Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema incarcare baterie - optimizare


Gilbert Sparios
 Share

Recommended Posts

Lucrez la o proprie varianta de incarcare solara. Vroiam sa ma inspir din oarecare scheme de pe internet, si am ajuns la o dilema personala la care as dori o parere in plus.

Ma intereseaza partea de oscilatie bobina/mos-fet .

Va prezint doua fragmente din doua scheme, si as vrea sa stiu care dintre aceste doua idei s-ar preta mai bine pentru o incarcare mttp, evident un pwm practic.

Ma intereseaza varianta cu un castig mai rezonabil, respectiv pierderi mai mici.

 

Varianta 1 (doar partea evidentiata):

thumb_varianta1.jpg
[sursa]

 

Varianta 2:

obs: de pe catodul D1 o sa fie feedback-ul spre uC, cu divizor.

thumb_varianta2.jpg
[sursa]

 

problema la varianta doi...daca se duce MOS sau Dioda o sa fie distractiv..mai ales ca bateria este una de 12V65Ah. punem 2 sigurante eventual

Edited by Gilbert Sparios
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, Gilbert Sparios a spus:

problema la varianta doi...daca se duce MOS sau Dioda o sa fie distractiv..mai ales ca bateria este una de 12V65Ah. punem 2 sigurante eventual

La iesirea din panou este obligatorie o dioda .( la unele este montata din fabrica )

Problema dispare .

Link to comment
Share on other sites

dau și eu cu parerea in privința schemelor. 

 

varianta1: cand Q1 conduce bateria e direct pe panou. la decuplare va primi o parte din energia acumulata pe L1. 

 

varianta2: cand Q1 conduce panoul se afla in scurt, la decuplare bateria primește energia doar energia acumulata. bănuiesc ca grupul Q1, L1 si dioda de pe panou vor fi mai solicitate decat in varianta precedenta. 

 

as spune după mine ca prima varianta ar fi mai optima.. 

Link to comment
Share on other sites

Smilex1.jpg

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Smilex2.jpg


 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

am citit de mai multe ori. parțial stiam. acum am o imagine mai in amănunt 

dar tot nu ma pot hotărî ce varianta ar fi mai potrivita. vorbind de panou solar, se știe ca ele nu lucrează optim când consumatorul tinde spre scurt circuit. 

poate reusesc măcar sa fac ceva simulări.. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, razvan-l1 a spus:

De ce vrei sa faci incarcator in comutatie ?

pai si cum sa fac, sa pun acumulatorul de 12V direct pe panou ...sau le ce te referi ?..

adevarat ca, consumul il va face pe panou sa scada tensiunea, dar pe masura ce s-a incarcat...?

 

@miticamy, ultimul post.. asta o tratam din soft. am inteles ideea cu mppt, dar intrebarea mea era legata doar de partea de forta sa-i zicem asa. in fine..e greu sa obtin  parerea  altora ..

o sa aleg varianta 1. mie mi se pare mai aproape de aplicatie.

 

 

Edited by Gilbert Sparios
Link to comment
Share on other sites

Acumulatorii cu plumb se incarca in curent constant , trebuie doar sa limitezi curentul de incarcare in conformitate cu fisa acumulatorului .

Folosesti tot partea de soft sa comanzi curentul de incarcare , cu rezistente serie si relee sau mosuri  , sau varianta cu mos comandat de microcontroler , variind factorul de umplere in functie de tensiunea la borne si curentul absorbit (se monteaza un Isense )  si restul soft dupa documentatia bateriei .

Dar te limitezi la conductia mosului , fara a implementa  o sursa in comutatie .

Acumulatorii cu plumb nu au nevoie de un control strict .

Folosesti 2-3-4 trepte de curent de incarcare si cutoff ,eventual comuti cand este incarcat 100% pe un consumator auxiliar ( boiler , racitor cu peltier , etc  . . . .  ) , alt grup de acumulatori cu rol de backup .

Ce incerci sa faci este echivalent cu montarea unei surse in comutatie intre altenatorul masinii si baterie, care este tot cu plumb .

Orice perioda de timp care pune panoul in scurt duce la scurtarea timpului de viata  sau deterioarea drastica a parametrilor panoului .

 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Acum 28 minute, razvan-l1 a spus:

Acumulatorii cu plumb se incarca in curent constant , trebuie doar sa limitezi curentul de incarcare in conformitate cu fisa acumulatorului .

 

In incercarea de-a intelege mai bine, posibil sa para ca te-as contrazice dar nu e scopul meu.

 

Acumulatorul in discutie un acumulator auto 12V65Ah ar avea cam 0.5C curent de incarcare admis. Vom calcula doa 0.25C = 16.25A

Prin urmare, nu ar avea sens sa limitam curentul acestei baterii pentru incarcare in conditii normale ei. Doar ca..panoul nu ofera mai mult de ~7.8A, limitarea curentului fiind impuse mai mult de panou pentru a pastra tensiunea.

 

Practic, daca eu inteleg bine..propui un simplu PWM aplicat pe un MOS-FET pentru control. S-ar putea sa fie o idee buna in fond ...nu stiu inca.

Priveste te rog schema in varianta 1 din primul post, si spune-mi te rog. Crezi ca se pune panoul in scurt in schema aia ? La schema varianta2 practic da. dar in varianta 1 as spune ca nu e la fel.

Edited by Gilbert Sparios
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, Gilbert Sparios a spus:

Practic, daca eu inteleg bine..propui un simplu PWM aplicat pe un MOS-FET pentru control.

Exact , si restul resurselor soft si hard realocate pentru ce am spus mai sus .

Evident ca panoul va avea tensiunea la borne invers  proportionala cu curentul absorbit la acumulator , de unde necesitatea limitarii .

Vezi de asemenea tensiunea maxima si tensiunea minima de descarcare a baterie tale .Aici trebuie sa lucrezi la soft .Eu nu ma pricep deloc la programare .

Vezi graficele curentului de incarcare la cumulatorii cu Pb functie de tensiune , si o sa intelegi si necesitatea limitarii curentuli de incarcare ,pentru a avea o durata de viata apropiata de cea specificata de producator .

Acum 1 minut, vijelie02 a spus:

Oare? Nu cumva tensiunea e constanta?

Care tensiune e constanta ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines