Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

posibila problema motor trifazic


Recommended Posts

  • Replies 26
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 7 ore, iop95 a spus:

Masurati curentul in gol pe una dintre faze.

Daca e mai mare de 2.6-2.7A e posibil sa aiba spire in scurt.

La ce temperatura ajunge motorul? Ati masurat / in ce punct?

carcasa exterioara, zona aripioarelor de racire. azi imprumut un cleste ampermetru.

Link to comment

Salut,ca si interval de timp cat a trecut dintre functionarea in regim monofazat cu condensator si legat trifazat?E posibil ca la un interval marit intre cele 2 probe si in caz de atmosfera umeda sa oxideze legaturile in interiorul bobinajului.Nu ar strica o demontare si inspectare vizuala a legaturilor in interiorul bobinajului,culoarea lacului bobinelor,aspectul coliviei rotorului,starea rulmentilor si jocul de asamblare rulment-capac.O culoare diferita a lacului bobinelor poate indica daca supraincalzirea se face in bobinele tuturor fazelor sau doar in una-multiple bobine.Masurarea cu clestele ampermetric este indicat sa fie facuta departe de perturbatii magnetice,nu in apropierea motorului sau a unui transformator,firul pe care se masoara curentul sa fie pozitionat central in interiorul potcoavei clestelui ampermetric.

Edited by valivoi
Link to comment

Deci motorul conectat in triunghi si alimentat de la retea trifazata 3x400V.

Unde ati masurat curentul? Pe firele de alimentare sau pe fiecare infasurare? Diferenta e semnificativa... 1.73 ori.

Si cu ce ati masurat?

Link to comment
Acum 20 minute, iop95 a spus:

Deci motorul conectat in triunghi si alimentat de la retea trifazata 3x400V.

Unde ati masurat curentul? Pe firele de alimentare sau pe fiecare infasurare? Diferenta e semnificativa... 1.73 ori.

Si cu ce ati masurat?

conectat in stea, pe firele de alimentare de langa bornele motorului. un clampmetru fluke. am comandat alt motor, urmand sa il rebobinez pe acesta, ca sa il am de rezerva.

Link to comment

Nu stiu cat de ecranat este un clampmetru fluke,dar cu clampmetru adeleq masurand langa motor curentul arata cateodata si de doua ori curentul real,din aceasta cauza am insistat masurarea sa nu se faca langa motor.

E posibil sa fie bobinajul din colivia rotorului intrerupt,poate sa fie forfecat.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines