Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
nicu_top

Motor pe bicicleta

Recommended Posts

Buna ziua!

Ma poate ajuta cineva cu un sfat?  Nu stiu daca am postat unde trebuie topicul meu!

Doresc sa montez un motor cu benzina de 49cmc pe bicicleta, unii spun ca se poate, altii spun ca nu este permis deoarece trebuie permis categoria AM.

Din cunostintele mele consider ca o astfel de bicicleta echipata cu motoras pe benzina se numeste motociclu si se poate circula fara permis categoria AM, dar nu sunt sigur...

Stiu ca in alte tari cu o astfel de bicicleta se poate circula fara permis.

Tot asa mai nou am vazut ca se circula cu motorase electrice cu acumulatori instalate pe biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 In mod normal ce nu trece de 49 cmc si nu prinde mai mult de 25 km/h nu este considerat moped si n-are nevoie de permis.

 Pe de alta parte politia te poate amenda intrucat NU AI dovada,tehnica,ca nu prinde mai mult de 25 km/h!Nu stiu cine ti-ar certifica,omologa,viteza max.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Chiar aseara m-am uitat pentru un coleg,motorul electric,instalatia,regulatorul ,incarcatorul,bateria te duce cam la 1600 lei cu transport,la care se adauga taxe vamale.Ce este sub 49cc,sub 25km/h se conduce fara permis ,dar cine iti da omologare?

Edited by valivoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

KIT-URILE DE BICICLETE ELECTRICE LEGALE SAU NU?

Conform Codului Rutier cât și a Reg. UE 168, vehiculele trebuie omologate pentru a circula pe drumurile publice. Dacă asupra unei biciclete clasice se fac modificări prin adăugarea unui sistem de propulsie cu motor, etc, acesta trebuie omologat individual pentru a putea fi pus în circulație, altfel este ilegal!

Art 6, punctul 21:  moped – autovehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 25km/h, dar nu depășește 45 km/h și care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prinscânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depășește 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere internă ori, dupăcaz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 4 kW, iar masa proprie a vehicululuinu depășește 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric. Este asimilat mopeduluicvadriciclul ușor, astfel cum este definit la pct. 6 partea A din anexa nr. 1 la secțiunea 4 din Reglementărileprivind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tipa produselor utilizate la acestea – RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilorși locuinței nr. 211/2003, cu modificările și completările ulterioare;

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art. 20 alin. (2), se definesc astfel (cităm doar categoriile care ne interesează, celelalte le puteți vedea în anexa amintită mai sus):

  • a) categoria AM: mopede;

Avem nevoie de permis AM pentru mopede. (Pentru a fi moped un vehicul trebuie să aibă viteza cuprinsă între 26 km/h și 45 km/h iar motorul mai mic de 4kw. Vehiculele care au viteza de 25 km/h nu necesită permis chiar dacă vom vedea mai jos că ele necesită CIV, respectiv înregistrare în curculație).

ÎNMATRICULAREA/ÎNREGISTRAREA VEHICULELOR ELECTRICE

Tot în Codul Rutier, aflăm de la capitolul 2, Art 9, că pentru a înmatricula/înregistra un vehicul, acesta trebuie să fie omologat. „Documentul care atestă omologarea este cartea de identitate a vehiculului, eliberată în condițiile legii”.

Înainte de a cumpăra un vehicul electric trebuie să fim atenți la categoria de vehicule din care face parte, astfel putem afla foarte rapid dacă se supune înmatriculării sau înregistării, astfel că ne vom informa din Regulamentul European 168, amintit mai sus.

Atenție: Vehiculele care se supun înregistrării sau înmatriculării trebuie să le primiți însoțite de CIV si Certificat de Conformitate de la vânzător.

Din Reg. UE 168, capitolul 2 aflăm că acesta se aplică:tuturor vehiculelor cu două sau trei roți și cvadriciclurilor astfel cum sunt clasificate la articolul 4 și în anexa I („vehicule din categoria L”) destinate să circule în rețeaua rutieră publică, inclusiv vehiculelor din această categorie proiectate și fabricate în una sau mai multe etape, precum și sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate, ca și pieselor și echipamentelor proiectate și fabricate pentru a funcționa pe aceste vehicule.

Vehiculele din categoria L, capitolul 4 (care se supun inregistrării):

„(1) Vehiculele din categoria L cuprind vehicule motorizate cu două, trei și patru roți conform categoriilor definite la prezentul articol și în anexa I, inclusiv bicicletele cu motor, mopedele cu două și trei roți, motocicletele cu două și trei roți, motocicletele cu ataș, vehiculele rutiere de tip „Quad” ușoare și grele și cvadrimobilele ușoare și grele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot de aici deducem ca vehiculele electrice care nu au cel puțin un loc șezând nu se supun regulamentului, deci nu se înregistrează, aici intră trotinetele electrice care nu au loc șezut. Atenție: Dacă trotineta are mai mult de 25 km/h, conform codului rutier este moped și atunci necesită permis. 

