeste'' ca sa inteleg . ms anticipat

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Eu personal as folosi o sursa de laborator ca sa testez electronica.

Se mai poate incerca prin conectarea in paralel pe acumulatori a unui tanc de capacitori de valoare cit mai mare (citeva zeci de mii de micro minim) si vazut daca se prelungeste durata functionarii motorului.

O varianta foarte buna ar fi sa monitorizezi bateria cu un osciloscop digital cu memorie, setat pe single si 100-500msec/div si triggerat de pornirea motorului. Cel mai probabil nu ai asa ceva dar poate gasesti pe la vre-un prieten.

Edited by sesebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

nu am decat multimetru si capacimetru . prieteni nu am care sa aibe asa scule.  nici capacitori asa mari nu am

 

pe maner are un fir . nu e legat la limica. ce rol are? pun o poza cu el

 

si cu transformatorul . as vrea sa il repar ca poate se incarca mai bine . 

 

cablul de alimentare al incarcatorului are 3 fire: negru,rosu,alb. firul alb pentru ce este?

masurat la mufa arata 3.5v in loc de 25v si direct pe placa incarcatorului 0v rosu+negru , rosu+alb si negru+alb tot 0v .

in mufa nu poate sa aibe ceva rezistenta?

daca dezlipesc firul alb de pe placa incarcatorului sa ramana doar rosu si negru arata masurat la mufa 0v

 

 

 

109182501_1109341252795840_459298758204282281_n.thumb.jpg.41f9e3c861fe2a9f9689bca9dabc71a1.jpg109320130_2744443805835843_5464905933185721716_n.thumb.jpg.be3f66b5c97074d822521e347649d43e.jpg109469891_231367841170436_1466919376419214291_n.thumb.jpg.5b76cd7489e3ba7c802e7784be55d0fc.jpg

109816018_7302429244414503801377439823_n.jpg

Edited by alexcristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa scoti din calcul varianta cu acumulatorul defect ai putea probabil sa inseriezi 3 becuri auto si sa le alimentezi de la el. Masori elementii individual cand incepe sa scada luminozitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cite fire sint intre motor si placa electronica?

Sint si groase dar si subtiri? Sint mai mult de 2 fire?

M-as fi asteptat sa fie un motor brushless dar uitindu-ma pe placa cred ca-i un motor clasic DC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

cu becurile de masina e mai greu sa probez. trebuie sa scot din faruri si stopuri de la masina

 

2 fire groase 

 

109362462_669479373780619_7217196834213774648_n.thumb.jpg.285c8fb81770fff84fbb46986486fc87.jpg

 

mai pun poze cu piese masurate din incarcator, poate va dati seama de ceva .

 

am schimbat condensatorul din incarcator de 400v 10uf cu unul gasit acasa mai bun dar tot 3,5v pe iesire la incarcator

 

 

22.jpg

33.jpg

1.jpg

345.jpg

2134.jpg

109775809_618074778914756_7341765641914939238_n.jpg

Edited by alexcristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare o placa electronica mult prea complexa pt a alimenta un simplu motor DC cu perii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi nu e chiar așa ...placa aia nu alimentează doar un motor...ea face tot ce ține de încărcarea descărcarea acumulatorilor, plus comanda on/off  protecție la supara sarcină...

Ce naiba ...suntem în 2020,nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

poze cu aspiratorul. are 2 fire ce alimenteaza peria si ledurile de iluminare de la perie.

 

 

109338890_580647432555513_3349920749813279733_n.thumb.jpg.f4bf95c846a5cd0cafa885dfef7d8fce.jpg

1292706690_109566737_3048908418524535_3059073801272591814_n(1).thumb.jpg.dcc638db5c10c902e85e40cc692aa957.jpg1331516126_109452476_967140810372700_2490585386584305890_n(1).thumb.jpg.a3a42a03dd0b35ceb9351dc770fa2b5b.jpg109777618_2583389995309727_237109661146793609_n.thumb.jpg.4958f522d5e8e4701df98e1f1ab625cb.jpg109369262_1172554523115146_14512207519418712_n.thumb.jpg.807f109b00aad33ebfd4e2f4d940ef04.jpgfvdfv.thumb.jpg.9a546d1109c0ae3188d39ab935cefa17.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explica mai clar cum masori tu incarcatorul. In sarcina l-ai masurat? Si nu mai baga testerele in mufa (care are trei contacte, nu doua ca la cele clasice), faci scurt intre plusul de incarcare si "senzor".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

pai eu asa l-am masurat:

 

bagat in priza si pus testerul rosu in mijlocul mufei ( am atins si doar in centrul mufei unde are acel pin si apoi si plusul (pinul)+ senzor incarcare , testerul negru in exteriorul mufei. 

 

nu am stiut ca acel fir alb e de fapt pentru senzor incarcare. am intrebat mai sus.

 

arata pe multimetru 3.5 v

 

CUM sa il masor? 

Edited by alexcristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ti s-a spus sa il masori in sarcina.Cumpara doua becuri auto de 12V si 5-10w,inseriaza-le si lipeste firele direct pe placa.Asta daca nu ai o mufa mama sa o folosesti la mufa incarcator si sa te lipesti la ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines