Guest nos Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Pe un site spune asa :In cazul cand tensiunea la care alimentam LED-ul este variabila putem folosi schema publicata de dl. George D. Oprescu in cartea "Caleidoscop de electronica - montaje cu circuite integrate, tranzistoare si... tuburi electronice".. care mentioneaza ca prin LED trec 15mA la o alimentare a montajului intre 3 si 20V, iar tranzistorul poate fi TIS34 sau BF256... Si poza cu schema :Am pus si eu un tranzistor BF256 si un led dar sincer ciar nu stiu la ce e folositoare aceasta chestie am facut-o doar ca sa fac si eu prima mea schema aplicata pe un cablaj...Multumesc tuturor celor care m-au ajutat ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nos Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 si cablaj-ul meu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofian Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 este un generator de curent constant ptr tensiuni intre 3-30vdaca pui ledul direct la 9v sau 30v normal ar trebui sa se arda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nos Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 adik trb sal pun in serie cu altceva si genereaza curent constant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofian Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 tranzistorul ala legat asa genereaza curent constant ptr led Link to comment Share on other sites More sharing options...
nelu F Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 J-FET-ul este generator de curent constant. Daca la un tranzistor j-FET (tranzistor cu efect de camp si jonctiune) legi poarta (sau grila prin analogie cu tuburile electronice) la sursa, atunci curentul de drena are valoarea maxima (Idss in catalog) si este constant. Daca te uiti in catalog ai sa vezi ca exista o plaja destul de larga pentru valoarea Idss a unui j-FET. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 fara suparare dar nu prea seamana a cablaj ci mai mult a placuta de test (sau cum am mai auzit placuta "raster" sau cu "l" la sfarsit ). acum poti incerca un licurici .adica doua leduri care sa se aprinda pe rand Link to comment Share on other sites More sharing options...
sho_gun Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Probabil termenul montaj ar fi mai nimerit . Banuiesc ca la asta s-a referit nos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nos Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 dap....aveti dretatedatimi o schema simplla....care sa o fac si yo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicul Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Pe un site spune asa :Am pus si eu un tranzistor BF256 si un led dar sincer ciar nu stiu la ce e folositoare aceasta chestie am facut-o doar ca sa fac si eu prima mea schema aplicata pe un cablaj...Multumesc tuturor celor care m-au ajutat ;)eu am folosit ani de zile montajul asta pe post de creion de tensiune auto.pe vremuri erau dacii si tot timpul se intrerupea cate o masa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest demeter Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 dap....aveti dretatedatimi o schema simplla....care sa o fac si yo...Uite aici: http://wdx.ro/elektronix/index.php?opti ... 5&Itemid=2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 vezi si pe http://www.tehnic.go.ro sunt ff multe sch utile si simple .iar unele au pe langa schema si cablaj si 3D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.