Atenție la Bicicletele Electrice: Dacă le montați ulterior accelerație, acestea nu mai sunt biciclete electrice asistate ci biciclete cu motor L1E-A și trebuie să le omologați.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Si eu am in pod o trotineta electrica ,cu regulatorul dus , dar are motor fain , a fost produs acum 15 ani.....cu 4 baterii 12V/10A...si un montaign bike , voiam sa fac ceva practic , daca e asa sofisticat, ma las pagubas.....interesant ca se gasesc biciclete electrice pe piata .....credeam ca le iei si mergi......in tara vecina asa este......si nu au numere inmatriculare la scutere.....

am permis auto -moto , dar cu omologarea......

Edited by Усилитель

Share this post


Link to post
Share on other sites
d9af0cbd814292fc6d26c0c02e3a8eef?s=60&d= Bimax spune:

Moped – vehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km / h, dar nu depaseste 45 km / h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cm3…

Ce am îngroșat este rezultatul care indică că orice motor cu ardere internă este moped… mopedele nu se pot conduce fără permis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ironia este ca exista motor cu ardere externa......

au avantajul ca merg cu orice combustibil ,lemne de foc etc ....modele mici merg cu caldura degajata de mana omului....

 

si una din 1899...

 

Edited by Усилитель

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cu bicicleta electrica e o problema care multi nu o stiu,nu iti trebuie permis daca te asista motorul la pedelare si se limiteaza asistenta sub 25 km/h,daca ai acceleratie la ea,sau peste 25km/h trebuie permis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma deplasez zilnic la munca cu ceva de genul: 

https://onemileusa.com/ 

Cumparata din Germania la aprox 3500 lei (vehicul de prezentare - dar practic nou, avea 11km parcursi cu ea). Intre timp am facut cam 1500km cu ea, vara, iarna, pe ploaie pe etc. Nu am permis, nu cochetez cu auto, dar imi displace si transportul in comun/taxi. 

Ideea e alta, atata vreme cat exista biciclete electrice/trotinete de acest gen etc etc - nu prea mai vad rostul sa adaptezi un motor termic la o bicicleta. Singurul scenariu plauzibil mie, este daca parcurgi des cu ea distante mari (>20Km zilnic). In acest caz, e mai simplu cu alimentatul/consumul si e mai ieftin (doar cari mai multa benzina/amestec sau ce foloseste motorul acela). La chestiile electrice, range-ul peste 30-40Km reali incepe sa coste serios pentru ca implica baterii babane rau. 

 

Privitor la permis situatia pe "teren" e cam asa. Daca esti cu trotinete/chestii similare gen ce am pus mai sus, sunt sanse neglijabile sa fi oprit de politie si luat la intrebari.  Majoritatea sunt limitate oricum din fabrica la max 25Km/h si/sau detin motoare gen 250w sau mai mici. La biciclete e mai discutabil. O bicicleta si cu atat mai mult o cursiera normala (non electric) e absolut capabila sa depaseasca cei 25Km/h si nu se cere permis pentru ele. Daca pui motor electric e complicat sa limitezi la 25km/h. Cum faci, franeaza asta cand atingi viteza? In realitate majoritatea electricelor vin in ideea in care te asista la pedalare. Gen urci un deal, motorul depune efort cu tine. Controllerele sunt setate ca in conformitate cu legislatia, odata ce tu atingi 25km/h sa nu te mai asiste motorul. Esti pe picioarele tale, daca depasesti viteza e treaba ta. Cam asta e teoria, insa in practica, nici un politist nu e calare cu tine pe bicla sa verifice daca mai te impinge motorul cand esti la 25km/h. Si unii producatori stiu asta. Unele biciclete vin cu firmware setat sa intrerupa asistenta la peste 25Km/h dar.... gasesti ori prin setari vreun mod "sport" mai ascuns pe acolo ori downloadezi de *undeva* de pe net un "update" de firmware ce scoate aceasta limitare. 

Politistii nu stau sa faca teoria chibritului cu bicla ta. Daca pare de "fabrica", nu arata a motocross sau habar n-am ce bolid si nu faci ceva dubios de excesiv cu ea, nu te opreste mai nimeni.

Cel putin nu momentan. Cand la un moment dat, vreun teribilist cu o bicla aparent normala, intra chiar si pe pista de biciclete peste niste pietoni, in timp ce in mod "miraculos" rula cu 60km/h bicicleta lui chipurile de serie si capabila doar de 25km/h .. atunci si politia o sa inceapa sa le ia mai la bani marunti.  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa atingi 25km/h doar din pedalat este destul de banal. Diabia de la 35-40km/h în sus începe sa devina problematic și trebuie condiție fizica serioasa ca să poți menține un astfel de ritm pe o perioada mai mare. Bine, pe teren drept nu în panta sau rampa. Oricum chiar și 25km/h pe o pista de biciclete aflata pe trotuar sau pe care circula și pietoni este o viteza foarte mare. Pietonii nu se feresc la timp iar unii nu se feresc deloc și, din proprie experienta va spun, nu prea poți circula cu mai mult de 12-15km/h printre pietoni pe pistele aflate pe trotuare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.